X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוברת העמותה לחולי כליה ומושתלים ציינה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות שנערכה היום, כי רק 14% מחולי הדיאליזה מקבלים את תרופת הרנג'ל, למרות שהתרופה מצויה בסל התרופות כ-6 שנים הוועדה: על משרדי הבריאות והאוצר להפריד את מימון התרופה מהתעריף הכולל הניתן בסל לטיפול בחולי דיאליזה
▪  ▪  ▪
[צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

רק 14% מחולי הדיאליזה מקבלים את תרופת הרנג'ל, וזאת למרות שתרופה זו מצויה בסל התרופות למעלה משש שנים. כך ציינה נאוה עינבר, דוברת העמותה לחולי כליה ומושתלים, במהלך דיון שנערך היום (ג', 20.3.07) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בנושא סיכון חולי דיאליזה במניעת מתן טיפול. הוועדה התכנסה לדיון מהיר בעקבות פנייה של העמותה לחולי כליה ומושתלים.
לדברי עינבר, "משרד הבריאות מעביר במסגרת סל הבריאות על-פי חוק הבריאות הממלכתי, כסף עבור חולי הכליה הזקוקים לכדורים לידי בתי החולים ויחידות הדיאליזה באמצעות קופות החולים. אולם בפועל, רק 14% מהחולים הללו מקבלים את התרופה ומישהו בדרך, על גבם של החולים, מרוויח על חשבון איכות החיים של ה-86% הנותרים". היא ממשיכה ואומרת, כי החולים אינם מודעים לזכויות שלהם, רובם לא מקבלים את הכדורים וגם לא דורשים אותם. "ישנם המקבלים רק חלק מהכמות (2-3 כדורים ליום במקום 6) וישנם סיפורים עצובים ומסמרי שיער על חולים מחיפה שלא מקבלים ומבקשים כדורים מחברים שכן מקבלים וגרים בתל אביב".
הוועדה קוראת למשרדי הבריאות והאוצר להפריד את מימון תרופת הרנג'ל מהתעריף הכולל הניתן בסל לטיפול בחולי דיאליזה על-מנת להבטיח את מתן התרופה כנדרש לחולים הנזקקים לה. כמו-כן, קוראת הוועדה למשרד הבריאות להאיץ את הליך קביעת הקווים המנחים לשימוש בתרופה כדי להכתיב לבתי החולים והמכונים את מדיניות השימוש בתרופה. בנוסף לכך, הוועדה מבקשת ממשרדי הבריאות והאוצר לדווח לה בתוך חודש ימים על מדיניות משרד הבריאות בנושא.
ח"כ אברהם רביץ, אמר בדיון כי "ישנם בתי חולים ומכונים הנותנים טיפול בתרופה ל-40% מן החולים המטופלים על-ידם ואחרים שנותנים באחוזים בודדים וכאלה שלא עושים כלל שימוש בתרופה. מגמה זו או אחרת נובעת כנראה מן העלות של הכדור (החולים צורכים כ-180 כדורים בחודש כאשר העלות החודשית היא כ-160 דולר) ובתי החולים והמכונים משיקולים כלכליים נמנעים מלתת את התרופה לחולים. התרופה אומנם נכנסה לסל, אבל אינה ממומנת באופן פרטני, אלא כחלק מתעריף הדיאליזה הכולל שנמצא בסל הבריאות ומכאן נובעת המדיניות של הגורמים המטפלים".
פרופ' יהושע ויסגרטן, מנהל המכון הנפרולוגי בבית חולים אסף הרופא, ציין כי אחוז השימוש בתרופה בארץ אינו שונה מזה הקיים בארה"ב ובאנגליה.
ד"ר שמעון שטרוך, מנהל יחידת הדיאליזה בבית חולים בני ציון בחיפה: "אצלנו 70% מן החולים מטופלים על-ידי תרופת הרנג'ל. זוהי תרופה שהוכיחה את עצמה".
ד"ר יורם וולף, אחראי על בקרה רפואית במכבי שירותי בריאות אמר כי "40% ממבוטחי הקופה המטופלים בבית החולים אסותא שבבעלות מכבי, מטופלים על-ידי התרופה. כמו כן הקופה מספקת כדורים לחולים ואחר-כך מתחשבנת עם בתי החולים באשר למימון שלהם".
עמוס כנף, יו"ר העמותה לחולי כליה ומושתלים ומושתל כליה: "אנחנו באנו לכאן היום בשם אלו שמתים בשקט ואין להם פה להגיב. כמי שעבר על עצמו את הגיהנום של טיפולי דיאליזה חודש אחר חודש, שלוש פעמים בשבוע, אני נכון וקשוב לחבריי המבלים את ימיהם מחוברים למכשיר המספק להם חיים. ואילו חיים אלו בדיוק? לא זו בלבד כי עולם חשך עליהם והם נדונו לחיים שלא הכירו קודם. כעת, מוסיפים להם מכשול קר ונוקשה הגורם לעוולות קשות בדמות קופות החולים".

תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  28/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התרופה בסל אך רוב חולי הדיאליזה אינם מקבלים אותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בצהריים משך את מכתב ההתפטרות    זאת לאחר שקיבל פנייה מיו"ר רשות השידור לשוב ולהסדיר את הסכסוך
מתי טוכפלד
ראש הממשלה נפגש עם ראשי סיעות הקואליציה על-מנת לקדם את מהלך שינוי הממשל    כזכור, שינוי המשטר הביא את ישראל ביתנו לקואליציה, אך עד כה לא נראה כי ישנה התקדמות במהלך
רונן ליבוביץ
ועדת המשנה לטיפול במפוני גוש קטיף שמעה את בעיותיהם של נציגי דור ההמשך של המפונים    נציג הצעירים: "החוק הקיים מתעלם מאתנו"    ח"כ דותן: "זו בעיה חברתית של מדינת ישראל"
גלית יצחק
ישראל לביא מונה לתפקיד    לביא הצטרף לקבוצת בינת בשנת 1990 לתפקיד מנכ"ל בינת יישום מערכות
אריאל שמידברג
קונסול ארה"ב בירושלים נועד ברמאללה עם שר האוצר החדש ברשות הפלשתיני, סלאם פיאד    זוהי הפגישה הראשונה בין פקיד אמריקני בכיר לבין שר בממשלת האחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il