X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדברי גורם במחלקת המדינה האמריקנית, אם כי בוושינגטון אומרים כי ביקורה של יועצת מזכירת המדינה בסוריה לא היה במסגרת "משימה בילטרלית"
▪  ▪  ▪
הלן סורברי [צילום: AP]

סוריה אמרה לדיפלומטית ממחלקת המדינה האמריקנית, אשר ביקרה אמש במדינה, כי היא מוכנה לקיים דיאלוג "רציני" עם וושינגטון בכל הנושאים הקשורים למזרח התיכון, ימים ספורים אחר ששתי המדינות השתתפו בוועידה בבגדד שעסקה בין היתר בהשבת הביטחון לעירק. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP (יום ג', 13.3.07).
אלן סוברבי, יועצת מזכירת המדינה האמריקנית להגירה, פליטים ואוכלוסין היא הגורם האמריקני הבכיר ביותר שביקר בסוריה מאז החזירה ארצות הברית את שגרירה בעקבות רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר ב-2005, רפיק חרירי.
גורמים בארצות הברית מגיעים לעתים רחוקות לסוריה, למרות שוושינגטון אמרה בחודשים האחרונים כי היא מעוניינת לדון עם דמשק בגורלם של כ-1.5 מיליון פליטים עירקים אשר מחפשים מקלט בסוריה מאז החלה המלחמה בעירק.
דובר מחלקת המדינה שון מקורמק הדגיש כי ביקורה של סורברי אינו במסגרת "משימה בילטרלית" וכי היא ליוותה את הנציב העליון של האו"ם לפליטים בביקורו ההומניטרי כדי לדון במשבר הפליטים.
עם זאת ביקורה התרחש מספר ימים לאחר הוועידה הבינלאומית כאמור אשר נערכה בבגדד והושיבה סביב השולחן נציגים משתי המדינות, כמו גם נציגים מאירן.
סוריה קראה בעבר לקיים דיאלוג עם ארצות הברית אך הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש דחה בעבר את קיומן של שיחות ישירות עם גורמים מסוריה ומאירן והאשים את שתי המדינות בתמיכה בלוחמים הקיצונים בעירק; שתי המדינות הכחישו את ההאשמות.
היחסים בין ארצות הברית וסוריה מתוחים בשנים האחרונות גם בשל תמיכתה של דמשק בחיזבאללה. כאמור החזירה ארצות הברית את שגרירה מסוריה במחאה על רצח חרירי, כשלבנונים רבים מאשימים את דמשק. סוריה הכחישה מעורבות ברצח.
סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, אמ, לאחר פגישה עם סורברי, כי אף אחת מבעיות האזור לא תיפתר ללא דיאלוג ושיתוף פעולה. "כל הנושאים בעולם הערבי קשורים אחד לשני..." אמר.
סורברי סירבה למסור פרטים נוספים בעקבות הפגישה. בוושינגטון, סגן דובר מחלקת המדינה, תום קייסי, אמרה כי היא קראה לסוריה לעבוד עם הממשלה העירקית, כמו גם עם נציבות האו"ם לענייני פליטים (UNHCR) כדי לספק הגנה וסיוע לפליטים העירקים.
בחודש שעבר אמר משרד UNHCR בדמשק כי כ-40,000 עירקים נוספים מגיעים לסוריה בכל חודש, מספר ההולך וגדל. לדברי סגן הדובר נמסר כי סוריה מוכנה לקבל את הפליטים בשלב זה למרות ההשלכות: עלייה במחירי הדיור והסחורות והצפיפות בבתי הספר.
במשרד הפנים אמרו בדצמבר כי סוריה הכניסה למעלה מ-800,000 עירקים שנמלטו מהמדינה. הסטטיסטיקות הרשמיות מדברות על כ-1.5 מיליון פליטים.

תאריך:  13/03/2007   |   עודכן:  13/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה מוכנה לדיאלוג "רציני" עם ארצות הברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הבריאות אישרה סעיף המעניק פיצויים חד פעמיים לנכי הפוליו    אולם יו"ר הוועדה, ח"כ שרוני, החליט להכריז על הצבעה חוזרת בטענה כי מדובר בהצבעה פופוליסטית    אחד מנכי הפוליו: "ביזיון כזה לא ראיתי בחיים"
מערכת PCאון
פתרון של חברת Wrangler יאפשר לכם לא לשכוח אף אחד מהגאדג`טים שבביתכם    הם ישארו תמיד על הראש
אלעזר לוין
תשלם 11.35 מיליון שקל - מיליון דולר לדונם מבונה    הקרקע והמבנים יועברו לבעלות החברה-הבת לוגיסטיקר
עומר שיקלר
בחברה מסבירים את השחיקה ברווחיות בעיקר בתנאי מזג אוויר קשים באירופה ובצפון אמריקה ובתנאי שוק קשים עמם מתמודדים החקלאים בברזיל
מערכת PCאון
גולשים רבים יושבים כיום מתוסכלים מול מחשבם בניסיון למשוך עוד ועוד גולשים לבלוג שלהם ב-MySpace, אך ללא הצלחה רבה    את הפתרון לבעיה מספק אתר האינטרנט fakeyourspace.com, המאפשר לבלוגרים להשכיר חברים בתשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il