X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התובע חתם על טופס 'פיצוי לנוסע נידחה' ולבסוף עלה על הטיסה המקורית בית המשפט דחה את טענתו שחברת "אל על" הפרה את ההסכם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אריאל שקרון מנהריה אמור היה לטוס, בחודש פברואר 2005, מאמסטרדם לישראל בטיסה של חברת אל על. כשהגיע לעמדת הבידוק הוצע לו לטוס למחרת עקב רישום יתר ולקבל כרטיס טיסה חינם או פיצוי בסך 200 דולר, סידורי לינה במלון והסעה לטיסה למחרת במחלקת עסקים. שקרון בחר בפיצוי הכספי והוחתם על מסמך "פיצוי לנוסע נידחה". חצי שעה לפני הטיסה המקורית נאמר לו שיש מקום במטוס והוא נתבקש להחזיר את המסמך. שקרון התנגד ולבסוף עלה על הטיסה כשהוא ממורמר וכועס על אל על שהפרה את ההסכם עמו. זו גם היתה טענתו בתביעה קטנה שהגיש בחודש אוקטובר אשתקד נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה בסכום של 550 דולר.
בכתב התביעה ביקש שקרון לחייב את אל על ב-200 דולר שהובטחו בתוספת 100 דולר על כך שביטל פגישות בישראל ובאמסטרדם וכן 250 דולר פיצוי בגין עוגמת נפש. לדבריו, עלה על הטיסה לאחר שמנהל הסניף איים עליו שאם לא יעלה לא יאפשר לו לטוס למחרת. שקרון הוסיף שהוא מיתמר לגובה 1.90 ס"מ ונבצר ממנו לבחור מושב שיתאים לגובהו והוא טס בצפיפות כשמטענו הנלווה מתחת לרגליו.
בכתב ההגנה טענה חברת אל על שהתביעה קנטרנית ונעדרת עילה. לדבריה, פעלה בהתאם לתקנות רישוי שירותי תעופה (רישום יתר) תשמ"ה-1985 שמסדירות בתקנה 3 (א) את זכאותו של נוסע לפיצוי כפי שהוצע לשקרון והמסמך שקיבל בנמל התעופה באמסטרדם לא היה בתוקף מרגע שעלה למטוס. "נהוג לומר לנוסע המוותר על מקומו תמורת הפיצוי שיהיה עליו לוותר על הפיצוי אם יועלה לטיסה".
בדיון בפני השופט גבריאל שטרסמן, שהתקיים בחודש שעבר, נשאל שקרון מה הנזק שנגרם לו. תשובתו: "שלוש שעות חיכיתי בטרמינל סתם. כשעליתי על הטיסה ישבתי בצפיפות. אני גבוה ולא יכולתי לישון".
בפסק הדין מתח השופט שטרסמן ביקורת נוקבת על שקרון והגדיר את תביעתו כקנטרנית שאין בה מאום. "עילת תביעה כלשהי נשמטה מהתובע ברגע שעלה על הטיסה שהיה רשום להעלות עליה מלכתחילה וזאת בתוקף האמור בתקנה 3(א) (3) לתקנות רישוי שירותי תעופה".
לדבריו, שקרון לא הוכיח את ראשי הנזק הנטענים. "את הפגישות שביטל בישראל יכול היה לקבוע מחדש, הפגישה באמסטרדם שקבע וביטל - אין בית המשפט יודע מה מהותה, אך מן הסתם היתה פגישה חברתית ולא עסקית. התובע לא הוכיח שהיתה לו זכות קנויה כלשהי לגבי מקום מושבו במטוס". בסופו של דבר בית המשפט דחה את התביעה וחייב את שקרון לשלם לחברת אל על 1,000 שקל הוצאות משפט בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל.

תאריך:  29/03/2007   |   עודכן:  29/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיש תביעה קנטרנית וחויב בהוצאות משפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שגרירות אירן בלונדון פרסמה מכתב שלכאורה שלחה החיילת הבריטית החטופה להוריה    עד כה לא אושר מקור המכתב באופן רשמי על-ידי גורם אחר
מתי טוכפלד
מסקר שבוצע עבור 'הכל דיבורים' שפורסם ברשת ב' עולה כי לבני גוברת על אולמרט בפער גדול, הן בקרב כלל האזרחים והן בקרב תומכי קדימה    עוד עולה, כי אילון מוביל בקרב על ראשות העבודה
יפעת גדות
רבים ממקרי המוות מתרחשים במסגרת משחקי כדורגל וכדורסל
עומר שיקלר
הפלשתינים, תושבי מזרח ירושלים, פעלו בשירות ארגון טרור    רצו לבצע פיגוע מיקוח
מחלקה ראשונה
שמים סוף למופעי קוסמות עם בעלי חיים    על-פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות: "הצגת בעלי חיים ללא היתר כנדרש בחוק מהווה עבירה על חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד-1994 והיא תטופל בהתאם להוראות החוק והתקנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il