X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברוב של 19 שרים מול 2 נמנעים - השרים יולי תמיר וראלב מג'אדלה - החליטה הממשלה לא להכיר בממשלת האחדות אולמרט: לא ללכת שולל אחרי הממשלה
▪  ▪  ▪
אולמרט, לבני ותמיר [צילום: לע"מ]
ישראל: נחרים ממשלת האחדות
הילה רפופורט
לאחר השבעת הממשלה הפלשתינית הודיעה ישראל כי תמשיך להחרימה אך תישא ותיתן עם אבו מאזן * האיחוד האירופי: נבחן בזהירות את הממשלה
לרשימה המלאה

הממשלה החליטה לא לדבר עם ממשלת האחדות הפלשתינית. 19 מבין שרי הממשלה תמכו (א') בהחלטה, פרט לשני שרים שנמנעו, יולי תמיר וראלב מג'אדלה. ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבת הממשלה כי "ישראל מצפה שהקהילה הבינלאומית לא תלך שולל אחר ממשלת האחדות וכי היא תמשיך לבודד ולהחרים את הממשלה הפלשתינית כל עוד היא לא מקבלת על עצמה את עקרונות הקוורטט".
שרת החוץ ציפי לבני אמרה בישיבת הממשלה כי "לא רק שאבו מאזן הצטרף לממשלת אחדות עם חמאס, ממשלה שאינה ממלאת את תנאי הקהילה הבינלאומית, אלא הוא אף הסכים להביא כל הסכם מדיני לאישור המועצה הלאומית הפלשתינית, שתכלול נציגות של החמאס, או קיום משאל עם לא רק ברשות, אלא בתפוצה הפלשתינית ובמחנות הפליטים".
המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אמר בישיבת הממשלה כי "יש להוציא את זכות השיבה מכל טקסט שיהיה בכל הסכם שהוא". לדברי פרס, "הפירוש היחידי לזכות השיבה הוא להפוך את ישראל למדינה פלשתינית". פרס הוסיף ואמר לשרים כי "עמדת ישראל הייתה ונשארה ברורה: שתי מדינות לשני עמים. זאת בעוד שהחמאס מעוניין שתתקיים באזור מדינה אחת פלשתינית".
שר התחבורה, שאול מופז, אמר כי "אין לפסול את היוזמה הסעודית אך יש לבחון אותה בשבע עיניים". מופז גם התייחס להסכם ממשלת האחדות הפלשתינית ואמר כי "לא הגענו לצומת האחרון בעימותים בין חמאס לפתח". מופז הוסיף כי "המדיניות שלנו צריכה לתמוך בשתי מדינות לשני עמים, אך לא לקבל בשום פנים את התכנים השליליים בעמדת ממשלת חמאס". מופז אמר כי המרכיבים אותם ישראל לא יכולה לקבל בממשלה הפלשתינית החדשה הם, מדינה פלשתינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים, וזכות השיבה.
השר יצחק הרצוג אמר כי "למרות שעמדותינו בעניין הקוורטט צודקות והוגנות, הרי שישראל צריכה להיות לא רק צודקת, אלא חכמה ומתוחכמת". הרצוג אמר כי "יש לעמוד על שחרור החייל גלעד שליט, על הפסקת הטרור וירי הקסאם, ועל מחיקת נושא שיבת הפליטים". עם זאת אמר הרצוג כי אסור להחרים את אבו מאזן. "יש להותיר את אבו מאזן כפרטנר לגיטימי למהלך מדיני של ממש", אמר לשרים.
השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, אמר כי ממשלת האחדות הפלשתינית על קווי היסוד שלה, הינם למעשה הפרה של הסכם מפת הדרכים. "התנגדותו של אבו מאזן להקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים היא התנגדות לשלב ב' של מפת הדרכים", אמר דיכטר. לדבריו, "אסור לקחת את מפת הדרכים בצורה מודולרית, הדרגתית, אלא כמקשה אחת". דיכטר שב ותבע ביצוע פעולה צבאית רחבת היקף בעזה. לדבריו, "חוסר התגובה של ישראל להמשך ירי הקסאם והנחת המטענים ברצועה, מהווה פגיעה בכושר ההרתעה של ישראל".
