X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
"פסטיג'אז" מגיש את מיטב הג'אז המקומי ו"חשיפה בינלאומית" מציג מוזיקאים בפני מנהלי פסטיבלים מחו"ל סוף השבוע בתיאטרון גבעתיים
▪  ▪  ▪
אלי דג'יברי [צילום: עכבר העיר]
"שלישיית הכהנים"

"פסטיג'אז", פסטיבל הג'אז בתיאטרון גבעתיים, שייפתח מחר (ה', 22.3.2007) ויימשך עד מוצאי שבת, יציג רפרטואר מקיף ומצוין של מופעי ג'אז ישראלים.
זו שנתו השישית של הפסטיבל, שעד לפני שנה העמיד במרכזו מופעי ג'אז ממזרח אירופה (בעיקר מפולין) והתאפיין ברמה אמנותית בינונית. גם השנה יתארחו בפסטיבל הרכבים אירופיים (מצ'כיה, אוסטריה ודנמרק), אבל הדגש יהיה על האמנים הישראלים, שנמנים עם מיטב הג'אז המקומי ומשקפים את הפריחה המתחוללת בתחום בשנים האחרונות.
13 ההרכבים הישראלים שישתתפו בפסטיבל מייצגים כמעט את כל אגפיה של סצינת הג'אז המקומית; למעשה, רק מקומו של הג'אז החופשי נפקד. מחר יופיעו האורקסטרה של אבי ליבוביץ', הרכב גדול שמשלב בעדינות ובתחכום בין ג'אז, פאנק ומוזיקה לטינית ועומד להוציא אלבום בכורה מסקרן; רביעייה בהנהגת עמוס הופמן, גיטריסט מצוין שהראה לאחרונה שהוא גם נגן עוד מוכשר; ו"יובל רון ואזרחי העתיד", הרכב שמנגן פיוז'ן מורכב ורב-שכבתי.
שני מופעים נוספים שיתקיימו מחר הם "קולאז' אירופה", מופע משותף של שלושת ההרכבים הזרים שמתארחים בפסטיבל, ומופע של להקת "שוטי הנבואה" שיהיו בו "נגיעות ג'אז" ויתארח בו הסקסופוניסט דניאל זמיר.
ביום שישי יתקיים מופע משותף של "שלישיית הכהנים" (האחים יובל, ענת ואבישי כהן) ושל הרביעייה של הסקסופוניסט אלי דג'יברי. מופע משותף נוסף באותו ערב יציג שניים מההרכבים שמקליטים בלייבל הג'אז "297": חמישיית עמיקם קימלמן וחמישיית חגי רחביה, שמנגנת מוזיקה מקורית בהשפעה ברזילאית. שם טוב לוי ינהיג הרכב של שישה נגנים ויבליט את הצד הג'אזי ביצירה שלו. המופע הזר של הערב יהיה של הזמרת הדנית מאלן מורטנסן.
שלושה הרכבים יחברו ביום שבת למופע "ג'אז יהודי - מוזיקה מהשורשים": רביעיית דניאל זמיר, "התזמורת העממית" בהנהגת הקונטרבסיסט נאור כרמי ולהקת "אוי דיוויז'ן" (אייל ואסף תלמודי, אביחי טוכמן וגרשון לייזרסון), שתנגן כליזמר מודרני ותארח את נועם ענבר מלהקת "הבילויים".
שני מופעים ישראלים נוספים בשבת: "הטרומבוניירה" של יאיר סלוצקי, הרכב שמעמיד בחזיתו ארבעה טרומבונים, וחמישייה של איריס ועופר פורטוגלי. הטריו של הקונטרבסיסט הצ'כי רוברט בלזר והצמד האוסטרי מיכאלה רביץ' ורוברט פאבליק יעלו מופע משותף, והמקישן חן צימבליסטה והסקסופוניסט אריק לבנת יעלו מופע לילדים בני 5-10 ב-11:30 לפני הצהריים.
