"יש להתייחס ברצינות ליוזמה הסעודית", כך אמר הבוקר (א', 11.3.07) ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפתח ישיבת הממשלה. עד כה נמנעה ישראל מלהביע עמדה חיובית בכל מה שקשור ליוזמה הסעודית, הכוללת נסיגה ישראלית מלאה לגבולות 67', תמורה לנורמליזיציה עם הרשות הפלשתינית ומדינות ערב. רק לפני שבוע דחתה שרת החוץ ציפי לבני את היוזמה.
רה"מ אולמרט פתח את ישיבת הממשלה והתייחס לפגישה שתתקיים בצהריים היום בינו לבין יו"ר הרשות הפלשתינית ואמר כי יהיו פגישות נוספות בעתיד, "יתכן שחלקם יתקיימו בשטחי הרשות הפלשתינית", דברי אולמרט. ראש הממשלה אמר לשרים כי הוא מתכוון להדגיש בפני אבו מאזן את עמדתה של ישראל לפיה ממשלת אחדות פלשתינית לא אמורה לקום לפני שחרורו של גלעד שליט.
בנושא היוזמה הסעודית אמר ראש הממשלה, כי "אמרנו לא אחת שהיוזמה הסעודית היא נושא שנהיה מוכנים להתייחס אליו ברצינות, ולא שינינו מעמדתנו. אנו מאוד מקווים שבפגישה של ראשי המדינות הערביות שתתקיים בריאד, האלמנטים החיוביים שבאו לידי ביטוי ביוזמה הסעודית יקבלו משנה תוקף, ואולי יאפשרו לחזק את הסיכויים למשא-ומתן בינינו לבין הרשות הפלשתינית על הבסיס הזה".
מופז מבקש להציב את תאונות הדרכים בראש סדר העדיפויות שר התחבורה, שאול מופז, מבקש במהלך הישיבה משרי הממשלה לשים בראש סדר העדיפויות של הממשלה את נושא המאבק בתאונות הדרכים. זאת בעקבות ריבוי התאונות הקטלניות בשבועות האחרונים. הממשלה דנה בנושאים הקשורים להשקעות בתשתיות במסגרת הניסיונות לחזק את הקשר בין ישראל לירדן.
רק בסוף השבוע האחרון נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ, ושר התחבורה שאול מופז מתכוון להעלות בפני השרים דרישה לעסוק בנושא בישיבת הממשלה. אתמול שוחח השר לביטחון הפנים אבי דיכטר עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ודרש ממנו להכין בתוך זמן קצר תוכנית חירום למאבק בתאונות הדרכים.
הממשלה עסקה במהלך ישיבתה השבועית הבוקר, גם בנושאי תשתיות ובתוכם השקעות הענק המתוכננות: תעלת הימים, שדה תעופה בינלאומי והקמת מסילת רכבת בין ישראל לירדן.
המשנה לראש הממשלה שמעון פרס הוא שיקבל את האחריות על הפרויקטים. בממשלה רואים חשיבות רבה בפיתוח התשתיות הללו, כיוון שמדובר בין השאר באמצעי משמעותי לחיזוק הקשר בין ישראל לבין ירדן. על-פי התכנון, יונחו מסילות ברזל שיובילו בין ישראל לירדן, כך שלראשונה למעשה תחובר ישראל למדינה שכנה באמצעות תנועת רכבות בין המדינות. ישראל נחשבת כיום כאחת המדינות המפגרות ביותר בתחום הרכבות ומסילות הברזל, וההחלטה על סלילת דרך בין מדינתית עבור רכבת, אמורה לקדם באופן משמעותי את פיתוחה של תנועת הרכבות בארץ.
הממשלה אישרה במהלך הישיבה גם הקמתו של נמל תעופה בינלאומי חדש באזור עקבה. מדובר בפרויקט משותף של ישראל וירדן, שיאפשר לשתי המדינות שימוש בנמל תעופה חדש, אשר יביא נוסעים ומבקרים לשתי המדינות. מבחינת ישראל מדובר בהזדמנות לאפשר גישה נוחה ישירות לאילת ממדינות העולם. כיום, על המטיילים המעוניינים להגיע לאילת, לעשות זאת דרך נמל התעופה הבינלאומי היחידי בישראל, נתב"ג.
פרויקט נוסף הינו תעלת הימים, שאמורה לחבר בין ים סוף לים המלח. התעלה תשרת גם את ים המלח, הנמצא בסכנת התייבשות בעיקר בגלל המפעלים הפועלים בו השואבים את מימיו ומשאביו, גם בצד הישראלי וגם בצד הירדני. עוד תשרת התעלה, את אזור הערבה והנגב, אזורים בהם קיים מחסור מתמיד במים. על-פי התוכנית, לאורך התעלה יקומו פרויקטים נוספים, ישראלים וירדניים.
הממשלה דנה היום גם בהצעת החוק של השר משולם נהרי משס, הדורש לממן את מוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים, כפי שמתוקצבים מוסדות החינוך הממלכתיים.
שרת החינוך יולי תמיר מתנגדת בתוקף להצעת החוק. שרי הממשלה שמעו את הצדדים ובסופו של דבר החליטו לתמוך בהצעת החוק ולהביאה לאישור הכנסת בקרוב.