X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיתון ערבי-ישראלי דיווח כי החייל קיבל אותם באמצעות המתווכים המצריים בכיר בחיזבאללה אמר כי החטופים גולדווסר ורגב מקבלים יחס דומה לזה שקיבל טננבאום
▪  ▪  ▪
[צילום: רפרודוקציה AP]
החוטפים סירבו לקבל משקפיים ממש' שליט
עידן יוסף
זה שבוע ימים שנציגי הצלב האדום בעזה מנסים להגיע לחוטפיו של גלעד שליט על-מנת להעביר לו זוג משקפי ראייה לבקשת משפחתו, אך עד עתה החוטפים מסרבים מחשש לתכסיס ישראלי לחשוף את מקום מסתורו
לרשימה המלאה

+ "השבויים מקבלים יחס כמו טננבאום"
העיתון א-סינארה היוצא לאור בנצרת מדווח הבוקר (ו', 6.4.07) מפי מקורות פלשתינים, כי החייל החטוף גלעד שליט קיבל לפני כשבועיים זוג משקפי ראייה ששלח לו אביו נועם.
על-פי הדיווח, המשלחת הביטחונית המצרית היא זו שהעבירה את המשקפיים. משלחת זו מתווכת במשא-ומתן על שחרורו של שליט. מעבר לעובדה זו לא נמסר כל מידע באשר למצבו של רב"ט שליט או לדברים שאמר.
לעומת זאת, דובר ועדות ההתנגדות, אבו מוג'אהד, אמר בבוקר יום שישי, כי הפרסום הוא בגדר ספקולציות בלבד. כך מסרה סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען".
דובר תנועת הוועדות העממיות, אחד משלושת הארגונים שקיבלו עליהם את האחריות לחטיפה סירב להגיב לדברים בעת שנשאל בנושא על-ידי כתבי העיתון, ואמר כי אנשי התנועה לא יאמרו מילה על המו"מ או על מצבו של החייל, וזאת לבקשתם של המצרים המתווכים.
לפני כשבועיים דווח, כי נציגי הצלב האדום בעזה נכשלו להגיע לחוטפיו של החייל על-מנת להעביר אליו זוג משקפי ראייה. מי שביקש את העברת המשקפיים דרך נציגי הצלב האדום היא משפחתו של החייל. אולם הנציגים, למרות ניסיונותיהם להשתמש במתווכים פלשתינים, נתקלו בחומה בצורה. החוטפים סרבו בתוקף לקבל את המשקפיים. אחת הטענות לסירובם היא החשש כי בישראל יטמינו שבב זעיר אשר יאפשר לאתר את מיקומו של שליט.
החוטפים מסרבים גם להיפגש עם נציגי הצלב האדום מחשש כי קיימת מזימה ישראלית לחשיפת מקום מחבואם. רק לפני חודש ביקש שליט מחוטפיו בדיקת עיניים, אך זו נענתה בסירוב.
העיתון א-סינארה גם מדווח על כך שחבר הלשכה המדינית של חיזבאללה שוחח בטלפון עם עורך העיתון הערבי "א-סינארה" היוצא לאור בישראל. חאג' מחמד קמאטי אמר, כי שני החיילים החטופים - אהוד גולדווסר ואלדד רגב - המוחזקים בשבי החיזבאללה בלבנון, זוכים לאותו יחס שקיבל בשעתו החטוף אלחנן טננבאום.

תאריך:  06/04/2007   |   עודכן:  06/04/2007
"השבויים מקבלים יחס כמו טננבאום"

