X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
ה-FDA מזהיר מפני גלולות שינה
בעקבות דיווחים על אנשים שנטלו גלולות שינה ופצעו את עצמם מבלי שהיו מודעים לכך, ה-FDA דורש מהיצרניות תוויות מחמירות יותר על אריזות התרופות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בעקבות דיווחים על אנשים שנפגעו באופן רציני כאשר היו במצב סהרורי או כאשר נהגו כשהם ישנוניים או מבולבלים לאחר שנטלו כדורי שינה, ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) קרא לחברות התרופות (ד', 14.3.07) לשנות את התוויות שעל חפיסות התרופות כך שיכללו אזהרה לגבי התנהגויות תת הכרתיות אלו.
ה-FDA ידרוש גם אזהרות נוספות לגבי התגובות האלרגיות האפשריות בעקבות שימוש בתרופות.
רוזלינד קרטרייט, פרופ' ויו"ר המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'Rush' שבשיקגו, ומי שעסקה בחקר השינה במשך 40 שנה, חוותה על עצמה בחודש ספטמבר האחרון את ההשפעות הפוטנציאליות של גלולת השינה 'Ambien' (אמביין) כאשר זו נלקחה יחד עם תרופה לטיפול בהתקררות ללא מרשם.
"אותו לילה, לא היה לי מושג מה קורה, מלבד העובדה שמצאתי את עצמי על הרצפה ב-03:30 לפנות בוקר", היא מספרת. "נפגעתי מאוד קשה, אך זחלתי חזרה למיטה והלכתי לישון". כשצלצול השעון נשמע שלוש שעות מאוחר יותר, גילתה קרטרייט כי היא מדממת וסובלת מכאבים רציניים.
לדבריה, כשהגיעה לחדר המיון גילתה כי במהלך הלילה הצליחה בדרך כלשהי לסבול ארבעה שברים באגן הירכיים, שלוש צלעות שבורות, פרק יד שמאלי שבור וחבורה מכוערת על ראשה שגרמה לדימום במוח.
קרטרייט מדגישה כי אין לה היסטוריה משפחתית של 'sleepwalking' (הליכה מתוך שינה). היא מאמינה כי שילוב בין כדור השינה 'Ambien' ותרופה לטיפול בהתקררות ללא מרשם שלקחה מוקדם יותר באותו ערב הם שגרמו לה לצאת ממיטתה ולפצוע את עצמה.
תופעות הלוואי של התרופה "עשו כותרות" בחודש מאי 2006, כאשר חבר הקונגרס האמריקני, פטריק קנדי, ריסק את הפורד מוסטנג שלו במחסום ליד בניין הקונגרס בוושינגטון. מאוחר יותר פרסם הצהרה בה נאמר כי הוא היה במצב של בלבול בעקבות שתי תרופות שנטל, אחת מהן היתה 'Ambien'.
בנוסף, ה-FDA חשף יותר מעשרות דיווחים על נהיגה במצב של שינה, כולם קשורים לתרופה.
גלולות שינה, באופן כללי, ו'Ambien' במיוחד נמצאות תחת בדיקות קפדניות לאורך כל השנה האחרונה.
תביעה ייצוגית נגד יצרנית 'Ambien' - חברת "Sanofi-Aventis" הוגשה ב-6 במרס, 2006 על-ידי אנשים שטענו כי עסקו בפעילויות ביזאריות כשהם ישנים - כמו זלילות בלתי נשלטות ונהיגה - לאחר שנטלו את התרופה.
רופאים אומרים כי 'Ambien' וכן 'Lunesta' (לונסטה) 'Rozerem ' (רוזרם) וגלולות שינה דומות עדיין בטוחות ברוב המקרים, אך התווית המחמירה יותר היא צעד בכיוון הנכון. לכל התרופות היעילות ישנן תופעות לוואי, חלקן עלולות להיות מזיקות. כשאלו מתגלות, או אפילו קיים חשד לכך הדבר הטוב ביותר הוא להיות זהירים כדי לדעת להגיב בצורה נכונה.
למרות שה-FDA תומך בתוויות מחמירות יותר, הארגון עדיין לא טוען כי גלולות שינה מהוות סכנה בריאותית המצדיקה את הוצאתן ממדפי בתי המרקחת.

תאריך:  15/03/2007   |   עודכן:  15/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פיגוע כביש החוף שכונה גם "אוטובוס הדמים" הביא את ממשלת ישראל להחלטה לצאת לפעולה צבאית בדרום לבנון
יפעת גדות
מכניקה טובה של הגוף כוללת, בין היתר, הורדת הלחץ מהגב כאשר מרימים משאות כבדים
עידן יוסף
מאות מושבים שוריינו בטיסות לעולים שיגיעו ארצה בקבוצות    קבוצת עולים ראשונה הגיעה מארה"ב במסגרת השירות החדש שהשיק ארגון "נפש בנפש"
מחלקה ראשונה
הם מתגוררים באזורה הדרומי של הארץ ויוצאים מדי בוקר לעבודה מפרכת הדורשת מהם חדות חושים. המטרה העומדת לנגד עיניהם היא אחת - הגנה על בטחון המדינה    הכירו את הגששים
הילה רפופורט
בתום הפגישה בין השניים, הודיע הנייה כי הושגה הסכמה על הקמת הממשלה    הרכב הממשלה יובא מחר לאישור המועצה המחוקקת הפלשתינית    שר הפנים יהיה ככל הנראה האני טלב אל-קוואסמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il