X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למי שמעדיף לבלות את ליל הסדר מינוס הניקיונות והבישולים יש אלטרנטיבה מלונות ומסעדות ברחבי הארץ עושים בשבילכם את העבודה
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

ליל הסדר השנה יספק יותר אופציות מתמיד למי שלא בהכרח להוט על ליל הסדר הקלאסי. יותר מסעדות יהיו פתוחות בחג הקרוב, וחלקן אפילו פועלות בגישה השמרנית המציעה שולחן סדר כהלכתו, שירות שהיה שמור עד לפני שנים ספורות למלונות בלבד. מתברר שמדובר בעסקה משתלמת בשל הפער הגדול במחירים.
במלון דניאל בהרצליה, למשל, מציע השף קולין גילון ארוחה מסורתית של חמש מנות ב-720 שקלים לסועד, כולל יינות ברקן ו-25 אחוז הנחה לילד.
רוצים לחגוג את ליל הסדר ברשת מלונות דן? לפרטים לחצו כאן.
במסעדות בעיר אפשר יהיה לקבל ארוחה דומה בכ-200 שקלים לסועד.
יתרון נוסף שפועל לטובת המסעדות הוא שהן לא מציעות טקס קולקטיבי, אלא מאפשרות לכל אחד לחגוג בדרכו שלו. חלק מהמסעדות מגישות צלחת סדר ו/או גפילטע פיש, ואילו אחרות פועלות כרגיל ומאפשרות גם למי שמעדיף לחמוק מהאירוע המשפחתי או להתאוורר אחריו חירות לסעוד בהן. הנה כמה מהאופציות:
גפילטע באינדירה. המסעדה ההודית כבר יצרה מסורת משל עצמה, ולערב אחד (וגם בצהריים למחרת) מגבשת זהות יהודית בשילוב מוטיבים הודיים. ליל הסדר יורכב בבסיסו מהתפריט האשכנזי המוכר: גפילטע פיש, כבד קצוץ, קניידלך וסלטים למנה ראשונה; מיקס בשרים הודי לעיקרית; וקינוח פרפה גלידה. הארוחה כוללת את צלחת הברכות של החג: זרוע, כרפס, חרוסת ושות', יין הבית, משקה קל ויין תירוש ללא הגבלה. 175 שקלים לסועד, חצי מחיר לילדים מתחת גיל 10.
פילה בורי באל בריו. במסעדה החלו להציע לראשונה ארוחת סדר, שתכלול אפשרויות מסורתיות משודרגות בסגנון יהדות אשכנז, יהדות צפון אפריקה או מאכלי גורמה. בין המנות למנה ראשונה: מרק עוף עם קניידלך או מרק קרם בטטה וארטישוק, גפילטע פיש או פילה בורי ברוטב, סלטים כמו כבד קצוץ, סלק וגוואקמולי; ועיקריות כמו אוסבוקו טלה ביין לבן וירקות שורש, פרגית בגריל בלימון כבוש ומגוון דגים. בין התוספות אפשר למצוא אורז בעשבי תיבול וזעפרן, פירה או צ'יפס לילדים, ובגזרת הקינוחים סופלה שוקולד או מרק פירות יער חם עם גלידת וניל. עלות הארוחה: 210 שקלים למבוגר כולל יינות, 110 שקלים לילד (יש גם אופציה לאסוף ארוחות מוכנות לליל הסדר בתיאום מראש).
רוצים להזמין אוכל לליל הסדר ממסעדה ולאסוף אותו בטייק אוואי?
עסקים כרגיל בטנדורי. כבר כמה שנים שהמסעדות של רשת טנדורי פועלות בערב החג בהצלחה יתרה. לפיכך גם השנה יעבדו בערב החג. המחירים והתפריט כרגיל.
מקומות שיהיו פתוחים לחגיגה מסוג שונה:
פוקצ'ות בנונה. בבר-מסעדה החליטו שערב פסח הוא דווקא זמן מוצלח לחגיגת חמץ, ויציינו זאת בתפריט פוקצ'ות מיוחד. בין המנות: קפרזה עם מוצרלה, עגבנייה ופסטו; פוקצ'ה עם גבינת עזים וחצילים קלויים; או פוקצ'ה גבינת פטה וטפנד זיתים. כל המנות מוגשות עם שליש גולדסטאר מהחבית. 39 שקלים לארוחה. המקום יהיה פתוח כל החג, 24 שעות ביממה.
תותים בסרגוס. ערב הסדר יוקדש במסעדה לחגיגת תותים. בין המנות אפשר יהיה למצוא סלט תותים עם טוויל תפוז וקרם מסקרפונה (32 שקלים), מרק תותים עם מרנג לימון (34 שקלים), פננסייר שקדים עם פטיסייר תותים (36 שקלים) ומרטיני תות (38 שקלים). כל הסועדים יקבלו סלסילת לחמים ביתית עם זיתים וחמאה, ויתר התפריט יהיה כרגיל.
קבבונים בדיטה. כמו בכל ימות השנה, גם בחג החירות בוחרים בדיטה בהמון בשר, במיוחד קבבונים. בשנים עברו הלקוחות שחגגו בדיטה בערב הפסח היו צעירים שלא באו בקבוצות, אבל הקפידו ללגום לפחות ארבע כוסות, לא חשוב של מה. עם זאת, אפשר לערוך במקום גם אירוע משפחתי סולידי.
אלכוהול בננוצ'קה. גם בממלכת האוכל הגרוזיני יפתחו בליל הסדר ולא בפעם הראשונה. בננוצ'קה שומרים על אווירת חול בערב החג, פתוחים כרגיל, אבל לרגל החג דואגים שמפלס האלכוהול יהיה ברמה הנאותה.
יין איכות ביועזר בר יין. לפי מיטב המסורת של יועזר, המקום יהיה פתוח כרגיל בערב החג. היתרון יהיה במבחר היין, שיאפשר לגימה איכותית של ארבע הכוסות הנדרשות.

תאריך:  27/03/2007   |   עודכן:  27/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי שוחח בטלפון עם ראש צוות המו"מ האירני והציע למצוא קרקע משותפת לחידוש השיחות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: עכברים שקיבלו תוספות של תמצית מזרעי ענבים סבלו ב-65% פחות מגידולים לעומת העכברים שבקבוצת הביקורת. יתירה מכך, הגידולים שנראו בקבוצת העכברים שקיבלה את התוספות היו קטנים ב-78% יותר מאלו שנראו בקבוצת הביקורת
הדר פרבר
עד כה מעט מאד אנשים זכו להיכנס לעיר, אשר הפכה לאזור צבאי רשמי סגור, אך כלי התקשורת הזרים הוזמנו לבירה כדי לצפות בתהלוכת יום הכוחות המזוינים
עומר שיקלר
אש נפתחה לעבר כוח צה"ל אשר היה בפעילות שגרתית בשכם    החיילים השיבו באש והרגו שני חמושים פעילי גדודי חללי אל-אקצה אשר זכו למימון החיזבאללה
הדר פרבר
בגן החיות מושיבים את הפנדה בכלוב מול מסך טלוויזיה כדי שיצפה בהזדווגות של פנדות ויתעודד להזדווג עם בת הזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il