X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבוטח שניסה לרמות חברת ביטוח כשמסר פרטים כוזבים בטופס הצעת ביטוח, והסתיר שרכבו עבר שרשרת תאונות דרכים, ישלם פיצוי בגין תביעת סרק
▪  ▪  ▪

אפרים קוריה מטבריה ניסה לעשות "קומבינה" על חברת הביטוח הכשרת היישוב ואכל אותה בגדול. קוריה ביטח את רכבו בביטוח מקיף בחברת הכשרת היישוב, באמצעות עדי סלע סוכנות לביטוח, וכעבור חודש ושבוע ביקש פיצוי לאחר שרכבו היה מעורב בתאונת דרכים.
חברת הביטוח סירבה לאחר שגילתה שקוריה רימה אותה כשמילא פרטים כוזבים בהצעת הביטוח. קוריה תבע את הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ ואת עדי סלע סוכנות לביטוח בבית המשפט לתביעות קטנות בטבריה בסכום של 17,800 שקל. קוריה הדגיש בכתב התביעה שהרכב היה שווה 93,000 שקל והוא מכר את שרידיו תמורת 43,300 וויתר על הפרש בסך 49,700 שקל כשהגיש תביעה קטנה בגובה תקרת הגג.
בכתב התביעה התרעם קוריה שמאחר ששילם פרמיה היה זכאי לפיצוי בגין ירידת ערך הרכב לאחר התאונה. הוא הודה שהרכב היה רשום בעבר על שם בנו, עבר מספר תאונות דרכים תוך תקופה קצרה והביטוח הקודם, בחברת הפניקס הישראלי, בוטל עקב כך. לדבריו, נציג סוכנות הביטוח עדי סלע, היה שותף למעשה המרמה והציע לעשות "קומבינה" על חברת הביטוח הכשרת היישוב כך שהרכב יירשם על שמו ולא על שם בנו וכך להעלים את "העבר" של הרכב ומבלי להצהיר על התאונות שעבר.
בכתב ההגנה הכחישו הנתבעות את טענותיו של קוריה והסבירו שניסה לרמות אותן כשלא הצהיר בהצעת הביטוח שהרכב היה מעורב בחמש תאונות דרכים בתוך שנתיים וחצי לפני האירוע. המידע המפליל התגלה בחקירה שביצעה חברת הביטוח הכשרת היישוב ובעטיו נקבע שאין כיסוי ביטוחי לתאונה. "אילו פירט קוריה את העבר 'התאונתי' של הרכב לא היינו מבטחים אותו ולפיכך בוטלה הפוליסה לאחר התאונה". סוכנות הביטוח עדי סלע הכחישה שנציגה היה מעורב במעשה המרמה או שה"קומבינה" נעשתה ביוזמתו ו/או בידיעתו והסכמתו.
השופטת רים נדאף, דחתה בחודש דצמבר אשתקד את התביעה וחייבה את קוריה לשלם לכל אחת מהנתבעות סך של 900 שקל. לטענתה, לא הוכח שסוכנות הביטוח היתה שותפה למעשה המרמה. "התובע ובנו הפרו את חובת הגילוי המוטלת עליהם בסעיף 6 לחוק חוזי ביטוח בעניין מהותי תוך כוונת מרמה. בנסיבות אלה היתה זכאית חברת הביטוח לבטל את החוזה בהתאם לסעיף 7 (ג) (1) ו-(2) לחוק חוזי ביטוח ללא תשלום תגמולי ביטוח כלשהם".
השופטת מתחה ביקורת על עצם הגשת התביעה, שלא בתום לב, כשקוריה ניסה את מזלו בבית המשפט לתביעות קטנות לאחר שוויתר, כביכול, על ההפרש בין מחיר הרכב למחיר השרידים. "עצם הגשת התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות תוך ויתור על יתרת המחיר של הרכב, סכום נכבד לכל הדעות, מעידה על כך שהתובע ובנו ידעו והבינו את משמעות המרמה, ידעו והבינו שאין להם כיסוי ביטוחי, ואין להם עילת תביעה כנגד הנתבעים. בית המשפט רואה בחומרה רבה את התנהגותם של התובע ובנו בעת שהם מנסים את מזלם בבית משפט זה בתביעה המבוססת על מעשה מרמה תוך בזבוז זמנו היקר של בית המשפט ועל כך יובא ביטוי הולם בהוצאות משפט".

תאריך:  01/04/2007   |   עודכן:  01/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסה לרמות את הביטוח וישלם פיצוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הישראלי המגעיל ל"ת
נחשון הנחשן  |  6/04/07 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
האסיר המרצה את עונשו בכלא שאטה האשים סוהרים בגניבת בגדים וחפצים שונים    המדינה הכחישה את הטענות והסבירה שהחפצים נמסרו לבני משפחתו
אריאל שמידברג
החל מיום שני, ובמשך שלושה ימים, העיתונאים בעזה ימנעו מכיסוי חדשות הקשורות לנשיאות ולממשלה הפלשתינית    המטרה: לזרז את שחרורו מהשבי של כתב ה-BBC
הדר פרבר
החליף את בוש בארוחה החגיגית של מועדון העיתונאים בוושינגטון ואמר כי בוש, אשר עושה בברזיל, נפגש עם מועדון הספר שלו    על אל גור: "רבים טוענים כי ההתחממות הגלובלית היא מעשה ידי אדם ונראה שהם מצאו את האדם"
יפעת גדות
שמירה על משקל תקין יכולה להיות אתגר לא קטן    20 טיפים יכולים לעזור
הדר פרבר
התייחס לראשונה בפומבי לפרשה ואמר כי הוא תומך במאמציה הדיפלומטיים של בריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il