X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם בישראל מציינים את היום בחלוקת מזון צמחוני לציבור בישראל הורגים בכל שנה מעל מאתיים מיליון בעלי חיים רק בשביל לייצר בשר עוף
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

היום הבינלאומי ללא בשר חל היום (ג') וגם בישראל יציינו את היום באירועים מיוחדים. עמותת אנונימוס מקיימת אירועים במסגרתם יחלקו מתנדבי העמותה חוברות מתכונים ו"סויארמה" - מנה דמוית בשר פיקנטית על בסיס חומרי גלם צמחונים ומזינים: פתיתי סויה וסייטן.
החלוקה תתבצע במספר מוקדים בירושלים, תל אביב וחיפה. בתל אביב החלוקה תתבצע בפתח גן מאיר החל משעה 16:00.
אירועי ה"יום ללא בשר" פונים לציבור בבקשה לנסות לוותר על בשר לפחות למשך יום אחד. ביום הזה קוראים הארגונים לחשוב מחדש על צריכת-היתר של הבשר בעולם המערבי ועל שני נזקים מרכזיים שהיא גורמת. באנונימוס מסבירים:
• לבריאות הצרכנים. אכילת כמויות גדולות של בשר, כנהוג בחברה המערבית המודרנית, מגבירה את הסיכון ללקות במחלות הקטלניות ביותר, כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, אוסטיאופורוזיס וסוגים מסויימים של סרטן, ביניהם סרטן המעי הגס וסרטן הערמונית. בשר ממשקים מתועשים מכיל גם שרידי כימיקלים וחומרים אנטיביוטיים, שכמויות גדולות שלהם משמשות להתמודדות עם המחלות האופייניות למשקים אלו. צמחונות מסייעת למנוע מחלות, ומספקת לגוף את כל היסודות הדרושים לבריאות תקינה ולאריכות ימים.
• לבעלי-החיים. במהלך העשורים האחרונים עברו משקי החי תיעוש מואץ ששינה את פניהם ללא היכר. בעלי-החיים החלו להיתפס כמכונות ונעלמו מעינו של החקלאי, שפעם עוד טיפל בהם אישית וידע לזהות מצוקות הדורשות טיפול. היעלמותן של החיות מן העין אפשרה להכניס לשימוש שיטות עבודה בדרגה הולכת וגוברת של אכזריות. בעלי-החיים צופפו בשטח קטן יותר ויותר, גופם עבר עיוות גנטי חריף, החלו לקצוץ אברים מגופם בצורה המונית (מקורים, קרניים, שיניים, אשכים, זנבות ואוזניים) והחלו להרעיבם או לשבור את עצמותיהם לצורך הגברת הרווחים. השניצל שאנחנו אוכלים לא ניצוד בג'ונגל, הוא נחתך במשחטה תעשייתית מעוף שנכנס עדיין נושם ומפרפר למכונת המריטה, לאחר שהמתין תשוש, מפוחד, וצמא עד מוות במשאית ההובלה במשך שעות רבות. לזה קדם כמובן גם גידול בתנאים המאפשרים שרידה רק בקושי.
גיל סרוסי, מתנדב באנונימוס כשנתיים, שארגן את האירוע, מסביר את המוטיבציה: "כל אחד מאיתנו יכול להציל 4,000 בעלי-חיים פשוט על-ידי ההחלטה להפסיק לאכול אותם. בישראל הורגים בכל שנה מעל מאתיים מיליון בעלי חיים רק בשביל לייצר בשר עוף. השחיטה מגיעה בסופם של חיים קצרים ומלאי סבל במשקים מתועשים, בהם נמנע מבעלי החיים לממש את צורכיהם החיוניים. רבים מהם חולים, מתים או יוצאים מדעתם עוד לפני השחיטה.
"אנו מזמינים את הציבור הרחב להתנסות בתזונה צמחית בריאה ונטולת אכזריות לבעלי החיים. בטעות אנשים מניחים שצמחונות היא ויתור על מרכיב בתפריט, כשלמעשה היא שינוי שכולל הוספה של מרכיבים, צורות בישול, תבלינים, תבשילים וטעמים מרחבי העולם. באתר הצמחונות הישראלי אפשר להתרשם משפע המתכונים, המוצרים והמסעדות שעומדים כיום לרשות הצמחונים, ומקלים יותר מתמיד לעשות את הבחירה המוסרית".
רועי גרנט, תזונאי שמשתתף באירוע: "תזונה מערבית מאופיינת בצריכת כמויות גדולות של בשר, שהיא מהגורמים העיקריים למחלות קשות. בנוסף לנזקים שנובעים מצריכת כמות גדולה של בשר, יש בעיות שקשורות באיכותו. הבשר שנצרך כיום מגיע ממשקים תעשייתיים, שהם מפעלים ענקיים בהם כלואים לפעמים מאות אלפי בעלי-חיים, ובמיוחד עופות, בצפיפות אדירה. בתנאים כאלה מחלות יכולות לפרוץ במהירות ולכן נפוץ מאוד שימוש אינטנסיבי באנטיביוטיקה. אנטיביוטיקה והורמונים גם משמשים לזירוז הגדילה של העופות, והשאריות המזיקות של החומרים האלה נשארות בתוך ה'שניצלים' וה'פולקע'. אני ממליץ לכל אדם להפחית ככל האפשר את צריכת הבשר, ולהכניס לתפריט כמה שיותר מרכיבים מהצומח. תזונה מאוזנת מהצומח נחשבת כיום לתזונה הבריאה ביותר לגוף האדם, ובעיקר בכל הקשור למניעת מחלות".
פרטים באתר הצמחונות הישראלי.

תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  20/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היום: יום בינ"ל ללא בשר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עוררתם לי את התיאבון: אני הולך
שניים העם  |  20/03/07 13:05
 
- שיפודי תיקנים זה טעיםםםםם ל"ת
שף  |  3/07/08 22:47
2
כל הכבוד לאנונימוס!  ל"ת
אורןןןן  |  20/03/07 22:18
3
כל הכבוד לעמותת אנונימוס! ל"ת
נועההה  |  27/09/08 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
מרציאנו המשיך לדבוק בגרסתו וטען שלא התפתחה קטטה מצידו וכי היה רק עימות מילולי שהסתיים בלא כלום
מערכת PCאון
קומסקור מדווחת כי כיום גולשים בעולם למעלה מ-740 מיליון איש בגילאים שמעל לגיל 15    מדובר בצמיחה של למעלה מ-10%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
עמי עצמון
בעתירתה לבג"צ למניעת הדחתה מתפקידה כסגנית נשיאת בית משפט השלום בת"א - מטיחה השופטת שריר האשמות חסרות תקדים בפניהם של ראשי מערכת השיפוט בישראל, לפיהן התנהלותם מונעת מתוך שיקולים אישיים, זרים וקטנוניים באופן העלול לפגוע במערכת המשפט כולה
הדר פרבר
ניסויים בבעלי חיים בפיתוח מוצרים קוסמטיים ומוצרי ניקוי כרוכים בגרימת סבל עצום לבעלי החיים ונעשים ללא משככי כאבים
מערכת PCאון
כל מי שיצא אי-פעם לחופש יודע כמה מדכא לסחוב מזוודות ממקום למקום    בדיוק לשם כך המציאו באנגליה את המזוודה הממונעת - ה-PML Flightlink
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il