X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבית הפתוח פנה למשטרה לקיים מצעד גאווה בקיץ: "המצעד השנה הוא מצעד שלכל מי שהחופש בירושלים חשוב לו, ולא נועד רק לקהילה" המשטרה בוחנת את הבקשה
▪  ▪  ▪
אירוע הגאווה הסתיים ללא נפגעים
עידן יוסף, ניר יהב
סיפוק במשטרה: אירוע הגאווה, בו לקחו חלק אלפים בודדים, עבר בשקט * 5 דתיים נתפסו כשברשותם אגרופנים, סכינים ואקדח * במקביל, כוננות גבוהה מפיגועים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חדש בצה"ל: חייל יוכל להשתתף במצעדי גאווה

טאטע, ווס איז טומאה?
עידן יוסף
שתי קהילות פגעו זו בזו וכעת מתפנות לחשבון-נפש * ההומו-לסבים והחרדים * להבדיל אלף אלפי הבדלות?
לרשימה המלאה

הבית הפתוח לירושלים פנה (א', 11.3.07) למשטרה בבקשה לקיים בקיץ את מצעד הגאווה. במכתבו לניצב אילן פרנקו, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ביקש הבית הפתוח לקיים את האירוע ביום חמישי, 21 ביוני 2007, היום הארוך בשנה. ניצב פרנקו היה אחד המעורבים בפתרון המשבר עם החרדים סביב קיום המצעד הקודם, ואף קיבל איומים אישיים על חייו בעקבות הפרשה.
תאריך המצעד נקבע על-פי המסורת של קהילת הלסביות, ההומואים, הטרנסקסואלים והבי-סקסואלים, לקיים את מצעד הגאווה במהלך השבועות האחרונים של חודש יוני. אירועי ומצעדי גאווה מתקיימים מזה שנים ארוכות ברחבי העולם בחודש יוני. האירועים החלו בתחילתם ב-1969, בלילה שבין 26 ל-27 ביוני, בו עצרו שוטרים הומואים אשר שהו באותה עת בבר ניו-יורקי בשם Stonewall.
איילת שנור, יו"ר הבית הפתוח, מסרה כי "האירוע השנה לא נועד רק לקהילה הגאה - זוהי הפגנת זכויות אזרח, המרכזית שתתקיים השנה בירושלים, והיא מיועדת לכל אזרח. האלימות שחזינו בה השנה, רק מחזקת את הצורך של הציבור להיאבק למען החופש של כל אדם בירושלים. המצעד בירושלים הוא הפגנה למען הדמוקרטיה, ואינו נועד לפגוע באף ציבור בעיר. אני מקווה כי השנה המשטרה תנקוט עמדה ברורה ונחושה נגד האלימות ובעד שמירת החוק".
ארגוני זכויות האדם מתכננים השנה לתמוך במצעד באמצעות פעילויות נוספות שידגישו את הערכים העומדים בבסיס המאבק. בקול ישראל דווח, כי משטרת ירושלים בוחנת את בקשת ארגון הבית הפתוח לקיים מצעד גאווה במרכז העיר בעוד ארבעה חודשים. יש לציין כי לפני ארבעה חודשים, לאחר מהומות אלימות של חרדים בירושלים, החליט הבית הפתוח לחזור בו מכוונתו לקיים מצעד במרכז הבירה, ולעשות אירוע סגור בגבעת רם.
פעיל הימין איתמר בן גביר איים כי אם המשטרה לא תעצור את אנשי הבית הפתוח לא יהססו הוא וחבריו לעשות זאת. "אני קורא לשר לביטחון פנים להכריז על "הבית הפתוח" כארגון לא חוקי. מדובר בקבוצת פרובוקטורים שכל תפקידה הוא רק להתסיס". הרב שמואל פופנהיים, עורך בטאון "העדה" של בד"ץ העדה החרדית אמר ברדיו קול חי, כי אם אכן תתקבל הבקשה, הרי שהעימות שהיה הוא כאין וכאפס לעומת מה שצפוי, משום שאין מדובר באירוע חד-פעמי. הוא ציין כי הושגו הבנות עם מפקד משטרת ירושלים בהם התחייב כי בשנה הבאה לא ייתן לכזה דבר לקרות בירושלים.

