X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מתשובת משרד הביטחון הנתונים עומדים בסתירה לנתונים כפולים שנמסרו במטה מל"ח בחיפה ראש המטה: "הנחיות פיקוד העורף לא היו להיכנס למקלטים וזה רק בגלל הסיבה שלא היו שם מקומות לכולם"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מנתוני צה"ל עולה כי קיים פער בנושא המיקלוט של כ-37% בשטח המיקלוט הנדרש אל מול הקיים", כך נמסר בתשובת משרד הביטחון לשאילתה שהגיש ח"כ דוד אזולאי (שס). בתשובת מערכת הביטחון נכתב כי הפער אינו הומוגני ומתרכז בערים הוותיקות. עם זאת, ביישובי קו העימות אין פערי מיקלוט.
משרד הביטחון מסר, כי משרדי הממשלה נערכים במישורים שונים להשלים או להחליף את פערי המיקלוט ולשפר את מצבם של אלו המחייבים זאת. עוד מסר כי "דיוני מטה ברמה הבכירה ביותר מתקיימים בימים אלו".
נתונים אלו עומדים בסתירה לפערי מיקלוט בסדרי גודל של 80% אותם הזכיר ראש מטה מל"ח במחוז חיפה, מוני מטס. מטס, שדיבר בשבוע שעבר בדיון מיוחד שהתקיים במחוז חיפה בוועדת מל"ח ופס"ח, אמר כי "הנחיות פיקוד העורף לא היו להיכנס למקלטים וזה רק בגלל הסיבה שלא היו שם מקומות לכולם". בדיון השתתפו גורמי הצלה שונים לרבות שירותי החירום.
עוד נמסר בתשובת משרד הביטחון ש"ניתן לומר כי עצם הימצאות נשק בלתי קונבנציונלי בידי חלק ממדינות האזור, מייצר איום למתקפה לא קונבנציונלית על ישראל וזאת בתרחישים קיצוניים. באשר להיערכות ישראל למתקפה מסוג זה, ניתן לחלק את ההתייחסות לשניים - את המיגון העיקרי מקנה המסכה, ואילו המרחב המוגן (מקלט ממ"ד או חדר אטום) מהווה קליפת מיגון שנייה".
משרד הביטחון הסביר כי חבילת המיגון לאזרח מבוססת על מערכת מיגון נשימתית (מסכה), ומזרק המשמש כעזרה ראשונה בעת חשיפה. בנוסף לערכות האישיות ברמה הלאומית-ארצית, מוחזקים מלאי תרופות להמשך מענה רפואי על-פי הצורך. "משק ערכות המגן ממומן מתקציב אוצר ייעודי הניתן למשימה זו. כידוע, עד 1990 המסכות הוחזקו באחסנה מרכזית. בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה, חולקו המסכות לראשונה לאזרחים בבתיהם. כתוצאה מההחלטה לפתוח את ערכות המגן בתקופת הכוננות למלחמת המפרץ השנייה במרס 03', ובהתבסס על הערכת מצב מודיעינית, המליצה מערכת הביטחון לאסוף את ערכות המגן לצורך שיקומן ובהמשך להחזירן לאחסון מרכזי. המלצה זו אושרה על-ידי ועדת שרים לביטחון לאומי ביוני 04'.
בתשובה נמסר כי מבצע איסוף ערכות המגן מידי הציבור החל בדצמבר 06' ומתוכנן להסתיים במחצית 08'. איסוף הערכות יאפשר מיון וקבלת מידע מדויק על מצב כשירותן. "ערכות שנפתחו וימצאו בנות תיקון יעברו תהליך החזרה לכשירות. ערכות פסולות ופגות תוקף יוצאו מהמלאי, ויידרש רכש של ערכות חדשות להשלמת כשירות המערך. פעילות זו דורשת תוספת תקציב בהיקף של כ-480 מיליון ש"ח לשנים 2008-2007 שטרם אושר".
אזולאי קרא לממשלה למצוא את המימון הנכון לערכות המגן, ולהשיג בדחיפות תקציב נוסף להסרת פערי המיקלוט בערים הוותיקות - שאף הן אינן חסינות מפני ארגוני טרור ומקרי חבלה.

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פערי המיקלוט בישראל - 37% פחות מהנדרש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
מעצרו של יצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר, הוארך בשישה ימים    המשטרה מייחסת למנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, שבעה סעיפי אישום בהם גם מעשה מגונה
עידן יוסף, צבי נצי"ב
האקרים רוסיים פרצו וגנבו עשרות מיליוני דולרים מאתרי מסחר בניירות ערך מקוונים בארה"ב
יפעת גדות
נחשב בזמנו לבית הסוהר השמור ביותר בארצות הברית בזכות הים הסוער שסביבו ובזכות השוניות הרבות המקיפות אותו    אל קפונה ו"איש הציפורים" היו בין דיירי הכלא המפורסמים
יפעת גדות
דאגו שהילד יהיה מעורב בפעילויות ספורטיביות המאורגנות על-ידי בית הספר או ארגונים ידועים המחוייבים לבטיחות
יורם גביזון
רכש מנוריאל את אחזקותיו בכנפיים    כעת מחזיק זבלדוביץ' ב-15.9% ממניותיה של חברת כנפיים    משפחת בורוביץ' מחזיקה ישירות ב-33.8% ממניותיה של כנפיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il