X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבורר מאיר שמגר חייב את אפריקה-ישראל להתחיל מיד בבניית מגדל משרדים בן 20,000 מ"ר בבני ברק משפחת שפירא תקבל 7,500 מ"ר במגדל
▪  ▪  ▪
לב לבייב [צילום: בוצ´צ´ו]

הבורר מאיר שמגר חייב אמש (א', 11.3.07) את חברת אפריקה-ישראל להתחיל מיד בבניית מגדל משרדים בן 20,400 מ"ר על מגרש בבעלות אפריקה ומשפחת שפירא, ברחוב בן-גוריון בבני ברק. כן חייב הבורר שמגר את אפריקה-ישראל לשלם למשפחת שפירא דמי שכירות על העבר ועל העתיד, בכ-10 מיליון שקל, ואולי יותר.
אפריקה-ישראל בנתה לפני כ-6 שנים בניין משרדים על מגרש בן 6.5 דונם ברחוב בן-גוריון בבני ברק. המגרש היה בבעלות חברת קונקורד, בשליטת משפחת אברהם שפירא המנוח (בזמנו תעשין וח"כ) ברחוב בן-גוריון בבני ברק, ואפריקה קנתה אותו בעיסקת אחוזים לפי 37%. אפריקה-ישראל בנתה בניין ראשון, בן 12,800 מ"ר, והייתה אמורה להתחיל מיד בבניית בניין שני, ולסיימו באוקטובר 2004. בפועל, לא החלה החברה בבנית הבניין עד היום.
משפחת שפירא הגישה תביעת בוררות נגד אפריקה-ישראל, בפני הבורר מאיר שמגר, לשעבר נשיא בית המשפט העליון. המחלוקת בין הצדדים היתה הן על לוח הזמנים לבנית הבניין, והן על שטחו. אפריקה-ישראל אמרה כי עליה לבנות בניין לפי 240%, בניכוי מה שכבר נבנה, כלומר בניין בן 8,000 מ"ר שטח עיקרי ועוד שטחי שירות. קונקורד טענה כי יש לחשב את אחוזי הבנייה לפי אישורי התב"ע שניתנו בפועל, שהם 380%, כלומר הבניין החדש חייב להיות בן 20,400 מ"ר. גודל הבניין חשוב, כי אפריקה-ישראל חייבת לתת לשפירא 37% מהשטחים הבנויים.
כן הגישה משפחת שפירא תביעות נוספות, ובהן תביעה שאפריקה תשלם לה, כפיצוי, דמי שכירות על כל התקופה שבה היה אמור הבניין להיבנות ולא נבנה. תביעה אחרת של המשפחה היתה לקבוע שאפריקה-ישראל הפרה את החוזה, ולחייב אותה לשלם פיצויים בגין כך.
הבורר מאיר שמגר דחה את התביעה האחרונה של משפחת שפירא, אך קיבל את התביעות העיקריות האחרות. הוא הוציא אמש צו אכיפה, המחייב את אפריקה-ישראל להתחיל מיד בבניית מגדל בן 20,400 מ"ר, ולסיים את הבניה תוך 40 חודש. משפחת שפירא תקבל 37% מהשטחים, כלומר 7,500 מ"ר.
בנוסף, פסק הבורר שמגר כי אפריקה-ישראל חייבת לשלם למשפחת שפירא 36,000 דולר לחודש, על כל התקופה משנת 2004, שבה היה אמור המגדל להיות בנוי וגמור, ועד ליום השלמתו בפועל. סכום זה מהוה פיצוי על דמי השכירות שחברת קונקורד היתה יכולה לקבל על השטחים שלה. קונקורד דרשה לקבוע לה פיצוי גבוה יותר, אך שמגר פסק פיצוי נמוך יותר, בשים לב לתקופת השפל במשרדים.
אם הבנייה תתחיל בפועל, היא תסתיים ביולי 2010, וקונקורד תקבל פיצוי על 70 חודש - 2.5 מיליון דולר, שהם 10.5 מיליון שקל. אפריקה-ישראל חייבת לשלם תוך 30 יום את הפיצוי בגין העבר, כ-4.4 מיליון שקל. לאחר מכן עליה לשלם לקונקורד אלף שקל לחודש.
פסק הבורר גם שם קץ למחלוקת בין הצדדים על הרבית בגין הלואה של 4 מיליון דולר, שקונקורד קיבלה מאפריקה-ישראל לפני שנים. אפריקה-ישראל דרשה לחייב את קונקורד בריבית פיגורים של כ-18 מיליון שקל. שמגר דחה את התביעה, וחייב את קונקורד לשלם ריבית רגילה. ל-Nfc נודע, כי עיקר סכום ההלואה יקוזז כנגד דמי שכירות ל-5 שנים על שטחי קונקורד בבניין הראשון, מאחר שאפריקה-ישראל עיכבה בידיה סכומים אלו כביטחון לפרעון ההלואה.
משפחת שפירא יוצגה בבוררות בידי עו"ד יורי נחושתן. אפריקה-ישראל יוצגה בידי משרד עו"ד וקסלר-ברגמן.

תאריך:  12/03/2007   |   עודכן:  12/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: לבייב ישלם 10 מיליון ש"ח לשפירא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מתעסקים בכסף קטן אין לי זמן לז ל"ת
לבייב  |  12/03/07 22:07
2
לוין לא קורא טוב?
עו"ד ת"א  |  13/03/07 10:53
3
לוין מה קורה איתך?????
אחד שיודע  |  13/03/07 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לא בכל יום מזדמן ליד ושם לארח פליטים המצויים בעיצומו של רצח-עם    היום זה קרה כאשר פליטים מחבל דארפור פקדו את אחד המונומנטים של שואת העם היהודי
רונן ליבוביץ
ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל נזיפה חמורה והגבלות על פעילותו של חבר כנסת    ח"כ מרציאנו ל-Nfc: "מכבד את ההחלטה בהכנעה ומקבל את העונש"
הילה רפופורט
כך עולה ממחקר על יחסי יהודים-ערבים, שנערך באוניברסיטת חיפה    נתונים נוספים: 68.4% מהיהודים חוששים מהאפשרות כי ערביי ישראל יפתחו במרד עממי, 71% חוששים ממאבק של ערבי ישראל לשינוי האופי היהודי של המדינה
ניר יהב
שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעה על זכייתו של עיתונאי ידיעות אחרונות, נחום ברנע, בפרס ישראל בתחום התקשורת לשנת תשס"ז
הילה רפופורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il