מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג פסח צפויות להגיע לכ-270 מיליון ש"ח, גידול של כ-8% לעומת פסח 2006, כך עולה מנתוני חטיבת המשקאות החריפים שבאיגוד לשכות המסחר.
עוד עולה מהסקירה, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.2 מיליארד ש"ח, כאשר החגים הגדולים - ראש השנה ופסח, תופסים כ-40% מהמכירות. לדברי דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, המכירות לקראת החג הקרב מאופיינות בגידול צפוי של כ-10% במכירת יינות תוצרת הארץ.
לדבריו, כ-65% מהיינות הינם בטווח מחירים של עד 35 ש"ח, כ-25% בטווח מחירים של בין 35 ל-80 ש"ח וכ-10% בטווח של בין 80 ש"ח ל-130 ש"ח. מחירי יינות תוצרת הארץ יתייקרו בשנה האחרונה בכ-4%-5%, בעיקר עקב עלייה במחירי תשומות כגון אריזה (בקבוקים, פקקים) ומחירי הובלה.
כ-75% מהיינות אשר צפויים להימכר בפסח הקרוב הינם אדומים והיתר לבנים או מקבוצת היין הלבן אשר הלהיטים צפויים לפסח הקרוב הינם יין רוזה ויין מוסקטו.
ליאור הוסיף כי כ-15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יבוא בעיקר מארצות איטליה, צרפת, צ'ילה, אוסטרליה וארה"ב.
לדברי דב פיינטוך, מנכ"ל חברת י.ד. עסקים וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, מכירות המשקאות החריפים כגון וויסקי, וודקה, שמפניה וליקרים צפויות לעלות בכ-10% לעומת פסח 2006, אף על-פי שמרביתם אינם כשרים לפסח. הוא הוסיף, כי יבוא יינות כשרים לפסח צפוי לגדול בשיעורים של 5%-10% לעומת הפסח הקודם.