X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוכש ממשפחת דורון אביב ושותפיו 60% מהבעלות על החברה לפי שווי של מיליארד שקל הממשלה עשויה לטרפד העיסקה - אם לא תאשר העברת הבעלות במתקן ההתפלה בפלמחים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

איש העסקים ארקדי גאידמק רכש הערב (ג', 3.4.07) במפתיע ממשפחת דורון אביב ושותפיה את השליטה בחברת הנדלן אוסיף. גאידמק ישלם 600 מיליון שקל, ויהפוך לבעל כ-60% ממניות החברה. העיסקה נחתמה הערב, לאחר שמועות שרווחו בימים האחרונים שלפיהם מציע דורון אביב, בעל השליטה בחברת אביב, את מניותיו באוסיף למכירה.
חברת אביב ומשפחת אביב מחזיקות ב-56% ממניות חברת אוסיף, יחידים מחזיקים 3%, והיתר בידי הציבור בבורסה. גאידמק קונה מחברת אביב את מניותיה ב-580 מיליון שקל, וכן קונה מהיחידים את מניותיהם בכ-20 מיליון שקל נוספים.
מאחר שגאדימק קונה 60% מהחברה ב-600 מיליון שקל, הרי ששווי אוסיף כולה נאמד ב-1 מיליארד שקל. העיסקה נעשתה לפי מחיר של 241 שקל למניה.
החוזה קובע כי דורון אביב ימשיך להיות יו"ר חברת אוסיף, ודפנה הרלב תמשיך להיות מנכ"ל. אולם נראה שמינויים אלו הם רק לתקופת המעבר, עד להשתלטות המעשית של גאידמק על עיסקי החברה.
יודגש, כי חברת אביב, מוכרת המניות, אינה נמצאת בבעלות משפחת אביב לבדה, אלא יש לה שותפים - דורון אביב ואחותו דפנה הר לב הם בעלי כ-50% מחברת אביב, ויתר המניות נמצאות בידי היהלומנים שרה הראל ושלום פפיר מישראל ומשקיעי הנדל"ן שלום בורובסקי מקנדה ואלי הרוני מאנגליה.
אוסיף היא בעלת 21% בפרויקט מתקן ההתפלה בפלמחים, הנבנה על פי חוזה עם הממשלה ופעולתו תתחיל בקרוב. מכאן, שהעיסקה מותנית בין היתר בכך שהממשלה תאשר את העברת חלקה של אוסיף בפרוייקט לגאידמק.
לפני שבועות אחדים התפוצצה עיסקה דומה, כאשר גאידמק, שעמד לרכוש מאברהם קוזניצקי את חברת מנרב, נאצץ לבטל את העיסקה מאחר שהממשלה לא אישרה למנרב להעביר לקוזניצקי את חלקו בבית הסוהר הפרטי בבאר שבע. כדי שלא "ליפול" פעם שניה, הכניסו הצדדים בחוזה סעיף שבו נאמר, כי אם הממשלה לא תאשר את העברת מתקן ההתפלה מאוסיף לגאידמק, תמכור אוסיף את הפרויקט לחברת אביב או לחברה אחרת. עם זאת, אין בטחון שהממשלה תאשר גם עיסקה מעין זו.
אוסיף היא אחת מחברות הנדל"ן הפרטיות המובילות בישראל. היא בעלת 88% מחברת עוגן, הבונה את מיתחם בית החולים אסותא ובנייני משרדים נוספים ברמת החי"ל, וכן בניינים משרדים ומסחר ברחובות. בנוסף, אוסיף היא בעלת 50% מחברת אמד, שהיא בעלת שורת נכסי נדל"ן מניב ומגרשים במקומות שונים בארץ.
אוסיף כשלעצמה היא בעיקר חברה ליזום בניה, הבונה או עומדת לבנות בעיקר את הפרויקטים הבאים: פרויקט מגורים ברמת חובב בחיפה בן 1,000 דירות (בשותפות 50% עם החברה לנכסים ובניין), 530 דירות ברמת אביב ג' שחלק גדול מהן כבר נמכרו, 165 דירות בגבעתיים, 145 דירות בר"ג, 80 דירות בהרצליה.
גאידמק ואביב אמרו הערב כי החברה תמשיך לפעול בכל התחומים שבהם היא פועלת עד היום, וכן תשתלב בעסקים הבינלאומיים של גאידמק. עם זאת ברור, שגיאדמק הוא שיחליט בעתיד על מדיניות החברה ופעילותה.

תאריך:  03/04/2007   |   עודכן:  03/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאידמק קנה את אוסיף ב-600 מיליון שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זר ברכות ובהצלחה לארקדי גידאמק ל"ת
דגש  |  3/04/07 21:46
2
קריאה לממשלה בעניין ההתפלה.
גדי.  |  3/04/07 21:59
3
רמת חביב, לא חובב!!
מיקי2  |  3/04/07 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המשטרה מעריכה כי מדובר בריבבין בני זוג    עדי ראייה סיפרו על גבר שירה באישה לפחות פעמיים ופצע אותה    מאבטחים ירו בגבר אשר נפצע באורח קשה מאוד    האישה נפטרה מפצעיה בדרך לבית החולים
יעל מרגלית
המשחק הראשון בשלב ההצלבה של היורוליג נפתח, הרוסים עושים בית ספר לכדורסל לחניכיו של ספאחיה    הרבע הראשון הסתיים עם 6 נקודות בלבד של הצהובים    המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול בלבד
הילה רפופורט
כך מעריך צוות חיזוי מטאורולוגי, מטעם אוניברסיטת קולורדו בארה"ב
הילה רפופורט
בוש ביקר את פגישתה המתוכננת של יו"ר הקונגרס האמריקני ננסי פלוסי, עם הנשיא אסד בדמשק    לדבריו, הפגישה תאותת לאסד כי הוא משתייך לקהילה הבינלאומית
TheMarker
מנתוני ארגון גרינפיס עולה עוד, כי לנובו הסינית היא החברה הכי פחות מזהמת    אפל לא הפסיקה לעשות שימוש בכימיקלים רעילים בתהליכי הייצור שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il