X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות ערביים דיווחו כי מחמוד א-זהאר, שר החוץ היוצא בממשלת החמאס, מותח ביקורת חריפה על קווי היסוד המצהירים על נכונות הממשלה להקמת מדינה פלשתינית בקווי 67' וכן על נכונותה "לכבד את ההסכמים" עליהם חתם אש"פ מול ישראל
▪  ▪  ▪
פעילי חמאס [צילום: AP]

בין הזרוע הצבאית של החמאס לדרג המדיני התגלעו סכסוכים חריפים ומחלוקות באשר לדרכה של התנועה נוכח העמדות המשתקפות מקווי היסוד של ממשלת האחדות הפלשתינית. מקורות ערביים מדווחים (יום ג', 27.3.07) על מרד פנימי ועל פילוג אפשרי בתנועה. מחמוד א-זהאר, שר החוץ היוצא בממשלת החמאס ומי שמפגין את הקו הניצי בחמאס, מותח ביקורת חריפה על קווי היסוד המצהירים על נכונות הממשלה להקמת מדינה פלשתינית בקווי 67' וכן על נכונותה "לכבד את ההסכמים" עליהם חתם אש"פ מול ישראל.
לעמדותיו של א-זהאר מצטרפים אחיו, יוסף, מראשי הכח המיוחד של החמאס ועמיתו, אבו עוביידה אל-ג'ראח, מראשי הזרוע הצבאית. אלו מגנים את "היחסים החמים הנרקמים בין ראש הממשלה איסמעיל הנייה ליו"ר הרשות, אבו מאזן, על אף קרבות הדמים בין פת"ח לחמאס". מקורות פלשתינים מעריכים, כי אנשי הזרם הקיצוני של החמאס ברצועה הם שעומדים אחרי שורת תקריות הירי והחטיפות, שאירעו בימים האחרונים ברצועה ובמהלכם נרצח קצין מודיעין פלשתיני.
גורמים פלשתינים מדווחים, כי הנייה מאבד את שליטתו על הזרוע הצבאית של החמאס, אליה חברו באחרונה גורמי אל-קאעידה שאף משתתפים במבצע להסתרתו של החייל השבוי, גלעד שליט. ראשי אל-קאעידה אינם מסתירים את ביקורתם על ממשלת החמאס על שהחליטה להצטרף למשחק הפוליטי ברשות הפלשתינית ובעיקר על קבלתה את קווי היסוד של ממשלת האחדות. אל-קאעידה מאשימה את צמרת החמאס בבגידה ובמכירת אדמות פלשתין תמורת השלטון ברשות הפלשתינית.
ברצועה פועלות חוליות המכנות עצמן "חרבות האמת" ויש המעריכים כי הן פועלות תחת אל-קאעידה במבצע המכונה "הארץ הלבנה" שמטרתו לטהר את פלשתין מראשי הפתח והחמאס המתונים. למבצע הארץ הלבנה מספר מטרות נוספות, כגון, פגיעה בראשי החמאס ובאלו המחזיקים בתפקידים שלטוניים בכירים, חטיפות בעלי תפקידים החשודים בשחיתות, הוצאתם להורג לעיני מצלמות הטלוויזיה, פגיעה בבתי קפה אינטרנט ובתי מרקחת בהן נמכרים חומרים המשמשים כתחליף סם. פשתטינים מעריכים כי אנשי אל-קאעידה הם גם שחטפו באחרונה את בכיר אונר"א ברצועה.
פרשנים מעריכים, כי גם תהליך האיסלאמיזציה העובר על החברה הפלשתינית ונטיית הרחוב לתנועות באיסלאמיות מסייע בוודאי להתחזקותה של אל-קאעדה ברצועה.

תאריך:  27/03/2007   |   עודכן:  27/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיווח: פילוג אפשרי בתוך החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו הזמן המתאים להרדים את
יוסי הזועם  |  27/03/07 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
במכתב חריף למזוז, תוקפים פרקליטיו של נשיא המדינה את מזוז ומאשימים אותו באחריות להדלפות: "פנינו אליך רבות בעבר, בנוגע להדלפות השונות בדרישה כי תנקוט צעדים בנדון, ואולם העדפת שלא לפעול כדי לשים קץ לתופעה הפסולה"
מתי טוכפלד
יו"ר מפלגת העבודה נאם בכנס בחירות בתל אביב והודיע כי לאחר שינצח בבחירות על תפקיד ראש מפלגת העבודה, בכוונתו לדרוש את תיק האוצר במקום תיק הביטחון
אסף גדות
חברת Adobe תחל לשווק בקרוב את הגרסא החדשה של חבילת תוכנות העיצוב שלה - Creative Suite 3
אסף גדות
חברת Samsung תחל בקרוב להשיק כוננים מוצקים (המבוססים על זכרונות פלאש) בנפח 64 ג'יגה-בייט
עומר שיקלר
בית המשפט העליון קיבל את עמדת משרד התקשורת והמדינה ודחה את עתירתה של חברת בזק בנושא הסכמי שימור הלקוחות    אישר למשרד לחלט ערבויות    ההחלטה בעקבות הסכמים ארוכי טווח שכרתה בזק עם 76 לקוחות עסקיים גדולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il