האינטרנט, שהופך יותר ויותר לקהילה אלקטרונית אינו מאפשר לפוליטיקאים להתעלם מנוכחותו והם מקדישים משאבים רבים לאתרי האינטרנט שלהם, ליחסי הציבור שלהם ברשת ולהתכנסויות מקוונות באתרים כגון Facebook.com ו-MySpace.com ואף YouTube.
קליפים של פוליטיקאים מושכים אליהם עשרות ומאות אלפי גולשים באינטרנט. זאת ועוד, תוכן מקוון אינו חייב לעמוד בסטנדרטים של הטלוויזיה והרדיו, מודעות הפרסומת וכד'. כך הופכת רשת האינטרנט למדיום של טקטיקות חמקניות של גורמים המתפקדים מחוץ לקמפיין הרשמי.
קלינטון, שהתבקשה להתייחס לקליפ אמש, אמרה: "אני פשוט מרוצה אם זה מושך תשומת לב לשירה שלי" - בסרטון נשמעת קלינטון מזייפת שיר כלשהו. המודעה מציירת את קלינטון בתוך מסך טלוויזיה ענק. דמות שמופיעה בקליפ משליכה פטיש על מסך הטלוויזיה והורסת את דמותה של קלינטון לקראת הטקסט שמופיע: "ב-14 בינואר יחלו הפריימריז הדמוקרטים. ואתם תראו מדוע 2008 לא עומדת להיות כמו 1984".
אבל לפני יומיים פורסם קליפ דומה - לשימוש נגד אובאמה בעצמו. בווידאו השתמשו היוצרים בתמונות של אובאמה מעולם הספורט. בראיון ללארי קינג ב-CNN אמר אובאמה כי אנשי הקמפיין שלו אינם יודעים מה מקור המודעה שפורסמה נגד קלינטון. "האמת, איך שזה נראה, אין לנו את היכולת הטכנית ליצור משהו כזה", אמר.