X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי החוק האירני, צפויים החיילים, אם יורשעו, לעונש מוות האיחוד האירופי קורא לשחרור מיידי של החיילים
▪  ▪  ▪
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד [צילום ארכיון: AP]

החיילים הבריטים שנחטפו במפרץ הפרסי על-ידי אירן יועמדו לדין באירן, כך על-פי דיווח באתר חדשות אירני המקורב לנשיא, מחמוד אחמדינג'אד. ב'רג'אניוז' דווח, כי "... הממשלה נחושה בדעתה להחזיק בחיילים (הבריטים) ולא למסור אותם".
על-פי דיווח בסנדיי טיימס, על-פי החוק האירני צפויים החיילים, באם יורשעו, לעונש מוות. זאת בשל העובדה כי על-פי החוק, כוחות זרים הנכנסים למדינה בצורה בלתי חוקית נשפטים באירן ואף גזר הדין מוטל עליהם במדינה. במקרה של ריגול - מדובר בגזר דין מוות.
אמש דיווחה אירן כי 15 החיילים הבריטים שנתפסו על-ידה בסוף השבוע, עברו תחקור צבאי והודו בחדירה בלתי חוקית למים הטריטוריאלים של אירן. באירן מאשימים את בריטניה ב"תוקפנות בוטה". כעת יש המעריכים כי מדובר בניסיון להשפיע על החלטות מועצת הביטחון של האו"ם אשר כפתה סנקציות חדשות נגד תוכנית הגרעין האירנית.
בתוך כך דורש האיחוד האירופי את שחרורם המיידי של החיילים. "נשיאות המועצה של האיחוד האירופי קוראת לממשלת אירן לשחרר מיד את 15 החיילים הבריטים שנעצרו (ביום שישי)", כך בהצהרת משרד החוץ הגרמני. גרמניה היא הנשיאה התורנית של האיחוד. עוד נאמר כי שגרירות גרמניה בטהרן העלתה את הנושא בפני משרד החוץ האירני.
הבריטים: לא יודעים היכן החיילים מוחזקים
גורמים בריטים רשמיים אינם יודעים היכן מחזיקה אירן את 15 החיילים החטופים שנלכדו במפרץ הפרסי, והדרישה לקבל גישה לחיילים נדחתה, כך מסר משרד החוץ הבריטי (א'), בשעה שטהרן ממשיכה לדווח על חדירה בלתי חוקית של החיילים למים הטריטוראליים שלה.
שגריר בריטניה באירן נפגש עם גורמים בכירים במשרד החוץ האירני ודרש את שחרורם המיידי של החיילים, כך מסר משרד החוץ. בטלוויזיה האירנית דווח כי משרד החוץ זימן את השגריר ג'פרי אדמס, "כדי למחות נגד כניסתם הבלתי חוקית של חיילים בריטים למים הטריטוריאליים האירנים".
החיילים הועברו לטהרן
גורם בכיר בצבא האירני, הגנרל עלי-רזה עסכרי, אמר אמש כי החיילים הבריטים החטופים הועברו לטהרן לחקירה והודו בחדירה לא חוקית למדינה. הוא לא אמר מה עלה בגורל החיילים אך אמר כי הם מטופלים ומצבם טוב.
משרד החוץ הבריטי דיווח הבוקר כי בריטניה דורשת גישה לחיילים החטופים, אשר לטענתו היו במים העירקים כשנחטפו. ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נמנע מלשוחח עם התקשורת בנושא החיילים החטופים, בעת הגעתו לברלין.
יש לציין, כי חיילים בריטים שנחטפו ביוני 2004 על-ידי מלחים אירנים שוחררו כעבור שלושה ימים בריאים ושלמים, זאת לאחר שהודו בטלוויזיה האירנית כי נכנסו ללא אישור למים טריטוריאליים של אירן.
הפעם, מדובר בתזמון מתוח במיוחד: הלחץ הבינלאומי המלווה בסנקציות חריפות נגד טהרן ותגבור הכוחות הימיים של ארצות הברית במפרץ.

תאריך:  25/03/2007   |   עודכן:  25/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקור אירני: החיילים הבריטים יועמדו לדין באירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האירנים לא יתעסקו עם האנגלים
עמיהוד  |  26/03/07 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
כך טוען קצין בכיר בצבא האירני    בכיר בצי האמריקני בבחריין: הבריטים נשארו במים הטריטוריאלים של עירק    גורם בכיר בעירק: יתכן שהחיילים חדרו לתחום האירני
עומר שיקלר
15 חיילים בריטים נעצרו ונשבו על-ידי כוחות מהצי האירני    הבריטים ביקשו לבדוק ספינה חשודה ואז נעצרו    בריטניה: הם היו בשטח עירקי; אירן: הם חדרו לשטחנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il