X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם שירות מתוקתק, מהיר ואדיב, ריפיל מהיר למנות הראשונות ואפילו מנות אקזוטיות ומנות מופחתות קלוריות "אווזי" היא אופציה שווה לרעבים
▪  ▪  ▪
לא תישארו רעבים. אווזי קניון חוצות המפרץ [צילום: עכבר העיר]

את מסעדת אווזי יצא לי להכיר אי שם בתחילת שנות ה-90, כשהיא עוד נקראה מסעדת יהודה אווזי ושכנה בשכונת התקווה בתל אביב. היא התהדרה במגוון שיפודים מרשים באיכות טובה, כולל חלקים אקזוטיים, דוגמת חוט שדרה, אשכי הודו או שקדי עגל, שאני עליהם בהחלט מעדיפה לוותר. מאז נולדו לסניף הראשי עוד אי אלו סניפים, והעסק הפך לתעשיה של ממש, וגם עניין השיפודים נהיה נפוץ בהרבה, ולא רק במסעדות מזרחיות בהגדרתן.
לסניף בחוצות המפרץ הגעתי עם בן זוגי, כשאנו במצב רעב מתקדם. מבט כללי בשולחנות המסעדה עמוסי האוכל הבהיר עוד בדרך לשולחן, שיש מצב שנצא משם שבעים ואף מפוצצים, מה שבהחלט הפיח בנו תקווה. מבט נוסף גילה שהמסעדה גדולה מאוד, מרווחת, ושופעת מלצרים, מה שהבהיר לנו שיש סבירות גבוהה גם לקבל את האוכל בזריזות.
תפריט העסקיות מציע מיני בשרים בכמה רמות מחירים, כאשר הפתיחה הקבועה היא מבחר סלטי הבית, חומוס, פול, פיתות חמות וייחודיות מהטבון ועוד צ'ופרים. בנוסף, עם מגמת הבריאות והשמירה על המשקל, מציעים באווזי שתי מנות מופחתות קלוריות: חזה עוף בגריל וסטייק סלמון בגריל, שתיהן מוגשות עם סלט ירקות ותפו"א צלוי.
לאחר שהתבשרנו שמנת הסלמון דלת הקלוריות חסרה, התלבטנו בין שיפוד עטינים (?) לבין שיפוד שומן כבש (מה?!). לבסוף, כהרפתקנים מתפרעים אמיתיים, בחרנו בסטייק פרגית (ב-75 שקלים) ובשני שיפודים: שיפוד אנטריקוט ושיפוד קבב (במסגרת העסקית ב-65 שקלים). בינתיים, וללא שהות, נחתו על שולחננו סלטים רבים בצלוחיות ריבועיות קטנות. היה שם סלט ירקות בטחינה, טחינה, טבולה, שני סוגים של סלט חצילים, סלט גזר חרפרף, סלסת עגבניות, סלט אבוקדו, כדורי פלאפל טעימים, ואפילו חציל קלוי עם טחינה, שחוסל בזריזות מרשימה על-ידי בן זוגי, לא לפני שקיבל ציון לשבח.
כל הסלטים היו טעימים, אם כי נטולי חדשנות, מלבד החומוס שאכזב (בוא נגיד את זה ככה, יש לי הרושם שלא נטחן מגרגירי חומוס חמימים באותו הבוקר). הפיתות הגדולות והשוות מגיחות, באדיבות המלצרים כמובן, על שולחננו בתדירות מדאיגה, כל אימת שאנו בוצעים מהפיתה הקודמת. ולחובבי הפיתות עם שום, אל דאגה, גם אלו הגיעו ואפילו צ'יפס (תעשייתי) להשלמת הפריסה. בכלל, אי אפשר להתעלם מרוח התקתוק והיעילות באווזי. רק נשנשנו מסלט הטבולה, והוא תוגבר באחד נוסף, רק ירד מפלס הטחינה במילימטר, ומיד מלצרנו המסור והדרוך החליף אותה בחדשה - שיטה יעילה להתמלאות מהירה והבטחת העובדה שלבשר בקושי יישאר לנו מקום.
כצפוי, מנות הבשר התקבלו בקרירות יחסית, נוכח העובדה שאפשר היה בקלות להכריז רשמית מבחינתנו על סיום הארוחה. אך המשימה העיתונאית מעל הכל, אז דגמנו את השיפודים. שיפוד הקבב היה מתובל בעדינות וטעים, אך שיפוד האנטריקוט, שדווקא הומלץ לנו, היה סתמי ותפל. בעניין סטייק הפרגית, שלרוב מצליח, אין תלונות. הבשר היה עסיסי והתיבול מדויק. סיכמנו בקפה, בתה עם נענע ובבקלאות. אומנם הוצע לנו להתרשם ממבחר הקינוחים במקום, אך המסעדה מגישה אוכל כשר, ואיני נוהגת לאכול קינוחי פרווה אם אני לא מוכרחה, ולכן ויתרנו בנימוס.
לסיכום, הסניף המרווח של מסעדת אווזי הנמצא בחוצות המפרץ מאפשר לאכול סלטים ובשרים על האש עם שפע שיפודים, בלי העשן ובלי הברדק שהם מנת חלקן של רבות מהמסעדות המזרחיות פר-סה. רוצה לומר, באווזי הכל נקי, רגוע ומאורגן טיפ טופ, והשירות מקצועי ויותר מיעיל. המלצרים דרוכים ואדיבים ואף חוסכים לכם את חוויית מפית הנייר כמפה, השגורה לרוב. בזכות יעילותם של המלצרים, אגב, אין מצב שתצטרכו לערום צלחות והררי מפיות, מה שיוצר את המראה המשובב של אחרי פוגרום.
לגבי האוכל, הסלטים והפלאפל טובים, הפיתות אלופות, הבשרים מתובלים בפשטות ולא אחידים ברמתם. הקבב טעם לנו, וגם סטייק הפרגית. ויש גם דגים וסטייקים. מה שבטוח, תחושת הבטן שלנו, שמאווזי נצא מפוצצים, אכן התאמתה, עת דידינו בקושי למכוניתנו.

אווזי - כרטיס ביקור
תאריך:  16/03/2007   |   עודכן:  16/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את האשכים בצד, בבקשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עובדים עלינו
גדעון 13   |  17/03/07 19:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
מבקרת הפנים של המשרד חוקרת דיווח נוסף, לפיו קיבל עמית גופר הטבה כספית מגוף פרטי הנמצא בשטח תחום אחריותו כממונה על פיקוח הבנייה במחוז המרכז
דנה גילרמן
אלי פטל במוזיאון ת"א, עדי נס בביתן הלנה רובינשטיין, עבודות בהשראת הפלשתים במוזיאון אשדוד ועוד תערוכות חדשות
עכבר און ליין
כתובה אבודה מאיימת למוטט את נישואיהם של זוג קיבוצניקים ותיקים. שלמה בראבא וענת וקסמן בקומדיה של אפרים קישון, שעולה בשבת בתיאטרון הקאמרי
אורון שמיר
אם מתחשק לכם להכניס את המוח להילוך סרק ולצחוק בפול-גז, לכו על "לילות טלדגה: הבלדה על ריקי בובי", קומדיית המירוצים של וויל פארל
ניר יהב
מעריב מדווח כי נשיא המדינה הקים עמותה שמטרתה לגייס תרומות מיהודים עשירים יוצאי אירן המתגוררים בארה"ב, וזאת על-מנת לממן את שכר פרקליטיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il