X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח פנתה לאולמרט, פרץ ומזוז בדרישה לפנות באופן מיידי את המתנחלים שנכנסו לבית בתוך חברון "הדבר יגרור פגיעות אנושות בזכויות האדם של האוכלוסיה הפלשתינית במקום" "הימנעותם של כוחות הצבא מפינויים של הפולשים עד לבדיקת טענתם לרכישתן של זכויות בעלות בנכס, עומדת אף בסתירה לפרקטיקה ולנהלים, אותם אימץ הצבא בכל הנוגע למצבים של 'סכסוכי בעלות'"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
חברון: העיר ללא חנויות
ניר יהב
כתב Nfc ביקר השבוע בחברון, עיר הרפאים והשיממון * עיר שבה קיימות הגבלות תנועה על אלפי פלשתינים * עיר של חיכוכים יומיומיים, של אלימות והטרדות יומיומית מצד המתנחלים כלפי הפלשתינים שעדיין לא הצליחו לברוח * עיר שבה אין חיי מסחר. הכל שומם. מת * ברוכים הבאים לחברון
לרשימה המלאה

מוטי אקסמיט
מאות בני ישיבה נכנסו לבית בציר קריית ארבע-חברון

   רונן ליבוביץ
ח"כי הימין: קניית הבית בחברון חוקית

האגודה לזכויות האזרח פנתה לראש הממשלה בדרישה לפנות באופן מיידי את המתנחלים שהשתלטו אמש על בית בעיר חברון. במכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ והיועץ המשפטי לממשלה, קובעת האגודה, כי "פעולתם של כוחות הביטחון, שלא למנוע את כניסתם של פולשים ישראלים לבית האמור, ושלא לפעול לאלתר לפינוים מהמקום מהווה הפרה בוטה של החובות המשפטיות, הרובצות על המפקד הצבאי ועל ממשלת ישראל על-פי המשפט הישראלי ועל-פי המשפט הבינלאומי גם יחד. בהיעדר פעולה מיידית לפינויים של הפולשים, יגרור הדבר פגיעות אנושות בזכויות האדם של האוכלוסיה הפלשתינית במקום".
לדברי האגודה, לפי דיווחים שונים עולה, כי אתמול בערב הגיעו לבית שבאזור שכונת אל-ראס מאות מתנחלים. כוחות צבא ומשטרה שהיו במקום לא מנעו את פלישתם לבית, והם ממשיכים לאפשר למתנחלים נוספים להגיע למקום. "מאז כניסתם של הישראלים לבית מאבטחים כוחות הביטחון את המקום, וזאת בנוסף לכך שחלק מהפולשים חמושים בנשק צבאי. עמדתנו היא, כי ללא תלות בשאלה האם מי מבין המתנחלים רכש את הבניין בו מדובר, על כוחות הביטחון לפעול לפינויים המיידי של הפולשים", נכתב.
לטענת האגודה, הקמת התנחלות בלב האוכלוסיה הפלשתינית מביאה לפגיעות אנושות באוכלוסיה הפלשתינית המקומית, באורחות חייה ובזכויותיה הבסיסיות. "הקמתן של ההתנחלויות בלב העיר חברון הביאה בשנים האחרונות להפעלת אמצעים קיצוניים נגד האוכלוסיה הפלשתינית על-ידי כוחות הביטחון, ואלה גרמו לנטישה מסיבית של תושבים פלשתינים.
"הימנעותם של כוחות הצבא מפינויים של הפולשים עד לבדיקת טענתם לרכישתן של זכויות בעלות בנכס, עומדת אף בסתירה לפרקטיקה ולנהלים, אותם אימץ הצבא בכל הנוגע למצבים של 'סכסוכי בעלות'. על-פי נהלים אלה, ואשר יושמו במספר מקרים שטופלו על-ידינו, הורה המפקד הצבאי, על פינויים של כל הצדדים הנוגעים בדבר - פלשתינים וישראלים כאחד - עד לבירור סוגיית הזכויות בקרקע, תוך הכרזת השטח כ"שטח צבאי סגור". כך שומה על המפקד הצבאי לנקוט אף במקרה דנן", נכתב. "יישובם של אזרחי ישראל בשטח הכבוש הינו פעולה, המנוגדת למשפט הבינלאומי ומהווה הפרה חמורה שלו".
האגודה טוענת כי התיישבותם במקום של ישראלים תחייב את כוחות הביטחון בהקצאתם של כוחות בהיקפים נרחבים לצורך אבטחתם. "על-רקע הניסיון המצטבר בעיר חברון, ידרשו כוחות גדולים גם כדי להגן על האוכלוסיה הפלשתינית מפני סכנת אלימות מצד מי מבין המתנחלים שיתגוררו במקום. לא למותר לציין בהקשר זה, כי במקרים שונים שבהם אנו עוסקים, טוען הצבא, כי לא עומדים לרשותו הכוחות המספיקים, הנדרשים לצורך שמירת ביטחונם וזכויותיהם של התושבים הפלשתינים", נכתב.

תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  20/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לפנות את המתנחלים שפלשו לבית בחברון"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאסור את הפשיסטים המתנחלים
אורי סבטון  |  20/03/07 16:45
2
וילן-פנה את בית עפה !!
אוי,צבועים!  |  20/03/07 17:22
3
האגודה לזכויות האזרח הערבי - ל"ת
כנופיית חלאות  |  20/03/07 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
האיירבוס A-380 נחת לראשונה בארצות הברית לאחר טיסת ניסיון מאירופה    500 נוסעים היו על סיפונו
אריאל שמידברג
גורמים רבים במשק משגרים מכתבים לצדדים המעורבים בניסיון לעצור את השביתה אשר ככל הנראה תפרוץ מחר
איילת פישביין
התלונה הוגשה בעקבות תחקיר Nfc שממנו עולה כי העמותה שהוקמה לצורך חינוך ימי וקיבלה במשך שנים נכסים מגורמים פרטיים וציבוריים, העבירה את רובם לחברה פרטית "נאמני זבולון בע"מ" וזו מכרה אותם לאחרים
מתי טוכפלד
כך אמר ראש הממשלה כשנפגש עם שחקני כדורגל מתנועת 'צו פיוס'    אולמרט ניצל את ההזדמנות לאחל לנבחרת ישראל הצלחה במשחק נגד אנגליה
עידן יוסף
החברה לפיתוח הגליל אמרה כי במוקד שנסגר נמצאים עדיין 250 תיקים פתוחים שלא נגמר בהם הטיפול, ובעוד 70 תיקים שולמו רק מקדמות חלקיות    רשות המיסים: "הטיפול ברוב התביעות הסתיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il