X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתון וורלד טריביון מדווח על תדהמה במערכת הביטחון בישראל נוכח צי מלחמתי שהקימה מצרים, בסיוע אמריקני, היכול לאיים על ישראל על-פי הדיווח, למצרים יש משחתות היכולות לשגר טילים מונחי-לווין שישתקו את מערכות ההגנה האוויריות של ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דו"צ]

מצרים, המקבלת סיוע צבאי אמריקני שנתי בסך 1.3 מיליארד דולרים, בנתה את אחד מהציים החזקים ביותר במזרח התיכון. כך מעלה דוח מיוחד שהופק על-ידי Middle-East-Review-of-International-Affairs (מוסד אמריקני חשוב למחקרים מדיניים, פוליטיים וצבאיים הנמצא בבירה וושינגטון). הדוח מספר כי מצרים הזמינה מערכות נשק ימיות סופר-מודרניות מתוצרת ארה"ב המסוגלות לחסום את כל נתיבי הגישה הימיים למדינת ישראל.
הצי המצרי למעשה עלול להוות איום ישיר על מדינת ישראל. בעוד הזרועות הצבאיות - היבשתיות והאוויריות של מצרים התעצמו מבלי הכר, קובעים ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) ומפקד חיל הים לשעבר, אלוף ידידיה יערי, שגולת הכותרת של המודרניזציה בצבא המצרי היא הצי הימי שברשותה. הצי המצרי מחזיק שתי משחתות מסוג נוקס (Knox) וארבע משחתות מסוג Oliver-Hazard-Perry, שסופקו לו על-ידי ארה"ב.
עוד מוסיף הדוח, כי למשחתות אלו יש יכולת לחימה אל מעבר לאופק, וכן יכולת משמעותית בלחימת צוללות. על-פי הדוח, הזמינה קהיר 53 יחידות של טילים ימיים אולטרה-מודרניים מונחי-לוויינים מסוג הרפון דור 2 (Harpoon Block II), המהווים למעשה את האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל מהגבול המצרי.
מחבר הדוח, ג'פרי אזרבה, קובע כי טילים אלו מנצלים את חוסר העומק האסטרטגי של מדינת ישראל על-מנת לנטרל את השפעתן של מערכות ההגנה האוויריות המשוכללות של ישראל, החסינות מפני מתקפת חיל האוויר המצרי. הזמנת טילים אלו על-ידי הצי המצרי עוררה בירושלים תדהמה-רבתי. רכש זה יכול ואף מאותת על שינוי אסטרטגי בתורת הלחימה הימית העתידית של הצי המצרי במקרה של עימות בין שתי המדינות.
מחלקת המדינה האמריקנית ממעיטה ביכולות ההתקפיות של ההרפון, כפי שאלו צוינו על-ידי מחבר הדוח. אולם הדוח ממשיך ומפרט כי בעזרת טילים אלו בשילוב עם אוניות המלחמה הפועלות מנמלים צבאיים מצריים בראס א-תין בים התיכון ונמלי סאפאגה וע'רדקה הנמצאים בים האדום, אפשר לחסום את כל נתיבי הגישה הימיים לישראל.
צי טנקים אדיר
מצרים גם מרכיבה צי אדיר של טנקים המבוסס על טנקי איברהם אמריקנים מדגם M1A1, טנק המערכה האמריקני המתקדם. הדוח קובע כי טנק זה, המורכב במצרים, מצוייד בחימוש מתקדם ביותר הנמצא רק בשימוש הצבא האמריקני בעירק. התבססות כוחותיה המזויינים של מצרים - חיל האוויר והצי הימי - על חימוש אמריקני משוכלל יוצרת את אחד הצבאות החזקים ביותר באזור.
חיל השריון המצרי יכלול עד שנת 2008 כ-880 טנקים חדישים ביותר המבוססים על טנקי המערכה האמריקניים. כמו כן מכיל חיל השריון המצרי 835 טנקי מערכה מדגם M-60A3, שהשתתפו במלחמת המפרץ בשנת 1991. הדוח יודע לספר גם כי מטוסי הקרב הרב-משימתיים מסוג F16 אילצו את ישראל לשנות את טכניקות הלחימה האווירית. בשנתיים האחרונות, קלט חיל האוויר המצרי מסוקי תקיפה מסוג אפאצ'י, שכל אחד מהם מסוגל לשאת 16 טילים נגד טנקים מונחי לייזר מסוג הלפייר (Hellfire).
עם זאת, ממשיך הדוח וקובע כי מצרים נכשלה במיצוי מלוא הפוטנציאל של הנשק האמריקני החדיש שברשותה. כותב הדוח ציין כי הצבא המצרי ממשיך להיות מונהג על-ידי פיקוד ריכוזי ביותר, שאינו מאציל סמכויות לדרגי השטח, ובכך מונע ממנו לנצל את מלוא תכונות הנשק החדיש והטכנולוגיה במערכות הבקרה.

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח: חשש בישראל מיכולת מצרית לחסימת נתיבי הים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
חמור ביותר!!!
אמוננן  |  21/03/07 14:59
2
מצרים זה האויב מספר 1 של ישראל ל"ת
ודוחפת טרור בענק   |  21/03/07 15:01
3
האמריקאים המפגרים עוזרים לאויב
נה  |  21/03/07 15:09
4
מישהו מנסה לעורר מתים..
קוסם  |  21/03/07 15:26
 
- בעלות-האב שלנו לא יתמודדו עם
קוסמת  |  21/03/07 16:19
 
- זוהי הלוגיקה השחצנית ומטומטמת
א.ת.  |  21/03/07 19:16
 
- נראה לי שאתה קצין בכיר בצה"ל ל"ת
יש לך "קונצפציה"  |  21/03/07 23:13
5
הסכם קמפ-דיוויד הראשון גרם ל-
מיכל מירושלים  |  21/03/07 16:06
6
חבר'ה לא נורא, העיקר שנתניהו
לא יעלה לשלטון  |  21/03/07 16:24
7
מי האויב הסמוי, של מצרים? ל"ת
הניה  |  21/03/07 17:23
8
שטויות. הרי יש שלום עם מצרים! ל"ת
חץ  |  21/03/07 17:25
9
בסופו של דבר דמוגרפיה
מאיר  |  21/03/07 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נשיא צרפת הודיע גם כי סרקוזי יפרוש מתפקידו כשר הפנים בשבוע הבא    סרקוזי מוביל במירוץ על פני שני המועמדים המובילים האחרים
אסף דוד-מרגלית
פנייה ליועמ"ש בבקשה שיורה על השעייתו של השר הירשזון    כצעד אלטרנטיבי התבקשה הגבלתו של השר בביצוע תפקידו בעניינים המשיקים לנושא החקירה
גלית יצחק
שני הרוגים בתאונה בה מעורבות משאית סמיטריילר    המשאית נסעה בכביש 71, מכיוון בית שאן לעפולה, פגעה בשני ג'יפים    בתאונה אחרת נהרג נהג רכב פרטי שביצע פניית פרסה ונפגע ממשאית    הולך רגל נהרג ליד הכניסה הדרומית לטייבה
גלית יצחק
הניתוח, המתבצע בבית חולים סורוקה, מיועד ילדים חולי אפילפסיה שאינם מגיבים לתרופות    אפילפסיה הינה מחלה ששיעורה באוכלוסיה כ-7%
הדר פרבר
לא ידוע מה מינם של הילדים אך מספר מקרי הסחר בילדות ובנשים בסין עולה בשנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il