X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"חברות נדל"ן גייסו בבורסה 13 מיליארד שקל - והשנה יגייסו יותר" חברות הנדל"ן מוזהרות שלא לנצל יתר על המידה את התקן החשבונאי החדש
▪  ▪  ▪
משה טרי

"מ"מ מנהל רשות המיסים, יוסי בכר, הבטיח לי, בפגישה בשבוע שעבר, שעד תום כהונתו הזמנית יסדיר את נושא תשלום מס שבח של קרנות הריט, כך שהן יוכלו להתחיל ולפעול בשוק הנדל"ן". כך הודיע (ד', 21.3.07) מנכ"ל רשות ניירות הערך, משה טרי. הוא הרצה בוועידת הנדל"ן של התאחדות הקבלנים וגלובס, שנערכה בת"א. כהונת בכר מסתימת ב-6 באפריל, כך שמשמעות ההבטחה היא, שהנושא יוסדר תוך שבועיים.
נושא מס שבח מעכב זה שנה ויותר הפעלת קרנות ריט לרכישת נדל"ן, למרות שהכנסת אישרה את החוק בעניין זה כבר לפני כשנה. לאחר החקיקה התברר, כי רשות המיסים דורשת מחברות, המעבירות נכסים לקרנות הריט שלהן, לשלם מס שבח של עד 25% בעת ההעברה. כל היזמים הודיעו, כי בתנאים אלו לא יפעילו את קרנות הריט, כי תשלם המס שומט את הבסיס מתחת לרווחיות הקרנות.
עד היום הופעלה רק קרן ריט אחת, בשים "ריט 1", הנמצאת בבעלות בית ההשקעות אקסלנס. קרן זו החלה לפעול מנקודת האפס, מאחר שלבעליה לא היו השקעות נדל"ן בעבר, ולכן לא מתעוררת בעית מס.
טרי אמר עוד, כי בשנת 2006 גייסו חברות נדל"ן סכום-שיא של 13 מיליארד שקל בהנפקות בבורסה, הרוב המכריע בהנפקות אג"ח. הוא מעריך שבשנת 2007 יגייסו חברות סכומים גבוהים יותר. הוא אמר, כי מימון זה, חוץ-בנקאי, הולך ומחליף את המימון הבנקאי המקובל, אם כי עדיין לא הגענו למצב המקובל באירופה, שבה 50% ממימון עיסקי הנדל"ן נובע ממקורות מחוץ לבנקים.
מנכ"ל רשות ניירות הערך אמר, כי ב-2007 יופעלו מכשירים פיננסיים חדשים, ובהם אג"ח משתתפות ברווחים שינפיקו חברות נדל"ן. הרשות מתירה לחברות להכין "תשקיף מדף", שיהיה בתוקף שנתים, ויאפשר לחברה לנצל כל שעת כושר כדי להכין תשקיף להנפקה "תוך שעות".
מאידך, הזהיר טרי את החברות הציבוריות, שלא לנצל יתר על המידה את התקינה החשבונאית החדשה IFRS, המופעלת בימים אלו בישראל. על-פי תקינה זו, מציגה החברה את שווי נכסיה, במאזן, בשיטת "השווי ההוגן", המעלה לעתים קרובות את שווי החברות " על הנייר", כך שהחברות יכולות לנסות ולגייס כספים מהבורסה ומבנקים על סמך "רווחים" אלו. טרי: "הרשות תעקוב אחרי השימוש בכלי זה, וניצולו לרעה יביא לתגובה חריפה מצדנו"
מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, שדיבר בכנס, הזהיר את חברות הנדל"ן שלא לנצל לרעה את IFRS, ולא לחלק דיבידנד מופרז, שהרי לא חל שינוי בערך הריאלי של הנכסים.
מנהל מערך הנדל"ן בבנק מזרחי-טפחות, צבי גרינוולד, אמר כי חברות לא-גדולות עלולות להקלע לבעיה, אם יבססו את גיוס האשראי שלהן על אג"ח ולא על מימון בנקאי. גרינוולד: "החברות מנפיקות אג"ח כדי לממן בנית פרויקט, וחייבות להתחיל לשלם קרן ורבית על האג"ח לאחר שנתים-שלש, מתוך תקוה שלפרויקט יהיו הכנסות. מה יקרה אם יהיה עיכוב בלוח הזמנים?".

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרי: בכר התחייב להסדיר תוך שבועיים את מיסוי קרנות הריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
47 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה לאפשר לכל אחד לרכוש השכלה גבוהה    ח"כ שלום: "בכוונתי להמשיך להיאבק על זכויותיהם של סטודנטים בישראל"
מתי טוכפלד
עם הודעתו של איתן כבל על תמיכה בברק, אומרים במטה אילון כי "הממסד הישן התומך היום בברק הוא אותו ממסד שניתק את המפלגה מהציבור והביאה למצבה"
גלית יצחק
בחג פסח תתקיים תערוכה במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב בה אומנים יציגו עבודות בסגנונות שונים ומגוונים    בין העבודות: מיצג של 4 כיסאות פרחוניים הקוראים להחזרת החיילים החטופים
עידן יוסף
החשב הכללי באוצר הכריז כי "התקופה שחוזים חתומים עם המדינה היו המלצה בלבד עברה מהעולם    "לא נסכים לשום פשרה בכל הנוגע לתשלומי שכר ותשלומים סוציאלים לעובדים"
עידן יוסף
צמיחה של 57% ממכירת רישיונות חדשים של Applications    צמיחה של 82% ממכירת רישיונות חדשים של Middleware
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il