לאחר השבעת ממשלת האחדות הפלשתינית אמש (שבת), הגיבו ברחבי העולם באיפוק יחסי להכרזה הרשמית על הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית. נורבגיה הכריזה שהיא מכירה בממשלה הפלשתינית החדשה. בתגובה להודעה הנורבגית, מסרה דוברת ראש הממשלה לתקשורת זרה, מירי אייזן, כי ממשלת האחדות לא מקיימת את תנאי הקהילה הבינלאומית. משרד ראש הממשלה מסר אתמול גם כי ממשלת ישראל תישא ותיתן עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אולם לא עם הממשלה, אלא אם כן זו תכיר במדינת ישראל.
בהודעה מטעם האיחוד האירופי נמסר כי הם מברכים על הקמת ממשלת אחדות לאומית. "האיחוד האירופי יבחן בזהירות את המצע של הממשלה ואת פעולותיה", נמסר עוד.
אמש (שבת) הושבעה בעזה ממשלת האחדות הפלשתינית. מוקדם יותר הצביעו 83 מחברי המועצה המחוקקת בעד ממשלת האחדות ו-3 הצביעו נגד. הבוקר (א') תתקיים ישיבת הממשלה הראשונה בראשות אבו מאזן. יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שהכריז על הממשלה החדשה, אמר כי עם הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית החל שלב חדש במאבק הלאומי להקמת מדינה פלשתינית על כל שטחי פלשתין. "זהו מאבק שבו החל השאהיד, יאסר ערפאת, ושאותו אנחנו מכתירים היום באחדותנו הלאומית", אמר.
אבו מאזן קרא לקהיליה הבינלאומית להסיר את החרם מעל העם הפלשתיני. הוא התחייב לפעול לשחרור כל האסירים הפלשתינים, וכן לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט. אבו מאזן פנה בקריאה גם לעם בישראל: ללכת בדרך השלום, ולפתוח מיידית בתהליך מדיני. הוא טען כי ההתנחלויות המוקמות וגדר ההפרדה אינן מובילות לביטחון ושלום - לא לישראל ולא לפלשתינים.

תאריך:  18/03/2007   |   עודכן:  18/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוחלט: ישראל לא תכיר בממשלת הרשות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אוי אוי אוי. גורל מדינת ישראל
בידי אולמרט ולבני  |  18/03/07 11:01
2
כותבים "פלסטיני" ולא "פלשתיני"
נתן החכם  |  18/03/07 11:16
3
ניחשתי מיידית מי 2 השרים:
מיכל מירושלים  |  18/03/07 12:46
4
האם מג'אדלה עבר תחקיר בטחוני? ל"ת
השואל  |  18/03/07 13:38
5
לא לאפשר להימנע בהצבעות בכנסת
דודי 25  |  18/03/07 13:38
6
אולמרט אפס מאופס
מקסי מקס  |  18/03/07 14:17
7
ממחדל למחדל של אול-מורט כוחנו
הצופה  |  18/03/07 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
על-פי דיווחים, התרסק מטוס Tu-134 בעת הנחיתה    ישנם עשרות פצועים
הדר פרבר
גבר ואישה לבושים בבגדים אזרחיים טענו כי קיבלו אישור רשמי מהרשויות להעביר אסיר מחוץ לאזור הבדיקות הביטחוניות באחד הטרמינלים
איריס פרחי
התובע ביקש לבטל את העסקה ולקבל את כספו ונתקל בסירוב    החנות השיבה שהמכשיר ניזוק על יד התובע ותוקן והתובע מוזמן לקחתו    טרם ניתן פסק דין
איריס פרחי
קשישה בת 80 התלוננה שמוציאים לפועל היכו אותה, "וחשבתי שמדובר בגנבים"    הנתבעים: "פעלנו באישור והכול היה תקין"    הפיצוי ניתן מבלי להודות בטענות
מוטי אקסמיט
לאחר חקירה מאומצת הודה חסר בית כי רצח את יורי ציפקליקין אתמול בקריית אתא    החשד: דקר אותו למוות בעת שהיו שיכורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il