החטופים בלבנון
חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה שוחח בטלפון עם עורך העיתון הערבי "א-סינארה" היוצא לאור בישראל. חאג' מחמד קמאטי אמר, כי שני החיילים החטופים - אהוד גולדווסר ואלדד רגב - המוחזקים בשבי החיזבאללה, זוכים לאותו יחס שקיבל בשעתו החטוף אלחנן טננבאום.
איש החיזבאללה אינו אומר אם החיילים בחיים או אינם בחיים, אלא ציין כי הם מקבלים את אותו יחס שקיבל טננבאום בזמנו, בלבד. עורך העיתון, חוסיין סווייתי, אמר בראיון לרשת ב': "זה איתות ראשון מאיזשהו מנהיג של חיזבאללה. במיוחד אחד כמותו, שהוא אחד ממנהיגי חיזבאללה הבולטים בדרום. לראשונה הוא מאשר ששני החיילים הישראלים שנמצאים בשבי בלבנון בחיים".
עורך העיתון הסביר, כי לאחר ששאל את קמאטי כיצד חיזבאללה מתייחס לשבויים הישראלים, השיב: "בדיוק כמו שהתייחסנו לשבויים שהיו אצלנו קודם". או-אז שאל עורך העיתון האם הם מקבלים את אותו יחס שקיבל אלחנן טננבאום, ועל כך השיב: "כן, אנחנו מתייחסים אל האסירים באותו יחס אנושי שקיבל האסיר לשעבר טננבאום"; "נקבנו דווקא בשמו של טננבאום ולא בשמו של שבוי אחר, כי טננבאום הוא היחידי שחזר בחיים".
פרט מעניין נוסף שהוסיף עורך א-סינארה, הוא כי אותו חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה בדרום גילה שלו זה היה תלוי בארגון, עסקת חילופי שבויים הייתה יוצאת אל הפועל מזמן, אבל לטענתו האמריקנים והלבנונים ממשלת סניורה מעכבים עסקה כזו כדי שחיזבאללה לא ייצא כמנצח. "חיזבאללה מאשימים את ארה"ב ובני-בריתה בלבנון, שהם מפריעים לסגירת עסקה לשחרור השבויים כתוצאה מעניין פוליטי פנימי בלבנון, שאם העסקה תיסגר עכשיו זה יוסיף עוד נקודות זכות לחיזבאללה בלבנון, ולכן ארה"ב ושלוחותיה בלבנון לא רוצים שזה ייסגר בזמן הקרוב".
מאז החטיפה שומר חיזבאללה בקפדנות על דממת אלחוט בכל הקשור לחטופים. רמת המידור בארגון גבוהה מאוד, וגם אם האיש אמר את הדברים, ייתכן כי אינו יודע כלל מה הוא שח, שכן מעגל המתווכים בעסקות אלו הינו מצומצם, ומי שבקי בפרטים הוא בעיקר המנהיג חסן נסראללה.
פרופ' אייל זיסר, ראש החוג ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, טוען מנגד, כי מחמד קמאטי מופיע רבות בהצהרות שנועדו להסביר את עמדת הארגון בזירה הפנים-לבנונית, והוא אינו משתייך לדרג המנהלים או הפיקוד הבכיר של חיזבאללה, אך הוא אדם מוסמך שדבריו ודאי משקפים את דעת הארגון. "אם הידיעה בעיתון נכונה, זה סקופ בקנה-מידה בינלאומי, וזה טוב מדי מכדי להיות. אני מפקפק האם הראיון אכן התקיים באופן שנטען כי התקיים".
בתוך כך - העיתון אל-חיאת, היוצא בלונדון, מדווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, הבטיח אתמול ליושבת-ראש בית הנבחרים האמריקני, פֶּלוֹסִי, שדמשק תפעל לשחרורם של שלושת החיילים הישראלים החטופים.
על-פי הדיווח, הבטיח אסד כי סוריה תשקיע את מירב מאמציה בהשגת עסקה להחלפתם של החטופים באסירים ערבים. העיתון מדווח כי בעיסקה יתווך ציר בית הנבחרים האמריקני נִיק רַחַאל, שמוצאו מלבנון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט קיבל משקפי ראייה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אז למה לא משחררים אותו?
משקפים עם GPS?  |  6/04/07 08:50
2
יופי (1) טוב שאתה עוזר להם
תושב חלם  |  6/04/07 09:58
3
פרס נובל לשלום
דודידו  |  6/04/07 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אליהו חכים נתפס ב-6 בנובמבר 1944 הועמד למשפט ונידון למוות    הוצא להורג בתלייה בקהיר    בטרם עלה לגרדום, התבונן בבגדיו האדומים, בגדי הנידונים למוות, ואמר: "זוהי החליפה היפה ביותר שלבשתי בימי חיי"
עידן יוסף
נציגי ארגון המורים, ארגוני הסטודנטים, ההורים והתנועות החברתיות הכריזו הערב על הקמת מטה מאבק והמשך שיתוף הפעולה    לאחר חופשת הפסח יוחרף המאבק
ONE
מה לא אמרו על הצהובים אחרי המשחק ההוא במוסקבה? מכבי הוכיחה שעוד מוקדם להספיד אותה עם ניצחון ענק 56:68 על החבורה של מסינה. ההכרעה, בשבוע הבא
אריאל שמידברג
רשת ה-BBC דיווחה כי אחד המלחים הבריטים שהוחזק בשבי האירני במשך 13 ימים, שהה מבודד בצינוק
יפעת גדות
אלו ממצאי מחקר קטן    לתינוקות של אמהות שסבלו מדיכאון במהלך ההריון היו רמות גבוהות של הורמוני לחץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il