X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האב טען בכתב התביעה שהלווה לבנו אלפי שקלים והבן לא החזיר את הכסף בית המשפט לתביעות קטנות העביר את התביעה לבית המשפט לענייני משפחה
▪  ▪  ▪

פ.ס (השם המלא שמור במערכת), מבית שמש הלווה, בשנה שעברה, לבנו סכום של 15,760 שקל. הבן הבטיח שיחזיר את ההלוואה בתשלומים מדי חודש, אך לא עמד בדיבורו. האב שהפציר בבנו שוב ושוב לעמוד בהבטחתו ולהחזיר את הכסף, התייאש ופנה לבית המשפט לתביעות קטנות בעיר ותבע את בנו נ.ס (השם המלא שמור במערכת) בסכום ההלוואה. האב טען בכתב התביעה שהלוואת יש להחזיר ועל הבן להשיב את הכסף מיידית. הבן הבטיח להחזיר את הכסף והצטער על התביעה.
השופט שמעון שטיין, שאליו הופנה התיק קבע בהחלטה שלבית המשפט לתביעות קטנות אין סמכות עניינית לדון בתיקים שנוגעים לסכסוכים בתוך המשפחה. השופט הפנה לסעיפים 1 ו-3 לחוק בית המשפט לענייני משפחה, התשנ"ה - 1995, לפיהם לבית המשפט לענייני משפחה תהיה סמכות ייחודית לדון בתובענה אזרחית שעילתה סכסוך משפחתי.
בהחלטה שניתנה בשבוע שעבר כתב השופט: "כאמור במקרה דנן נשוא התביעה הוא טענת התובע שבנו לא השיב לו את סכום הכסף שלווה ממנו. דהיינו, מדובר בסכסוך בתוך המשפחה, בין אב לבנו, אשר לגביו קבע המחוקק כי לבית המשפט לענייני משפחה תהא סמכות ייחודית לדון בתביעה מסוג זה. לפיכך בנסיבות אלה, בית המשפט לענייני משפחה הוא שמוסמך לדון בתביעה זו, ולבית המשפט לתביעות קטנות בבית שמש אין סמכות לדון בה".
השופט הורה על העברת התביעה לבית המשפט לענייני משפחה בירושלים בהתאם לסמכות שניתנה לו בסעיף 79 לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד - 1984.
כאשר בעל דין מגיש תביעה קטנה עליו לברר תחילה אם לבית המשפט לתביעות קטנות סמכות לדון בתביעה. צווי עשה ו/או צווי מניעה אינם בסמכותו של בית המשפט לתביעות קטנות. בעל דין אינו יכול לבקש מבית המשפט לתביעות קטנות להורות לשכנו להפסיק לנגן בכינור הצהריים באמצעות צו מניעה. סכסוך הנוגע ליחסי עובד מעביד מצוי בסמכותו הבלעדית של בית הדין לעבודה - סעיף 24 לחוק בית הדין לעבודה. אם בעל דין לא קיבל פיצויי פיטורין עליו לכתת רגליו לבית הדין לעבודה. סכסוכים משפחתיים וענייני אימוץ, ירושה אבהות נתונים לסמכותו הייחודית של בית המשפט לענייני משפחה - סעיף 1 לחוק בית המשפט לענייני משפחה. ענייני נישואין, גירושין, מזונות אישה כתובה ועוד מצויים בסמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני - סעיף 1 לחוק שיפוט בתי דין רבניים. תביעות בנוגע לסכסוכי שכנים שנוגעים לרכוש המשותף - בסמכותו הבלעדית של המפקח על רישום המקרקעין.
תביעה שתוגש לבית המשפט לתביעות קטנות בחוסר סמכות עניינית או מקומית תועבר לבית המשפט המוסמך בהתאם לסעיף 79 לחוק בתי המשפט או תידחה על הסף בהתאם לתקנה 101 (א)(2) לתקנות סדר הדין האזרחי.

תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  20/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אב תבע את בנו לאחר שלא החזיר הלוואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך אומרים במרוקאית?
יוסי הגועש והרוגש  |  20/03/07 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בית המשפט לתביעות קטנות שלח מסר תקיף נגד האלימות הגואה במדינת ישראל, כשחייב אזרח לפצות מאבטח שהותקף על ידו על לא עוול בכפו
הדר פרבר
התביעה מנסה לשלול את רשיונה של עו"ד שייצגה בעבר את מכחיש השואה ארנסט זנדל    נאשמת בהסתה ובניסיון לשבש הליכי משפט
רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד
ח"כ יואל חסון, יוזם "חוק פרס", הודיע כי הוא מקפיא את הצעת החוק לבחירות גלויות לנשיא המדינה    ההצעה תעלה רק בכנס הבא של הכנסת    לדבריו, "הצעת החוק היא ראויה ביותר ודווקא בגלל שהפכה להיות מזוהה עם שמעון פרס, לא הצלחתי להעביר אותה עד כה"
אריאל שמידברג
בכנס שהתקיים באוניברסיטת חיפה חתמו נציגי המעסיקים על אמנה בה התחייבו להגדיל את מספר האקדמאים הערבים המועסקים בתפקידים מקצועיים
מוטי אקסמיט
אחיו של נשיא המדינה נחקר באזהרה במשך שש שעות בחשד למעשה מגונה בעובדת זרה    לפי החשד, במהלך שהותו בפונדק שבו היא עבדה, הוא הטריד אותה    המתלוננת נמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף    יחד איתו נחקר גם עמוס מיימון, לשעבר מנכ"ל לשכת הנשיא קצב, בחשד להטרדה מינית של אותה עובדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il