X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העסקה שבה רוכש גאידמק 60% מחברת אוסיף מכניסה אותו בבת אחת לצמרת הנדל"ן של ישראל דירות יוקרה בצפון ת"א פרויקטים בהרצליה, ר"ג, גבעתיים וחיפה חניון ספא אסותא רחובות אנגליה בולגריה רומניה השכרת רכב המוקש: מתקן ההתפלה
▪  ▪  ▪
[צילום: ניר יהב]

העסקה שבה רוכש ארקדי גאידמק 60% מחברת הנדל"ן אוסיף מכניסה אותו בבת אחת לצמרת הפעילות של ענף הנדל"ן בישראל. אוסיף ובנותיה, כמפורט בהמשך, מחזיקות בשורה ארוכה של פרויקטים, שאמנם לא ברור כמה הם מרויחים בהווה או ירוויחו בעתיד, אבל הם משקפים פעילות בהקף פונטציאלי של מיליארדי שקלים.
החברה-האם אוסיף, שהיא חברת יזום, מחזיקה בפרויקטים הבאים:
1. חלקים ממגדל משה אביב בר"ג שעדיין לא נמכרו - ספא בן 2,400 מ"ר, דירות בקומות העליונות בשטח של 2,900 מ"ר, חצי קומת משרדים.
2. 50% מחניון בן 2,600 מקומות במרכז ויצמן, רחוב ויצמן בת"א (הפרויקט עצמו נמכר בשתי עסקות לחברת הביטוח מגדל).
3. 75 דירות יוקרה למכירה ברמת אביב ג'. בפרויקט כולו 350 דירות, וכל האחרות כבר נמכרו.
4. 72 דירות יוקרה למכירה במגדל בן 30 קומות שהחברה עומדת לבנות בפארק צמרת בצפון תל אביב. במגדל יהיו 127 דירות, וכל האחרות נמכרו עוד לפני תחילת הבנייה.
5. 50% מ-36 דירות למכירה בהרצליה, כל היתר נמכרו. לאוסיף יש בזה שותף ב-50%, חברת אמריקה-ישראל.
6. 165 דירות למכירה בפרויקט "המכתש" בגבעתים, שמכירתו עדיין לא החלה.
7. 145 דירות למכירה בר"ג, המכירה עדיין לא החלה.
8. 50% מפרויקט לבניית 1,000 דירות ו-5,000 מ"ר מסחרי ברמת חביב בחיפה. המכירה עדיין לא החלה. השותף בפרויקט הוא נוחי דנקנר, באמצעות החברה לנכסים ובניין בשליטתו.
בבעלות אוסיף גם מגרשים בני 18 דונם באשדוד, לבניית משרדים והיי-טק. בנוסף, יש לאוסיף גם התחלות של פרויקטים במזרח אירופה: 50% ממגרש בן 4.6 דונם בבולגריה, 30% מפרויקט לבניית קניון בבולגריה, 50% ממגרש למגורים בן 5.8 דונם ברומניה, 50% ממגרש נוסף בן 89 דונם ברומניה, המיועד לבניית 1,500 עד 2,000 דירות. החברה היא גם בעלים של בניין משרדים קטן בן 4,000 מ"ר בברומלי, אנגליה.
כדאי להדגיש, שאוסיף היא כאמור חברת יזום, בעוד שחברת אביב היא חברה קבלנית. אביב היא הקבלן הראשי כמעט בכל הפרויקטים שנמנו לעיל, אך אין ביטחון שהמצב ימשך כאשר הבעלות על אוסיף עוברת לידיים חדשות.
לפני זמן קצר רכשה אוסיף 44% מחברת עוגן נדל"ן, ובכך הגיעה לאחזקה של 88% בחברה. לעוגן יש שני פרויקטים עיקריים: בניית 60,000 מ"ר (שטח עיקרי) ברמת החי"ל (צפון תל אביב), ובניית 60,000 מ"ר נוספים (שטח עיקרי) בצפון רחובות. הפרויקט ברמת החי"ל נמצא במצב מעולה מבחינת שיווק ותחזית רווחיות: 75% ממנו הושכרו לבית החולים אסותא, ומתנהל מו"מ להשכרת יתרת השטח לקופת חולים מכבי. הפרויקט ברחובות, למשרדים ומסחר, נבנה בהדרגה על-פי הביקוש. חשוב לציין, שהפרויקט ברחובות נמצא בבעלות עוגן 65% וחברת אביב 35%. משפחת משה אביב מכרה את אחזקותיה באוסיף, אך לא את אחזקותיה בחברת אביב. מכאן, שהיא תמשיך להיות שותפה בפרויקט זה.