בנובמבר זעמו החרדים

לאחר שעורר מחלוקות קשות ועימותים רבים, בחודש נובמבר האחרון נערך מצעד הגאווה בירושלים. כזכור, הציבור החרדי המתגורר בבירה לא ראה בעין יפה, וזאת בלשון המעטה, את קיום המפגן הצבעוני. בתגובה, המוני חרדים יצאו לרחובות והפגינו באלימות נגד מארגני המצעד ולמען ביטולו.
בסופו של דבר, לאחר משא-ומתן ובעקבות התרעות רבות לפיגועים לאחר תקרית ירי בבית-חנון בו נהרגו 19 פלשתינים, נקבע כי המצעד יתקיים במתחם סגור. המצעד נערך באצטדיון גבעת-רם בירושלים, והשתתפו בו כ-4,000 אנשים בלבד.
דובר משטרת ירושלים, סנ"צ שמוליק בן רובי, מסר אז כי באירוע השתתפו בין 2,500 ל-3,000 בני אדם. את העצרת אבטחו כ-3,000 שוטרים. מה שאמור היה להיות מצעד גאווה עולמי שמושך אליו רבבות צועדים גאים נגמר בקול ענות חלושה ובמקום סגור, כאשר רוב המשתתפים שבכל זאת הגיעו לבשו בגדים סולידיים ופחות מוחצנים. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אילן פרנקו, הביע סיפוק מכך שלא נרשמו מהומות והפרות סדר רציניות. לדבריו, היה יום שקט למדי שהסתיים במספר מעצרים. "זה לא עומד ביחס למה שהיה צפוי להיות אם היה (מצעד הגאווה) מתנהל לפי המתכונת הקודמת", ציין.
במקביל לאירוע, נקטו החרדים בעיר בצעדי מחאה נגד קיום המפגן. צעיר חרדי שהתחזה להומו ניסה לקפוץ לעבר הבמה באצטדיון גבעת-רם, תוך שהוא קורא קריאות גנאי לעבר המשתתפים. הוא הועבר להמשך חקירה. בצאתו אמר בהתרגשות: "זה לא יהיה פה בירושלים, אסור בכלל שזה יהיה בארץ ישראל. הם אנשים חולי נפש וצריכים להעיף אותם מכאן. הם לא שייכים לנו". בנוסף, חמישה בחורים דתיים נעצרו בירושלים כשברשותם אגרופנים, אלות, סכינים מפלסטיק ועץ. ברשות אחד מהם נתפס גם אקדח. החמישה נלקחו לחקירה.

בהכנת הידיעה השתתף עידן יוסף
תאריך:  11/03/2007   |   עודכן:  11/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבית הפתוח מבקש: מצעד גאווה בקיץ בי-ם"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
התקפלתם פעם אחת - תתקפו בשנית?
שפנים....  |  11/03/07 18:15
2
שוב פוגעים רק בעצמם. הכל לטובה. ל"ת
גרגורי ט'  |  11/03/07 18:30
3
נמאס לי מכולכם ! מצעד פעם ב-10 שנים זה מספיק ודי !!!
אברום  |  11/03/07 18:54
4
לא יקום ולא יהיה !!! ל"ת
נעמן  |  11/03/07 19:50
5
רצינותם תיבחן באם יצעדו בנגב או בגליל-עד אז, רדו לנו מהווריד ל"ת
א מ רול  |  11/03/07 19:51
6
יש לנו חופש בירושלים גם בלעדיכם אתם דוקא מגבילים לנו אותו ל"ת
סרייט גאה אך שקט.  |  11/03/07 20:03
7
גם ככה עובדי הזבל בקושי עומדים במשימה, ואתם מבקשים להעמיס עליהם עוד ?!!! ל"ת
עדיקא  |  11/03/07 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
בנק לאומי עיקל את דירתו של אדם אשר חתם ערבות להלוואה שלקח אחיו    ראש ההוצל"פ אישר את העיקול אך חייב את הבנק לדאוג למשפחה לדיור חלופי לשבע שנים    משפחת הערב דורשת דיור לכל החיים
עידן יוסף
ארגון מגדלי העופות תובע לבטל המגבלה המאפשרת העסקת עובד זר אחד בלבד למשק בענפי בעלי החיים    משרד החקלאות: אין לנו מספר בלתי מוגבל של עובדים להקצות, ווועדה תדון בהשגות הפונים
הילה רפופורט
קטע וידיאו, ששודר באתר אינטרנט שמשמש גם את אל-קאעידה, מאיים על גרמניה ואוסטריה כי יספגו פיגועי טרור אם לא יוציאו את כוחותיהן מאפגניסטן
ניר יהב
הביקור, שייערך בין ה-18 וה-22 במרס, נועד לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה מסחרי בין חברות ישראליות לאוסטרליות    במהלך ביקורו ייפגש בן-אליעזר עם בכירי הממשל האוסטרלי ועם ראשי הקהילות היהודיות בערים סידני ומלבורן    מאז שנת 2001 לא ביקר שר ישראלי באוסטרליה
עידן יוסף
שירות Ethernet direct חדש של בזק מאפשר ללקוח העסקי גישה לאינטרנט בקצבים א-סימטריים של עד 10/5 מס"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il