X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרקל הדגישה את מחויבותה לקיומה של מדינת ישראל: "חשוב שנאבק על קיומה, חשוב שנאבק באנטישמיות הישנה וגם באנטישמיות החדשה" מוקדם יותר העניקה האוניברסיטה העברית תואר ד"ר לשם כבוד בפילוסופיה לקנצלרית גרמניה
▪  ▪  ▪
מרקל ולבני [צילום: AP]
מרקל ולבני

בביקורה במזרח התיכון נשיאת האיחוד האירופי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרגל, נפגשה הבוקר עם מנהיגים ישראלים ופלשתינים בניסיון לחדש את מאמצי השלום. "גרמניה והאיחוד האירופי מחויבים לכך שאנשים בישראל יחיו בשלום", כך אמרה הקנצלרית הגרמנית בפגישה עם ראש הממשלה בירושלים. "אנו פועלים עם הקוורטט להשיג זאת", הוסיפה.
אנגלה מרקל בירכה את אולמרט ואת העם בישראל בברכת "חג שמח" בעברית. עוד הדגישה מרקל את מחויבותה לקיומה של מדינת ישראל: "חשוב שנאבק על קיומה, חשוב שנאבק באנטישמיות הישנה וגם באנטישמיות החדשה", אמרה. "הצלחנו, אני צריכה לומר, לחזק את היחסים ביננו. צריך להעמיק את היחסים על בסיס חזק עוד יותר. "כשמדובר בתהליך של שתי מדינות לשני עמים, הרי שיש חובה להכיר בזכותה של ישראל להתקיים, ויש חובה למנוע אלימות ושימוש בכוח".
אולמרט אמר בתגובה לנאום השרה, כי "התרומה שלך להידוק היחסים בין שתי המדינות, בידידות כנה ועמוקה, היא מקור של עוצמה עבורנו", עוד אמר ראש הממשלה, כי "לאור ההיסטוריה המשותפת הכואבת של שתי המדינות, והצורך בשימור ההיסטוריה הזו, יוכלו שתי המדינות להביט יחד אל העתיד". "ישראל נמצא בצומת קריטי של החלטות חשובות, הנוגעות לעתידה וקיומה", הוסיף ראש הממשלה, "מחד - איומים משמעותיים, ומאידך - הזדמנות לקדם תהליכים. אין ספק שלשותפות האסטרטגית עם גרמניה יהיה חלק חשוב ומכריע במאמץ".
מוקדם יותר העניקה האוניברסיטה העברית תואר ד"ר לשם כבוד בפילוסופיה לקנצלרית גרמניה "כהוקרה למחויבותה המתמדת לערכי הדמוקרטיה והידידות החמה שהיא רוחשת ליהודי התפוצות ולישראל בסביבה בינלאומית עוינת". מרקל קיבלה את התואר מידיהם של נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, ורקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' חיים רבינוביץ'.
"זהו כבוד גדול עבורי לקבל את תואר הד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית, כיוון שזהו התואר הראשון מסוג זה שאי פעם ניתן לי", אמרה בנאומה אנגלה מרקל. "מרגע זה, האוניברסיטה העברית היא גם האוניברסיטה שלי". עוד הוסיפה מרקל כי: "אשאר לעולם נאמנה למאבק כנגד גזענות ואנטישמיות בגרמניה ואלחם על זכותה של ישראל להתקיים בביטחון ובכבוד. הן ישראל והן גרמניה חרטו על דגלן ערכים של חירות ושל דמוקרטיה ושתי המדינות מבקשות להגן על ערכים אלו יחדיו".
תפקיד חשוב בקוורטט
ביקורה הראשון במזרח התיכון נערך לאחר שבשבוע שעבר, בפסגה הערבית בריאד, הסכימו המנהיגים הערביים על חידוש היוזמה הערבית, לכאורה כקרקע לשלום במסגרת הכרה בישראל. מאז, מדינות הקוורטט למזה"ת: ארצות הברית, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה, אמרו כי הן מקוות לערוך פגישה עם מדינות ערביות מתונות, ישראל והפלשתינים עוד לפני שיגיע הקיץ. מרקל, אשר כאמור מחזיקה כעת בתפקיד נשיאות האיחוד האירופי, משחקת תפקיד מפתח בקוורטט.
עם זאת, ישנם כמה מכשולים להתקדמות המיוחלת: רוב מדינות העולם עדיין מנועות מלתמוך בהסכם עם הממשלה הפלשתינית החדשה, קואליציה של חמאס ופתח, בשל הסיבה שהיא אינה מכירה בישראל ואינה מצליחה להוקיע את האלימות.
אמש (שבת) הגיע מרקל לירושלים וקיימה שיחות עם אולמרט. היום נפגשה הקצנלרית עם שרת החוץ, ציפי לבני, וערכה סיור ביד ושם. בספר הזכרונות כתבה: "אנושות צומחת מאחריות לעבר".
מאוחר יותר תנאם הקנצלרית באוניברסיטה העברית בירושלים. אחר-הצהריים צפויה מרקל להיפגש עם אבו מאזן בגדה המערבית. עוזריה של מרקל אמרו כי ברמאללה צפויה היתה מרקל להיפגש רק עם אבו מאזן ולהימנע מפגישות עם שרי הממשלה, גם אלה אשר אינם חברי חמאס.

תאריך:  01/04/2007   |   עודכן:  01/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרקל: "מחויבת לכך שבישראל יחיו בשלום"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
תיפגש מחר בנפרד עם ראש הממשלה אולמרט ועם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן    עם נחיתתה בארץ הצהירה: "מצפה להתפתחויות חיוביות באזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il