X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר בחיזבאללה אמר בראיון ל"א-סינארה" כי שני החיילים החטופים גולדווסר ורגב זוכים לאותו יחס שקיבל בשעתו טננבאום טוען: ארה"ב ולבנון מעכבות עסקה
▪  ▪  ▪
החטופים בלבנון

חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה שוחח בטלפון עם עורך העיתון הערבי "א-סינארה" היוצא לאור בישראל. חאג' מחמד קמאטי אמר, כי שני החיילים החטופים - אהוד גולדווסר ואלדד רגב - המוחזקים בשבי החיזבאללה, זוכים לאותו יחס שקיבל בשעתו החטוף אלחנן טננבאום.
איש החיזבאללה אינו אומר אם החיילים בחיים או אינם בחיים, אלא ציין כי הם מקבלים את אותו יחס שקיבל טננבאום בזמנו, בלבד. עורך העיתון, חוסיין סווייתי, אמר בראיון לרשת ב': "זה איתות ראשון מאיזשהו מנהיג של חיזבאללה. במיוחד אחד כמותו, שהוא אחד ממנהיגי חיזבאללה הבולטים בדרום. לראשונה הוא מאשר ששני החיילים הישראלים שנמצאים בשבי בלבנון בחיים".
עורך העיתון הסביר, כי לאחר ששאל את קמאטי כיצד חיזבאללה מתייחס לשבויים הישראלים, השיב: "בדיוק כמו שהתייחסנו לשבויים שהיו אצלנו קודם". או-אז שאל עורך העיתון האם הם מקבלים את אותו יחס שקיבל אלחנן טננבאום, ועל כך השיב: "כן, אנחנו מתייחסים אל האסירים באותו יחס אנושי שקיבל האסיר לשעבר טננבאום"; "נקבנו דווקא בשמו של טננבאום ולא בשמו של שבוי אחר, כי טננבאום הוא היחידי שחזר בחיים".
פרט מעניין נוסף שהוסיף עורך א-סינארה, הוא כי אותו חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה בדרום גילה שלו זה היה תלוי בארגון, עסקת חילופי שבויים הייתה יוצאת אל הפועל מזמן, אבל לטענתו האמריקנים והלבנונים ממשלת סניורה מעכבים עסקה כזו כדי שחיזבאללה לא ייצא כמנצח. "חיזבאללה מאשימים את ארה"ב ובני-בריתה בלבנון, שהם מפריעים לסגירת עסקה לשחרור השבויים כתוצאה מעניין פוליטי פנימי בלבנון, שאם העסקה תיסגר עכשיו זה יוסיף עוד נקודות זכות לחיזבאללה בלבנון, ולכן ארה"ב ושלוחותיה בלבנון לא רוצים שזה ייסגר בזמן הקרוב".
מאז החטיפה שומר חיזבאללה בקפדנות על דממת אלחוט בכל הקשור לחטופים. רמת המידור בארגון גבוהה מאוד, וגם אם האיש אמר את הדברים, ייתכן כי אינו יודע כלל מה הוא שח, שכן מעגל המתווכים בעסקות אלו הינו מצומצם, ומי שבקי בפרטים הוא בעיקר המנהיג חסן נסראללה.
פרופ' אייל זיסר, ראש החוג ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, טוען מנגד, כי מחמד קמאטי מופיע רבות בהצהרות שנועדו להסביר את עמדת הארגון בזירה הפנים-לבנונית, והוא אינו משתייך לדרג המנהלים או הפיקוד הבכיר של חיזבאללה, אך הוא אדם מוסמך שדבריו ודאי משקפים את דעת הארגון. "אם הידיעה בעיתון נכונה, זה סקופ בקנה-מידה בינלאומי, וזה טוב מדי מכדי להיות. אני מפקפק האם הראיון אכן התקיים באופן שנטען כי התקיים".
בתוך כך - העיתון אל-חיאת, היוצא בלונדון, מדווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, הבטיח אתמול ליושבת-ראש בית הנבחרים האמריקני, פֶּלוֹסִי, שדמשק תפעל לשחרורם של שלושת החיילים הישראלים החטופים.
על-פי הדיווח, הבטיח אסד כי סוריה תשקיע את מירב מאמציה בהשגת עסקה להחלפתם של החטופים באסירים ערבים. העיתון מדווח כי בעיסקה יתווך ציר בית הנבחרים האמריקני נִיק רַחַאל, שמוצאו מלבנון.

תאריך:  05/04/2007   |   עודכן:  06/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השבויים מקבלים יחס כמו טננבאום"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערוץ 2 לקרנית: מה זה עושה לך?
רמץ  |  5/04/07 18:49
2
נו באמת מישהו מאמין לשקרנים...
עיבריה  |  6/04/07 07:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
משטרת בריטניה הודיעה כי הגישה כתבי אישום נגד שלושה חשודים שנעצרו בחשד למעורבות בפיגועים שאירעו במערכת התחבורה הציבורית בלונדון ביולי 2005
אריאל שמידברג
נשיא המדינה וראש הממשלה החליפו האשמות הדדיות, סירבו לפתור את המחלוקת ביניהם בנושא הבחירות החדשות, ואיימו איש על רעהו בתביעה
אריאל שמידברג
ראש הממשלה הפלשתיני קיבל את פניו של דיפלומט בריטי בכיר    השניים דנו במאמצים שנעשים כדי להביא לשחרורו של הכתב הבריטי שנחטף בעזה בידי חמושים
עידן יוסף
כאלף עותקים מעלון בית הכנסת "באהבה ובאמונה" נגנזו בשל פרסומת לא צנועה
אלעזר לוין
רוכשת מגרש לבני 240 דירות ב-36.6 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il