X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בפתח ישיבת סיעת קדימה לדבריו, "יש מי שמדבר חדשות ויש מי שמייצר חדשות" עוד אמר פרס, כי "אני מסכם עשרה חודשים כפתיחה טובה מאוד, אני אומר את זה כזקן השבט"
▪  ▪  ▪
[צילום: יותם פרום]

המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אמר בפתח ישיבת קדימה, כי "רוב הזמן שאני חי הייתי מצעירי מפא"י, היום אני זקן השבט וכך אני מדבר אליכם. יושבים כאן בחדר האנשים שמנהלים את המדינה ואת המפלגה הזאת. עלינו מוטלת האחריות על גורלה של מדינת ישראל ונדרשת אחריות גדולה ושיקול דעת מהמדרגה הראשונה. חלקנו מתעוררים בבוקר, קוראים עיתון, מאזינים לרדיו ויכולים לקבל מצב רוח. זה קובע את מצב רוחנו במקום שאנחנו נקבע אותו. העיתונות תוקפת, זו תפקידה. אין לי ביקורת עליה, אבל יש מי שמדבר חדשות ויש מי שמייצר חדשות".
פרס הוסיף, כי "אנחנו חייבים להמשיך להיות מלוכדים. אסור להיגרר. אני רואה את מצב המדינה כך: לא היה מצב כלכלי כמו היום מאז קום המדינה. אסור לזלזל בזה. העם כבר חש בפירות. העם חלק מזה, והממשלה מנהיגה את זה. צעירים יותר ופחות הקימו כאן חברות היי-טק והגענו למה שהגענו".
עוד אמר פרס, כי "אנו מנהיגים רפורמות חברתיות. חוק פנסיה חובה, מס הכנסה שלילי, בכל העולם ישראל מעוררת התלהבות. ישראל נחשבת לאחת מחמש המדינות המובילות מבחינה טכנולוגית וחברתית. המשטר הדמוקרטי כאן מתקיים, ראש הממשלה מתנהל בסבלנות וסובלנות, לא כופה את עצמו על זולתו ועדיין עושים לו את המוות. לא בוחרים ראש ממשלה כדי לתקוף אותו. כשנבחר אדם צריך לתת לו את היכולת למלא את תפקידו כראשון מבין שווים ומתוך אחריות עליונה".
פרס אמר לחברי קדימה, כי "יש מי שבאחרונה משווים את מצבנו, בהקשר האירני, למה שהיה ב-1938. מדברים על חורבן אירן. אני מכיר אנשים שעזבו או על סף עזיבה את הארץ בגלל זה. זה בלתי אחראי וזו פרספקטיבה לא נכונה ושקרית. לאמריקנים היו 4 הצלחות בתחום הגרעיני: אוקראינה, לוב, דרום אפריקה וצפון קוריאה. אין כאן פצצה ואין כאן חורבן עולם. גם באירן יש כבר רעד של לחצים והיא חשה היטב מה מתחולל סביבה. מדוע לזרוע פאניקה?".
לדברי פרס, "אצל הפלשתינים קמה ממשלת אחדות לאומית. זו ממשלת אחדות אדמיניסטרטיבית וממשלת פילוג פוליטית. מה שהחליטה הממשלה שלנו אתמול זה לא סוף למו"מ. זו טעות אופטית. החלטנו על דרך המו"מ ואיך ננהל אותו. הם נתנו לנו הכתבה ואנחנו לא מקבלים אותה. בהכתבה הזו יש אישור מפורש להתנגדות על כל צורותיה. רק על זה לא צריך לקבל אותה. מי שייכנע כאן זו לא ישראל. אנו מנהלים את העניין מתוך צדק גמור. אנחנו רוצים מו"מ ולא ויתרנו עליו".
פרס אמר עוד, כי "יש הרבה דברים בישראל שהתקדמנו בצורה משמעותית. גם מי שמתסכל על הנגב והגליל רואה לראשונה התעוררות מבחינת בנייה, תחבורה וחינוך. החלטת הממשלה אתמול על הוספת 8,000 כיתות לימוד חדשות זו החלטה מהמדרגה הראשונה. הממשלה פועלת לקדם שוויון עם המגזר הערבי. פרויקט מסדרון השלום מתקדם, זהו הספק עצום לעשרה חודשים. אנו מייעלים ובונים. זו קבוצה מנהיגותית שצריכה להיות נלהבת ומלוכדת. זה לא נדרש אישית, זה עניין של פונקציונאליות".
פרס דיבר גם על וינוגרד. "נמתין, נבוא ונדון", אמר. לדבריו, "בכל המלחמות היו שגיאות. מה שתחליט הוועדה- תחליט. יש לנו אחריות גמורה וצריך לשדר אופטימיות, צריכים לתת תקווה. אם לא תהיה כאן תקווה, העם לא ילך איתנו".
פרס סיכם ואמר, כי "עשרת החודשים האחרונים, הינם פתיחה טובה מאוד. אסור לנו שמכאן תצא חולשה או קול של פילוג. יש רכילויות בלי סוף. זו חייבת להיות הנהגה מלוכדת, אחראית וחדורת אמונה וסולידריות. זו פנייתי אליכם. לא למעננו, לא למען המפלגה, אלא למען המדינה. יש לי יתרון, אני מכיר את כל הממשלות. אני זקן השבט ואני אומר לכם שמה שנעשה כאן בזמן קצר כזה, עוד לא היה כאן".

