X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמות המחסומים שנהרסים היא פי 100 מאשר בגרמניה עד 2008 יבוצעו רוב הפרדות המפגשים במסילות עד אז משתמשת הרכבת בטכנולוגיה מתקדמת ומקיימת כנסי השתלמות לבטיחות
▪  ▪  ▪
[צילום: סרטון תדמית]

נהגים רבים אינם יודעים לחצות מסילת ברזל, ומדי שנה הורסים 800 מחסומי רכבת. לשם השוואה, בגרמניה למשל נהרסים מדי שנה שמונה מחסומים בלבד (פי מאה פחות).
כיום, קיימים 800 ק"מ מסילה לאורך 118 צמתים, שבהם נוצר מפגש דרך- מסילה. לרשותה של הרכבת תקציב פיתוח של כ-26 מיליארד שקלים, שמהם יושקעו כספים רבים לביטול המפגשים של הרכבת עם כלי רכב. המטרה היא שרכבת לא תימצא בסיטואציה של מפגש עם רכב. עד שנת 2008 יבוצעו 100 הפרדות מתוך 118 המפגשים הקיימים.
עד אז מפעילה הרכבת טכנולוגיות משוכללות שבאות לזהות גורמי סיכון בצמתים המעורבים. בין האמצעים: הרכבת מצלמות ומכשירי רדאר המראים לנהג הקטר את מוקדי הסכנה שלושה ק"מ לפני הרמזור. אותות הסכנה מגיעות לנהג ולמרכז הבקרה הנמצא בתחנת סבידור תל אביב. בין האמצעים הנוספים שבעזרתם מתריעים על הסכנה: מצלמות אכיפה של המשטרה, עמודי מצלמות ואנטנות תקשורת.
ברכבת מציינים, כי הרדאר הוא השיפור הטכנולוגי הטוב ביותר להתריע על הסכנה, משום שזו המערכת היחידה שמותר לה להתחבר למערכת האיתות של הרכבת. המחסומים מהווים גם הם אמצעי מונע יעיל, אלא שכאמור הם נהרסים על-ידי הנהגים.
רכבת ישראל יוצאת במבצע הדרכה והסברה עם איגוד קציני הבטיחות בתעבורה. במסגרת פעילויות רכבת ישראל להגברת רמת הבטיחות במפגשי מסילה-כביש, נעשים מהלכי הסברה רחבים ובכלל זה באמצעי המדיה השונים ומול קהלים רלוונטיים וגורמי סיכון.
בחודשים האחרונים מגבשת רכבת ישראל יחד עם פורום העמותות והמתנדבים למניעת תאונות דרכים, תוכנית פעילות להסברה, אכיפה והגברת המודעות. אחת מדרכי הפעולה שהוחלט לקדם היא מתן דגש על הסברה לאיגוד קציני הבטיחות, נהגים מקצועיים ורכבים כבדים וציבוריים.
על-פי החוק, בכל חברה בה 20 כלי רכב ומעלה, לרבות רכבי עבודה ורכבים פרטיים, יש קצין תעבורה המופקד לערוך בדיקות תקופתיות והדרכות בטיחותיות לנהגים. רכבת ישראל נפגשה עם יו"ר האיגוד, מיכה גולד, על-מנת להעלות את הנושא של מעבר רכבים את המסילה. בראש ובראשונה מקודם נושא הסעת נוסעים ורכב כבד.
800 קציני בטיחות יעבירו את המידע לעשרות אלפי נהגים
רכבת ישראל בשיתוף פעולה של איגוד קציני הבטיחות בתעבורה יערכו לאחר חג הפסח הדרכות ל-800 קציני בטיחות באזורי צפון, ירושלים, דרום וגוש דן. במסגרת ההדרכה יינתנו הרצאות ויתקיימו קבוצות דיון בנושא בטיחות במפגשי רכבת, התנהגות ואפיון נהגים במעברי מסילה, בעיות בטיחות בנהיגה, ליקויים מכניים ברכבים שיכולים ליצור בעיה במפגש ומתודולוגיה והעברת הדרכות לנהגים בארגון.
עם תום סבב ההדרכות, יעבירו קציני הבטיחות את המידע, באמצעות פעילות הסברה, ל-100-80 אלף הנהגים שנמצאים תחת אחריותם בחברה.
כמהלך ראשון בתוכנית ההסברה, נערך השבוע כנס של איגוד קציני הבטיחות בתעבורה בו נדון נושא הבטיחות במפגשי מסילת ברזל. יו"ר האיגוד, מיכה גולד וסמנכ"ל הרכבת לבטיחות, עמוס גלרט, הכריזו על שיתוף פעולה, שיביא להגברת אמצעי הבטיחות במפגשי דרך- מסילה, ולמניעת האפשרות של התהוות תאונה בצמתים רגישים אלה. גלרט מסר כי קציני הבטיחות החברים באיגוד יתודרכו בעזרת מומחים של הרכבת כיצד להעלות אצל הנהגים את המודעות לסכנות האורבות לרכב במפגשים אלו.

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהגי ישראל הורסים 800 מחסומי רכבת בשנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"אינם יודעים לחצות מסילה"?
הצדיק מסדום  |  21/03/07 22:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
TheMarker
צפוי להודיע בקרוב על רכישת מלון הקזינו ניו פרונטיר    המלון יהרס ופרוייקט חדש יוקם עליו
הילה רפופורט
האם הבחינה בחסר בית היושב מחוץ לסופרמרקט והגישה לו את התינוקת    היא עצמה נכנסה פנימה עם בן זוגה
עידן יוסף
בת 12 למשפחה מיסיונרית בתל אביב, הודיעה בשמחה למפעיליה בכנס מיסיונרי סגור: "הצלחתי להביא את ה"בשורה" לתוככי בית הספר"    בדרך לא דרך נודע על כך למחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, שפנה למנהלת בית הספר לקבלת שמות התלמידות
אסף רותם
אי.די.בי פיתוח הרוויחה ב-2006 יותר ממיליארד שקל    תורם לגופים ציבוריים שונים אשר עוסקים במטרות חברתיות
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק להגנה להגנה על עובדים חושפי שחיתויות במקומות עבודתם    ח"כ יחימוביץ': "החוק נועד להרתיע מנהלים מנקיטת סנקציות נגד חושפי שחיתויות ולפצות את מי שחשף שחיתות וסבל בשל כך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il