X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רווחי אפריקה גדלו ב-30% ל-844 מיליון שקל לבייב יקבל דיבידנד של 272 מיליון שקל "שוק המשרדים מתאושש - נבנה מגדל משרדים בבני ברק" החברה-הבת ברוסיה תנפיק מניות בלונדון
▪  ▪  ▪
[צילום: ספורט +5]

הרווח הנקי של אפריקה-ישראל הגיע ב-2006 ל-844 מיליון שקל, גידול של 30% לעומת הרווח . כך מסרו היום (26.3) יו"ר הקבוצה לב לבייב והמנכ"ל ארז מלצר. החברה תחלק בגין 2006 דיבידנד של 360 מיליון שקל, ולבייב יקבל 75.7% ממנו, על-פי חלקו בבעלות על החברה, כלומר כ-272 מיליון שקל.
העלייה ברווח נובעת בעיקר מכך שהרווח ברבעון הרביעי הגיע ל-412 מיליון שקל, זינוק של 217% לעומת 2005. הקבוצה מתכננת להנפיק בקרוב את החברה-הבת שלה ברוסיה בבורסה הראשית של לונדון.
אפריקה-ישראל דיווחה היום על התוצאות הענפיות הבאות: רווחי עסקות בנייה ונדל"ן גדלו ב-8% ל-1.08 מיליארד שקל. ורווחי השכרת נכסים גדלו ב-29% ל-205 מיליון שקל. הרווחים מחברות כלולות (בענפים אחרים מחוץ לנדל"ן) ירדו ב-42% ל-128 מיליון שקל, מאחר שבשנת 2005 נרשם רווח חד-פעמי מהנפקת מניות החברה-האם אלון בארה"ב.
יו"ר הקבוצה לב לבייב אמר היום, עם פרסום הדוחות: "אפריקה-ישראל בודקת כניסה לפרויקטים בסין ובהודו. בסין יש הרבה מגבלות, אבל זו מדינה שמתפתחת בקצב אדיר. בהודו לא קל לעבוד, כי בגלל חוסר שקיפות מוחלט, קשה מאוד לעשות שם עסקים. אבל למדינה זו יש אחוזי צמיחה גבוהים, והדבר מחייב כל חברה שמכבדת את עצמה להיות שם. קל יותר לעבוד בחו"ל מאשר בישראל, כי בישראל מחכים 5 עד 10 שנים עד שמקבלים אישור לשינוי יעוד ולתב"ע".
עוד אמר לבייב: "אנחנו מציינים עשור לרכישת אפריקה-ישראל, ואני גאה על הישגי הקבוצה בתקופה. כולי תקווה שנמשיך לגדול ולהרוויח גם בעשור הבא".
שווי מ"ר בוול סטריט עלה פי 7
לבייב הסביר, כי חלק מסוד ההצלחה של אפריקה-ישראל נובע מכך, שהיא העזה לרכוש נכסים ועשתה זאת בזמן הנכון. לבייב: "אחרי אירועי ה-11 בספטמבר היתה נפילה במחירי הנדל"ן בארה"ב. אנחנו העזנו - וקנינו נכסים בוול סטריט במחיר מצחיק של 1,000 דולר למ"ר. היום אותו נכסה שוה 6,500 עד 7,000 דולר למ"ר. יזם צריך לזהות פוטנציאל של שוק בזמן אמת".
המנכ"ל ארז מלצר אמר היום: "ניכנס לעוד פרויקטים בארה"ב, ונודיע על כך בחודשים הקרובים. אנחנו מחפשים קרקע גם לפרויקטים בישראל, והרחבנו את פעילותינו בארץ. כיום יש לנו 23 פרויקטים לבניית 15,300 דירות".
מלצר אמר עוד, כי אפריקה-ישראל החליטה להיכנס לבניית מגדל המשרדים קונקורד, בן 13,000 מ"ר נטו, ברחוב בן-גוריון בבני ברק. בכך היא מחדשת בניית משרדים, אחרי שנים של הפסקה. מלצר: "התוכנית לבניית מגדלי קונקורד קיימת הרבה זמן. היו חסמים, שהוסרו. כיום אין הרבה משרדים באזור ויש ביקוש טוב, כחלק מההתאוששות בשוק המשרדים".
מלאי קרקעות לבניית 115 אלף דולר
מנכ"ל אפריקה-ישראל מגורים, יורם קרן, אמר: "אנו מאמינים שמחירי דירות יעלו. נערכנו לכך, ויש לנו היום מלאי קרקעות לבניית 115 אלף דירות. אנו מאמינים שחלק מהן יופשר לבנייה בשנתיים הקרובות, ונוכל לבנות". בין היתר, קנתה באחרונה החברה מגרש לבניית 130 דירות בכפר סבא.