תאריך:  19/03/2007   |   עודכן:  19/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס: המצב במדינה מצויין, לא מקבל את הביקורת
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אחרי פגישה מאד חשובה ומועילה ע
נפרד מאנדרטא  |  19/03/07 16:35
2
מלחמה כושלת, וועדות חקירה וכו' ל"ת
מצויין פרס - חץ  |  19/03/07 16:40
3
רק בישראל 1 כזה לא שוהה במוסד
קורא מאירופה  |  19/03/07 16:48
4
מרוב טיסות הוא סנילי מוחלט
ציק  |  19/03/07 17:39
5
לחיות על הירח בסבבבה. מה רע?
נחום שחף  |  19/03/07 17:53
6
מחר מתרגלים לתרחישי זוועה
מיכל מירושלים  |  19/03/07 17:55
7
סוף סוף מישהו יוצא מהדכאון
אודי בן  |  19/03/07 17:58
8
הבן אדם "חי בסרט", טועה ומטעה ל"ת
הניה  |  19/03/07 18:08
9
נוכל נשאר נוכל
דן מניו יורק  |  19/03/07 18:09
10
המצב המצוין
צבי טל  |  19/03/07 18:18
11
סוף סוף אדם שפוי מדבר כאן
אייל.ב  |  19/03/07 18:56
 
- מה העניינים, אייל? אתה בהפסקה
יוסי הגועש והרוגש  |  19/03/07 19:02
12
מה אפשר להגיד על פרס
אלכס לוין  |  19/03/07 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כך אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, בכנס חיפה לאחריות חברתית באוניברסיטת חיפה    מכריז: רק שיתוף פעולה בין הממשלה, המגזר העסקי והמגזר השלישי יביא לפתרון מקיף של הצרכים החברתיים בישראל
עידן יוסף
פניציה אמריקה ישראל מקימה מפעל בציפורי שבגליל    במפעל החדש יועסקו כ-430 עובדים, שמתוכם 150 ערבים    ייצוא הזכוכית של פניציה גדל ב-8.4% ב-2006
טל לוי
מעריכים גם, כי האבטלה תרד ל-7.5%    הסקטור העסקי יגדל ב-6.2%
עומר שיקלר
משרד התחבורה ביטל את האיסור של טיסות ריסוס בטווח הקטן מ-3 קילומטר מגבול רצועת עזה    מנכ"ל חברת מושבי הנגב: לא התכוונו לקיים ההוראה
עידן יוסף
הוועדה לבחירת דיינים בחרה ב-15 דיינים    לראשונה - 12 מתוכם הם חרדים ורק 3 דתיים-לאומיים    ח"כ ניסן סלומינסקי זעם ועזב את חדר הדיונים טרם ההצבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il