עוגן נדלן היא בעלת כמה נכסים מעניינים נוספים: 130 אלף מ"ר נכסים מניבים במקומות שונים שרכשה באחרונה מחברת דנישרא; 50% בפארק סיבל בן 25,000 מ"ר בראש העין (השותפה: גרנית הכרמל); 50% מקניון אורות בן 11,000 מ"ר באור עקיבא (השותפה: אמות השקעות); בית משרדים בן 10,000 מ"ר בפתח תקוה, המושכר לחברת תים; בניין מסחרי בן 5,300 מ"ר ביבנה.
בנוסף, אוסיף היא בעלת 15% מחברת הנדל"ן אמד ושותפיה הם חברי דן (50%) וחברות קרדן וקסדן. הנכס העיקרי של החברה הוא מגרש ברחוב ארלוזרוב 17 בת"א, שבאחרונה אושרה תוכנית לבנות עליו מגדל מגורים בן 29 קומות. אמד היא גם בעלת 50% בבית המשרדים בית שאפ במתחם הבורסה בר"ג, בעלת השליטה במרכז מסחרי הדר בירושלים, בעלת מגרש בחולון, וכן בעלת השליטה בחברת השכרת הרכב דן רכב.
הזרוע העיקרית הרביעית של אוסיף היא 21% בפרויקט להתפלת 30 מיליון קוב מי ים בפלמחים, בשלבי הקמה האחרונה. דוקא פרויקט צדדי זה, לכאורה, עלול לעורר בעיה: אוסיף שותפה בפרויקט מכוח הסכם בינה לבין המדינה, וכל העברת זכויות טעונה הסכמת הממשלה. מה יקרה אם הממשלה לא תרצה, שגאידמק יהיה שותף בפרויקט חיוני זה? זו לא תיאוריה. העסקה למכירת חברת הנדל"ן מנרב לגאידמק התפוצצה לפני שבועות אחדים מסיבה דומה (סירוב לאשר העברת בית הסוהר בבאר שבע ממנרב לקוזניצקי). בהסכם של אמש נקבע, שאם המדינה לא תאשר העברת המניות ישירות לגאידמק, תעביר אוסיף את מניותיה לאביב או לצד ג' אחר. לא ברור מה הועילו חכמים בתקנה זו, שהרי המדינה תוכל להתנגד גם לכך.
מדוע אביב מוכר?
מדוע מוכרת משפחת אביב את השליטה באוסיף? יתכן שהסיבה לכך פשוטה: אוסיף חייבת לבנקים כ-380 מיליון שקל, מזה 210 מיליון שקל לפרעון תוך שנה. חובות אלו, המביאים אגב להוצאות מימון גבוהות, מכבידים על החברה. הפתרון הפשוט ביותר הוא למכור את האחזקות ולהעביר את הבעיה למישהו אחר.
סיבה אפשרית שניHה היא רצונם של דורון אביב, דפנה הרלב ויתר בני המשפחה, להשתמש בקופת המזומנים שיקבלו כדי להHכנס לפעילות חדשה. סביר להניח, שההסכם הסופי בין הצדדים יכלול התחHיבות של משפחת אביב שלא להHכנס לפעילות מתחרה באוסיף תוך זמן סביר. מה גם, שדורון אביב ימשיך להיות יו"ר החברה ודפנה הרלב תמשיך להיות המנכ"ל - לא ברור לכמה זמן.
כמה שאלות עדיין נשארו ללא מענה. לדוגמא, לפני זמן קצר הודיעה חברת אביב, שהיא החלה בפעולה לשם מיזוג חברת אביב, שהיא חברת בנHיה, יחד עם חברת אוסיף, שהיא כאמוא חברת יזום. ההHגיון אומר שהתוכניות בעניין זה הוקפאו, אך לא נמסרה על כך הודעה מסודרת.

תאריך:  04/04/2007   |   עודכן:  04/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאידמק: דירות יוקרה ובנייה במזרח אירופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אמן רצה הכרה בעבודתו והציב מול הגלריה הלאומית של ויקטוריה, אוסטרליה, פצצה עשויה מחימר    התקשר למשטרה ודיווח על חפץ חשוד
מחלקה ראשונה
הארץ: המשטרה חוקרת פרשה במסגרתה הוזרמו שבעה מיליון ש"ח לחברה בבעלות בתו של השר ליברמן    החברה שילמה לליברמן משכורת של למעלה מ-600 אלף שקל
עומר שיקלר
כוח צנחנים פעל במחנה הפליטים של ג'נין לאיתור חמושים    הכוח נחשף ובמקום התנהלו חילופי אש
יפעת גדות
לאנשים המאמצים את חידושי הטכנולוגיה ומתעדכנים בענייני אקטואליה יש סיכוי גדול יותר ליהנות מאריכות ימים    למעלה מ-30% מהקשישים שנסקרו אמרו כי צפו בתוכניות ריאליטי בטלוויזיה ו-24% קנו קומפקט דיסק
הדר פרבר
20 מצלמות עם רמקולים הוצבו באזורים שונים כדי להתמודד עם אנשים שפוגעים בסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il