X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכנסת החליטה היום להדיח את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ליצמן, מתפקידו בעוד מספר ימים תתכנס ועדת הכספים ותכריע האם לאשר את החלטת ועדת הכנסת או לאו מבדיקת Nfc עולה כי כרגע אין רוב להדחה אולם צפוי כי חברי כנסת רבים יוחלפו כך שהרוב הרצוי יושג
▪  ▪  ▪
ליצמן. מוערך
טל. איני רואה סיבה להדיחו

כהן. המצפון קובע

ברוורמן. אני חבר בקואליציה

   רונן ליבוביץ
ליצמן לשרוני: "בזכותי אתה מקבל כסף"

ועדת הכספים תתכנס בקרוב, ככל הנראה בשבוע הבא, להצביע על הדחתו של יו"ר הוועדה מתחילת הקדנציה הנוכחית של הכנסת, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). היום (ב', 12.3.07) אישרה ועדת הכנסת, על חודו של קול, את הדחתו והשלב הבא והסופי אמור להיות אישור החלטת ועדת כנסת על-ידי חברי ועדת הכספים.
אולם, כבר עכשיו ברור כי בין החברים הקבועים של הוועדה, חברי קואליציה ואופוזיציה, קיימת התנגדות להדחתו של ליצמן. ח"כ דוד טל (קדימה) הודיע כי יתנגד. לדבריו, "כאשר נבחר ליצמן לראשות הוועדה, הסביר ראש הממשלה כי ליצמן הוא המינוי הראוי והמתאים ביותר לתפקיד וכעת לאחר שהפנמתי את הדברים, איני רואה סיבה להדיחו".
גם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) החברה בקואליציה, מתנגדת להדחה אך הסכימה להתחלף לקראת הדיון שהיה הבוקר בוועדת הכנסת בנושא. יחימוביץ' הסבירה כי "הדחתו של ליצמן, שהוא יו"ר ועדה מעולה, היא שגיאה. עם זאת, מינויו של השר יצחק הרצוג לשר רווחה הוא חשוב ביותר ומכיוון שהדברים תלויים, הסכמתי להתחלף". לקראת הדיון בוועדת הכספים על הדחתו של ליצמן, נמסר כי יחימוביץ' לא תצביע בעד בכל מקרה, אך עוד לא ברור אם תסכים להתחלף או שתימנע בדיון.
גם נציגי שס החברים בקואליציה יצביעו נגד ההדחה. חברי הכנסת יצחק וקנין ואמנון כהן ימשיכו להעניק גב לליצמן כפי שארע גם בוועדת הכנסת שם הצביעו נציגיהם נגד ההדחה. ח"כ כהן הסביר כי "ליצמן הוא יו"ר ועדה מצוין ואנחנו מוקירים את פועלו. בנושא הזה אין קואליציה או אופוזיציה אלא מצפון והמצפון קובע כי יש להצביע נגד ההדחה של ליצמן".
חברת קואליציה נוספת, ח"כ אורית נוקד (עבודה), מתנגדת להדחה אך תימנע בהצבעה. נוקד הסבירה כי "ח"כ ליצמן הוא יו"ר מעולה, חכם, רגיש ומנהל את הוועדה בצורה עניינית. למרות זאת, אני חברה בקואליציה ועלי לעמוד בכלליה. משום שיש כאן סתירה בין חובות פוליטיים ובין עמדתי האישית, החלטתי להימנע".
מי שכן יצביעו נגד בוועדה הם חברי האופוזיציה, ליצמן, חיים אורון (מרצ-יחד), מוחמד ברכה (חד"ש), אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), ניסן סלומינסקי (איחוד לאומי-מפד"ל), רובי ריבלין וחיים כץ מסיעת הליכוד שאמר: "אני חושב שליצמן ראוי לכהן בראשות הוועדה ולכן אתנגד להדחתו".
חבר קואליציה שהחליט לא למרוד הוא ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה). הוא טוען כי "אני חבר בקואליציה ולא אצביע נגדה. זו לא שאלה של איכות או של האדם המתאים ביותר לתפקיד אלא שאלה פוליטית גרידא". יחד איתו יצביעו בעד חברי הכנסת זאב אלקין, אלי אפללו ומגלי והבה מסיעת קדימה, אלחנן גלזר (גמלאים) סופה לנדבר וסטס מיסז`ניקוב, היו"ר המיועד מסיעת ישראל ביתנו.
וכך, אם חברי הכנסת לא ישנו את עורם, עשרה חברי כנסת יתנגדו להדחה, שבעה יצביעו בעד, נוקד תימנע ויחימוביץ' לא תצביע בעד. אולם, יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) לא יאפשר למצב הקולות להישאר כך וביחד עם יו"ר סיעת העבודה, יורם מרציאנו, יוחלפו חברי הכנסת הסוררים בחברי כנסת שיצביעו בעד ההדחה ויאפשרו לקואליציה לסיים את המהלך שיתחיל במינויו של מיסז`ניקוב ליו"ר ועדת הכספים ויסתיים בהשבעתם של יצחק הרצוג לשר הרווחה ויצחק אהרונוביץ' לשר התיירות.

תאריך:  12/03/2007   |   עודכן:  12/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקת Nfc: אין רוב להדחת ליצמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל לחרדים להתקרב לכספנו!!
אמנונן  |  12/03/07 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
קרא לחדש את המתקפה מול ארצות הברית אשר לטענתו מנסה לרצוח אותו ואת נשיא בוליביה
עומר שיקלר
משרד האוצר ביצע במכרז מקוון דינמי    הושג חיסכון של כ-25 אחוז ממחירי השרתים והציוד הנלווה שרכשו משרדי הממשלה עד היום
אסף דוד-מרגלית
ביהמ"ש קבע כי דרישתה של מקורות להצגת ניסיון רלוונטי כתנאי סף להתמודדות במכרז לגיטימית    חברת גוזלן חויבה בהוצאות כבדות ומשכה את עתירתה
אלעזר לוין
תבנה מרכז מסחרי בן 30,000 מ"ר    אפריקה מלונות במו"מ לקנות 4 בתי מלון בינוניים בבוקרשט ב-18 מיליון אירו
עידן יוסף
כך עולה מנתונים שמפרסמת הלמ"ס באשר לרמת החיים של הצעירים    צעיר ערבי מרוויח פחות מעמיתו היהודי    רוב הצעירים מצליחים לגמור את החודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il