היו"ר לבייב דיבר היום גם על הרחבת פעילותה של החברה ברוסיה. החברה-הבת של אפריקה-ישראל, הפעילה ברוסיה, תתחיל לאחר פסח בהכנות להנפקת מניות שלה בבורסה בלונדון. לבייב: "הייתי באחרונה בלונדון וגיליתי, שמחירי דירות יוקרה בעיר הוכפלו מ-20,000 ל-40,000 לי"ש למ"ר. בהשוואה לכך, מחירי הדיור במוסקבה וברוסיה נמוכים מאוד. לרוסיה של עודף של 300 עד 400 מיליארד דולר במאזן התשלומים. יש שם הרבה כסף, מס הכנסה לפרטיים נמוך מאוד, 12%, וזה מביא לכך שהרבה כסף חוזר לרוסיה, ובעליו מבקשים לקנות בו מגרשים ודירות. המחירים עולים והמלאי אוזל. אין היום מגרשים פנויים לבנייה למגורים במוסקבה. אני מעריך שהמחירים יעלו בשנים הקרובות ב-30% עד 30% בשנה".
"אנחנו קמצנים במשכורות - נותנים בונוסים"
לבייב גם הגיב על הפרסומים האחרונים לגבי משכורות של מנהלים בכירים. לבייב: "לא צריכות להיות משכורות כה גבוהות, אם כי זה כמובן ענינה של כל חברה. באפריקה-ישראל אנחנו אולי קמצנים במשכורות, והתגמול העיקרי הוא בצורה בונוסים ואופציות. בעלי המניות מתוגמלים על-ידי דיבידנד ותוצאות עסקיות טובות (המעלות את שווי המניה - א.ל.)".
כדוגמא למדיניות זו של לבייב יצוין, כי משכורתו של המנכ"ל ארז מלצר היתה אשתקד, ל-5 חודשים (הוא נכנס לתפקידו באוגוסט) כ-2.4 מיליון שקל (כל הנתונים הם עלות למעביד), אך הוא קיבל גם אופציות בשווי 6.3 מיליון שקל. היו"ר לבייב אינו מקבל משכורת. חברתו מקבלת דמי ניהול בסכום לא גדול, כנראה פחות ממיליון שקל לשנה. עיקר הכנסתו מהדיבידנד הגדול שיחולק, כאמור לעיל. סמנכ"ל החברה השתכר אשתקד 1.7 מיליון שקל, וסמנכ"ל ומנהל חטיבה - כ-1.6 מיליון שקל.
המנכ"ל מלצר הביא כדוגמא לעצמתה של החברה את קניון רמת אביב, אחד הקניונים המובילים בישראל, ואמר כי הוא מהווה רק 7% מסקטור המרכזים המסחריים של החברה בארץ ובחו"ל.
מנהל חטיבת המלונות, אריאל קפון, מסר היום כי החברה תפתח עד סוף 2007 את מלון העסקים שלה במגדלי עזריאלי בת"א. הוא מסר על גידול חד ברווחי החטיבה בשנה האחרונה. עוד נמסר, כי החברה, שכבר רכשה כמה בתי מלון באירופה, בודקת כמה עסקות לרכישת בתי מלון נוספים.
לבייב אמר כי אין הוא רואה ענין להיכנס לפוליטיקה. לדבריו, "אינני רואה עצמי עוסק בנושא שאינני מבין בו".

תאריך:  26/03/2007   |   עודכן:  26/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב בודק כניסה לפרויקטים בסין ובהודו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מסתמן פתרון לבעיית קירור השבבים: מדענים במעבדות המחקר של IBM בציריך פיתחו טכניקת glue-application השומרת על השבבים מהתחממות יתר
אסף דוד-מרגלית
לין: "בתחום הצרכנות מוצדק לשקול תקופת התיישנות קצרה מ-4 שנים"    לין יופיע בכינוס חירום בלשכת עו"ד שמתנגדת להצעה ויטען, כי "אין הצדקה שבעלי עסקים יהיו חשופים לתביעות תקופה ארוכה של 7 שנים"
אסף דוד-מרגלית
כתב האישום הוגש במקור נגד כרמל אולפינים ובז"ן    בז"ן הודו ושילמו קנס כבד    כרמל אולפינים נלחמה על חפותה וזכתה    בית המשפט פסק כי קיימו את חובתם
יאיר הוכנר
ציון המבקר: חמישה כוכבים
בשתי מילים: יצירת מופת
ז'אנר: מלחמה
שקחנים: קן וואטנבי, קאזונארי נינומיה, טשויושי יארה, ריו קאסי
מערכת "סרט"
בצהרי יום שישי, 30 במרס, יחגוג "בית הספר לתסריטאות" עשר שנים להיווסדו ועשור לאירועי "שוק התסריטים", הנערך מדי שנה ברחבת סינמטק תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il