התעניינות עולמית
דובי לנץ, המשמש יועץ אמנותי ל"פסטיג'אז", תולה את ההיענות המרשימה של ג'אזיסטים ישראלים להזמנת הפסטיבל בין השאר באירוע נוסף שיתקיים בתיאטרון גבעתיים מהיום, אף הוא בניהולו האמנותי של לנץ. זוהי "חשיפה בינלאומית" - הצגתם של אמנים ישראלים, בעיקר מתחומי מוסיקת העולם והג'אז, לפני כ-40 מנהלי פסטיבלי מוזיקה בעולם, מתוך כוונה שהדבר יוביל להזמנתם של האמנים בעתיד לאותם פסטיבלים. "חשיפה בינלאומית" של להקות מחול ושל יוצרי תיאטרון מתקיימת זה שנים רבות, וזו הפעם הראשונה שמשרד החוץ, המארגן את האירועים האלה, עושה דבר דומה בתחום המוזיקה.
לדברי לנץ, שניסה בשנים האחרונות לשכנע את אנשי משרד החוץ בנחיצותה של "חשיפה בינלאומית" למוזיקאים, יש התעניינות גדולה מאוד של מארגני פסטיבלים בעולם במוזיקה שנעשית בישראל. ואכן, כ-150 מנהלי פסטיבלים מהעולם ביקשו להתארח באירוע ולהתרשם מהתוצרת המוזיקלית הישראלית, ומתוכם בחר לנץ בכ-40 מנהלים, שיבואו מאירופה, ארצות הברית, סין, הודו, תאילנד, דרום אפריקה, ברזיל ומקסיקו. בין האורחים יהיו מנהל פסטיבל באנלייה בפאריס, מנהל המרכז לתרבויות העולם בברלין, מנהל יריד התרבות הברזילאי מרקדו קולטורל ומנהלי המועדונים הניו-יורקיים "ניטינג פקטורי" ו"מקור".
על סמך אילו קריטריונים נבחרו עשרות ההרכבים הישראלים שישתתפו באירוע? "הקריטריונים העיקריים היו מי טוב ומי יוכל לתקשר עם קהל בחו"ל", אומר לנץ. בין השאר נבחרו "בום פם", יאיר דלאל, ויקטוריה חנה, דין דין אביב, "איזבו", דוד ד'אור, אייל סלע, "שוטי הנבואה", "כולומה", "שבע" ואהוד בנאי. לכל אמן תוקצב חצי שעה, שבה יופיע ויענה על שאלות האורחים. רוב ההופעות יתקיימו בשעות הבוקר והצהריים בתיאטרון גבעתיים (יהיו גם הופעות במועדון "הצוללת הצהובה" בירושלים), ובשעות הערב יבקרו מנהלי הפסטיבלים ב"פסטיג'אז" ויתרשמו מההרכבים שיופיעו בו.
לנץ, שהיה בעבר מנהל הפורום האירופי של פסטיבלי מוזיקת עולם, מבקר כל חודש באירועים דומים בעולם. "בכל אירוע יש הרכב או שניים שברגע שאני שומע אותם אני יודע שארצה להזמין אותם לישראל", הוא מספר. "בשלב מאוחר יותר, כשאני מקשיב לדיסקים שאני מקבל, תופסים את האוזן עוד כמה הרכבים". לדבריו, אם כל אחד ממנהלי הפסטיבלים שיבקרו ב"חשיפה בינלאומית" יחזור למדינתו עם שלל דומה, האירוע ישמש מקפצה חשובה לאמנים ישראלים.

לדף המופע של "פסטיג'אז"
תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלי כרמלי-שרים
יוצרי שרק לא משחזרים את ההצלחה בסרט החדש "אגדה ש'מגדה", שלוקה באנימציה דלה ועלילה מסורבלת    ההפתעה: דיבוב מעולה של מיכל אמדורסקי
דניאל רוגוב
במוזס מובטחת חוויה מופלאה עם שירות ידידותי, קציצות מעולות ותפריט יין איכותי, אם רק תתרחקו מהמבורגר הבריאות שהזכיר קרטון מבושל
גלית יצחק
משה מיץ מונה לתפקיד    מיץ נבחר לאחר מכרז פומבי שהשתתפו בו כ-60 מועמדים
מאי עגנון
למרות שיצרה צמד סלבריטאים לוהט ומדורת שבט חדשה, טהורה ונאיבית, "מרחק נגיעה" רחוקה מלהיות יצירת מופת טלוויזיונית    אבל בכל זאת נהננו
יפעת גדות
סגן יו"ר איגוד האלצהיימר בארה"ב: "אנו משאירים אנשים בחיים כך שיוכלו לחיות די זמן כדי לחלות במחלת אלצהיימר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il