X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד השיוויון של עמותת סיכוי: בחמש השנים האחרונות גדל הפער בין היהודים לבין הערבים בישראל "החינוך הערבי נמצא כעת בפיגור של 20 שנה מאחורי מערכת החינוך היהודית" תשלומי העברה גם הם לא אפקטיביים ומוציאים רק 10% מהעניים הערבים ממעגל העוני לעומת 50% מהיהודים
▪  ▪  ▪

הפערים בין האוכלוסיה היהודית לבין האוכלוסיה הערבית הולכים וגדלים. כך עולה ממדד לשיוויון בין שתי האוכלוסיות שהציגה (יום ד', 28.3.07) עמותת סיכוי לשוויון אזרחי. המדד מראה פערים הולכים וגדלים בין האוכלוסיה היהודית לאוכלוסיה הערבית בישראל גם בחמש השנים האחרונות. לפי המדד, עיקר הפערים הם בתחומי החינוך, הרווחה והתעסוקה.
מנתונים שפירסם היום בנק ישראל עולה כי תחולת העוני בישראל גבוהה, בעיקר בקרב הערבים והחרדים. לפי הנתונים, תחולת העוני, לפי המדידה היחסית המקובלת בישראל, עלתה ב-2005 והגיעה לרמה של 24.7%. ב-2006 נרשמה ירידה קלה בתחולת העוני, ל-24.4%. בשתי השנים מדובר ברמת עוני גבוהה, הן ביחס לרמת העוני בישראל בשנים קודמות, והן ביחס לרמת העוני במדינות אחרות.
הדוח של "סיכוי" מצא שעל אף שרמת ההשכלה בקרב האוכלוסיה הערבית עולה, הפערים בינה לבין החברה היהודית הולכים וגדלים. כך לדוגמה, שיעור הזכאים לתעודת בגרות העומדת בדרישות הסף של האוניברסיטות עומד על 46.4% בחינוך העברי לעומת 29.6% בערבי. למעשה, מוצא הדוח שמבחינות רבות החינוך הערבי נמצא כעת בפיגור של 20 שנה מאחורי מערכת החינוך היהודית.
עוד מוצא המדד כי העוני במגזר הערבי מכה כמעט בכל משפחה: שניים מתוך שלושה ילדים הוא עני. לפי הדוח, תשלומי העברה כפי שהם היום לא רלוונטיים כשמדובר באוכלוסיה הערבית. לפי הנתונים רק 10% מהעניים הערבים נחלצים ממעגל העוני לאחר תשלומי העברה לעומת 50% בקרב הציבור היהודי.
בתחום הדיור נמצא שבבעלות על דירות יש דווקא יתרון לאזרחים הערבים (92% בעלי דירות לעומת 70% אצל היהודים). יחד עם זאת בכל הפרמטרים האחרים יש יתרון ברור לאוכלוסיה היהודית. יתרון ליישובים היהודיים קיים בכל סוגי מבני הציבור, במיוחד בשטחים המשמשים למטרות חינוך והשכלה. בתחום זה השטח ביישובים היהודים גדול פי 2.4 מאשר ביישובים ערבים, אף ששיעור הילדים והצעירים בקרב האוכלוסיה הערבית גדול יותר מזה שבאוכלוסיה היהודית. הדבר משפיע כמובן גם על רמת החינוך.
שלום (שולי) דיכטר, מנכ"ל-שותף של עמותת סיכוי מסר כי "מדד-השוויון של סיכוי הוא מטאטא יעיל לביעור של חמץ האפליה בין יהודים לערבים בדפוסי ההקצאה של המדינה. זוהי מתנת פסח של סיכוי כארגון יהודי-ערבי משותף.כעת מפתחת עמותת סיכוי ניירות מדיניות על-בסיס נתוני המדד והם יוגשו לכל משרד ממשרדי הממשלה בעת הדיונים על תקציב המדינה". עלי חיידר, מנכ"ל שותף של עמותת סיכוי, אמר כי "על הממשלה לגשת מיד ולפעול לפי הממצאים על-מנת לסגור את הפערים שהמדד מצביע עליהם".
ח"כ אופיר פינס, יו"ר ועדת הפנים, ציין כי "הפערים ואי השוויון הם סרטן שפוגע בסולידריות החברתית בישראל. בישראל יש אפליה ממוסדת בתוך ההתנהלות הממשלתית. הממשלה יוצרת כלים שלכאורה שוויוניים אבל בביצוע יש הרבה יותר פערים. כל ממשלה צריכה להציב את נושא השוויון כיעד לאומי אך בפועל האפליה רק גדלה".
מאחורי המדד עומד צוות מומחים ביניהם: פרופ' מוחמד חאג'-יחיא, ד"ר ראסם ח'מאיסי ,פרופ' יוסי יהב, פרופ' דוד נחמיאס, ד"ר שלמה סבירסקי, פרופ' יוסי קטן ועוד.

תאריך:  28/03/2007   |   עודכן:  28/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שניים מתוך שלושה ילדים ערביים הוא עני"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר למצוא עוד סעיפי אפליה ...
מוסי לוי  |  29/03/07 08:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
שוחרר בערבות רואה חשבון, בעל משרד לראיית חשבון בכרמיאל החשוד בהעלמת הכנסות הנאמדות במיליוני שקלים
ראובן לייב
10 אחוז מהזוגות בעדה השומרונית מתגרשים    כל מקרה כזה נחשב למכת-מוות לעדה הקטנה, המונה כ-500 נפש
מוטי אקסמיט
כתב אישום הוגש היום נגד האסיר עמי פופר שנהג ללא רישיון נהיגה וגרם לתאונת דרכים
אלון רוזנבלום
חברת דרימוורקס הודיעה כי בכוונתה להפיק סרט רביעי בסדרה סרטי "שרק", זאת עוד לפני שהסרט השלישי יצא לבתי הקולנוע
מוטי אקסמיט
שני חברים נוספים בארגון הפשיעה של אבוטבול נעצרו הערב על-ידי היחב"ל    מחר תבקש המשטרה את הארכת מעצרם וכן תבקש להאריך בשנית את מעצרם של אסי אבוטבול, אלברט סיטבון ועורך דינם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il