X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: ב-2007 צפויות משלוחי המחשבים האישיים ברחבי העולם לגדול ב-10% ואילו הרווחים עתידים לגדול ב-5% בטווח הקצר תהיה ל-Vista השפעה מעטה בלבד על מכירות המחשבים האישיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

משלוחי המחשבים האישיים בעולם צפוייים להגיע ל-255.7 מיליון יחידות ב-2007, גידול של 10.5% בהשוואה ל-2006. בה בעת, ההכנסות ממחשבים אישיים צפויות להגיע ל-213.7 מיליארד דולר, גידול של 4.6%, כך לפי תחזיותיה של גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת.
"אנחנו צופים שהמצב בשוק לא ישתנה הרבה בעתיד הקרוב", אומר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בקבוצת שוקי פלטפורמות לקוח בגרטנר. "השווקים המתפתחים ושוק המחשבים הניידים ימשיכו לספק ליצרניות המחשבים האישיים את ההזדמנויות הטובות ביותר לגידול. עם זאת, מחירי המכירה הממוצעים נמצאים במגמת ירידה, פעילות החלפת ציוד בהאטה וישנן ירידות נוספות במכירות ה-PC השולחני בשווקים המבוססים - כל העובדות הללו יפעילו לחצים על יצרניות ה-PC לנמק את הפעולות שלהן או לצאת מן השוק".
האנליסטים בגרטנר אומרים שליציאתה של ויסטה לשוק תהיה השפעה מועטה על לעלייה במכירות המחשבים האישיים. "השפעת ויסטה על מכירות המחשבים האישיים תלויה בסופו של דבר במספר הצרכנים והעסקים הקטנים והבינוניים (SMBs) שיגלו עניין בתכונות החדשות ויאמינו כי אלה מצדיקות רכישת PC חדש", אומרת מיקאקו קיטאגאווה, אנליסטית בכירה בקבוצת שוקי מחשוב לקוחות בגרטנר דטהקווסט. "ויסטה אומנם כוללת מספר תכונות מעניינות, אך לא נראה שהמשתמשים הביתיים והעסקים הקטנים ימצאו את התכונות הללו כהכרחיות באופן שיצדיק רכישה המונית של מחשבים חדשים".
האנליסטים בגרטנר אומרים שהם צופים עלייה קלה במכירות בקרב אותו קומץ צרכנים ועסקים קטנים ובינוניים שדחו את החלפת המערכות הישנות שלהם עד למועד יציאתה של ויסטה לשוק. עם זאת, הרוב הגדול של הצרכנים הביתיים ושל העסקים הקטנים והבינוניים צפויים לאמץ את מערכת ההפעלה החדשה בהדרגה, כאשר תגיע ממילא העת להחליף את המחשבים שלהם במהלך השנים הבאות.
עוד אומרים האנליסטים בגרטנר שהשפעתה של ויסטה על מכירות המחשבים האישיים תהיה אומנם מוגבלת, אך אין ספק שאותם צרכנים ועסקים קטנים שכן יחליטו להחליף מחשבים יבחרו מן הסתם בויסטה.
"הצרכנים והעסקים הקטנים והבינוניים בשווקים המבוססים יתקשו למצוא מחשבים חדשים עם Windows XP", אומרת אנט ג'מפ, מנהלת מחקר בקבוצת שוקי מחשוב לקוחות בגרטנר דטהקווסט. "זה ללא ספק יאיץ את אימוץ הויסטה בקרב הצרכנים והעסקים הקטנים והבינוניים. אם לוקחים בחשבון שמחירה של ה-Windows Vista Home Premium גבוה מזה של ה-Windows XP Home, הרי שמיקרוסופט תוכל ליהנות מתוצאות טובות מאד מהויסטה אם מספר גדול של צרכנים יבחרו במהדורת הפרימיום. גם יצרניות המחשבים האישיים תוכלנה לצאת נשכרות אם יצליחו לגלגל את הגידול בעלות אל הצרכנים בצורה של מחירי PC גבוהים יותר".
התחזיות אומרות שלויסטה לא תהיה כמעט השפעה על מכירות המחשבים האישיים לעסקים גדולים ב-2007. גם אימוץ הויסטה בקרב העסקים הגדולים צפוי להיות קטן מזה של הצרכנים הפרטיים והעסקים הקטנים והבינוניים. עם עסקים גדולים, הבעיה היא פחות היעדר תכונות שאנשים יראו כהכרחיות, ויותר מנהלי ה-IT בארגונים הגדולים המתעקשים שמערכת ההפעלה החדשה צריכה לעבור בדיקות מקיפות ולהוכיח עצמה מול יישומים מוכרים היטב לפני שכדאי יהיה לפרוס אותה באופן נרחב. האנליסטים של גרטנר צופים כי העסקים הגדולים יעכבו את אימוץ הויסטה לפחות עד לאמצע השנה הבאה - שזה פחות או יותר הזמן שבו הם צפויים להתחיל ממילא סבב חדש של החלפות ציוד.

תחקיר פיסיאון - מפתח מוכח להצלחה מהירה במחשוב
גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על-מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות. www.gartner.co.il
תאריך:  29/03/2007   |   עודכן:  29/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלוחי מחשבים יגדלו ב-10% והרווחים יגדלו ב-5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן גבאי
כותרת המסמך המופיע בתמונה: "נייר עבודה: עיקרי עסקת מכירת מניות בסלקום ישראל בע"מ"    בבנק ובקבוצת אי.די.בי מסרבים להתייחס לנושא
מערכת PCאון
ה-Freeloader הוא מטען נייד העובד על אנרגיה סולארית, המסוגל לטעון כמעט כל גאדג'ט והתקן, החל מטלפונים, דרך משחקים, וכלה במצלמות דיגיטאליות
מערכת PCאון
יאהו מתכוונת להציע החל מחודש מאי כמות אחסון בלתי-מוגבלת לאימיילים, לקרוב לרבע מיליארד משתמשים בשירות Yahoo Mail
הדר פרבר
כך אמר רופאו שהוסיף כי הוא אושפז בשל אכילה מופרזת, עישון ושתייה וכי הוא "לא נמצא בסכנה"
יואב יצחק
חורב משמש עתה בתפקיד מנכ"ל זמני    דרישת האמריקנים - בשל מעורבות חורב, בשמה של ישראל, בעסקותה נשק עם סין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il