דוח ועדת סיטרמן לעניין פתיחת השמיים לתחרות בענף התעופה כוללת המלצה לגבי הגדלת השתתפות הממשלה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות, כדי שיוכלו לשפר את התמודדותן מול חברות התעופה הזרות, כך נודע ל-TheMarker.
הגשת הדוח לשר התחבורה, שאול מופז, מתעכבת בשל נסיעתו בשבוע שעבר של השר לביקור עבודה בהודו. יחד אתו נסע מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, שעומד בראש הוועדה הציבורית בנושא.
הוועדה תמליץ כי הממשלה תגדיל ל-75% מ-50% את השתתפותה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות, כמו אל על, על-מנת ליצור תנאי התמודדות שווים מול חברות התעופה הזרות. כיום, מתחלקת הממשלה שווה בשווה עם חברות התעופה הישראליות בנטל הוצאות הביטחון.
המלצה נוספת היא לפתוח את השמיים בפני חברות תעופה זרות זולות, מחיר Low Cost, שיתחרו בחברות התעופה הסדירות בקווים לישראל וממנה. הכוונה היא להעדיף ולאפשר את כניסתן של חברות תעופה זולות-מחיר, שטסות מנקודה לנקודה בין שתי המדינות - על פני חברות תעופה סדירות שלוקחות נוסעים מישראל דרך יעדים במדינותיהן בטיסות המשך, ובכך פוגעות בחברות התעופה הישראליות.
המלצה אחרת מתייחסת להכנת תשתיות לקליטתן של חברות תעופה זולות בישראל. הכוונה ליצור מערכת חדשה של תשתיות בנתב"ג, שתאפשר את הגעתן של חברות תעופה אלה. זאת, מאחר שחברות התעופה הזולות במחיר, לא תוכלנה יוכלו לשאת בתשלומים בעבור השרותים, כפי שרשות שדות התעופה (רש"ת) גובה כיום מחברות התעופה הסדירות הזרות, שטסות לישראל וממנה.