X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דמויות ציוריות הקפואות בזמן בין חיים ומוות, עולם בועט, מכושף ומלא שמחת חיים "הילד" בתיאטרונטו היא הצגה קטנה ומקסימה בעלת קסם מיוחד ואותנטי
▪  ▪  ▪
[צילום: ז´ראר אלון, עכבר העיר]

את המחזה "הילד" של ריימון קוש הגדיר המחזאי סמואל בקט כבעל כישרון אישי מאוד, מיוחד מאוד. בדומה לבקט, גם קוש מהלך על הגבול הדק בין חיים ומוות, בין נוכחים לנעדרים. כתיבתו המתפרצת מלאת חיוניות וחושניות - מתובלת בדמויות צבעוניות ועסיסיות ויחד עם זאת דמויותיו שרויות בתוך עולם בו מרחף תדיר ניחוח קליל של מוות. אותו ניחוח מוצא ביטוי ויזואלי בהצגה "הילד" בבימויו של רועי אסף, בדמותו של עשן סמיך המסתלסל בחלל המונומנטלי של אולמות האבירים בעכו וחבל סנפלינג עבה המשתלשל מתקרת האבן בגובה של כעשרים מטרים. אותו חבל פותח ציר גובה בין גן עדן שמיימי וארציות מהבילה.
המחזה מגולל את סיפורו של ילד מתבגר, סקרן ופיקח בגילויו הראשונים והבתוליים אודות מין, מוות, דת, סודות ושקרים. רועי אסף, המגלם את הילד, מגלה כריזמה וקסם ממגנט. בווירטואוזיות ומיומנות הוא משתמש בחבל הדומיננטי כאלמנט תפאורה מרכזי המייצג מקומות וחפצים. מתוך אותה תשוקה 'להיות מת' ומתוך משיכה בלתי מוסברת לסכנה החייתית ומלאת האדרנלין - נתלית דמותו בגובה רב, מתהפכת, מבצעת תרגילי אקרובטיקה עוצרי נשימה, מתנדנדת בחוזקה עד שפורצת לתוך הקהל, וכל זה בתיאום מדויק ודרמטי עם ההתרחשויות בסיפור.
המוזיקה המקורית של יצחק שושן מציפה את האולם בחום ומתיקות. המוזיקה המזרחית מלאת געגוע, כמיהה וכאב ומשתלבת עם היסודות המלודרמטיים בסיפור ובאחת מביאה ניחוח אותנטי, כנה וכובש.
קשה להתעלם מהטאצ' המורגש של יענקל'ה יעקובסון כיועץ אמנותי בהפקה. בכל עבודותיו הנפלאות נמצאת תמיד אותה התבוננות רעננה, מלאת הומור, אירוניה וכאב מתוך עולם ילדי בוגר ומפוכח. גם הפעם- אסף מצליח לגלם ילד לא מתוך משחק מתיילד או "משוחקק" אלא באופן סוחף, חי ומרגש.
"הילד" היא הצגה קטנה ומקסימה בעלת קסם מיוחד ואותנטי המעלה באוב דמויות ציוריות הקפואות בזמן בין חיים ומוות ועולם חי, בועט, מכושף ומלא שמחת חיים.

תאריך:  06/04/2007   |   עודכן:  06/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דגנית ניר יורמן
במקום ששימש כבית גידול לפטריות שוכנת רימונה, שמגישה ארוחות בוקר בניחוח מרוקאי, שכל מרכיביה מוכנים במקום. חוויה כפרית לעירוניים
תיגל נשיא
ידידות בין זונה צעירה למהגרת ב"נסיכות", סיפור אהבה בין שלוש אחיות וגבר אחד ב"הכל אודות אדם". הסרטים שיעשו לכם את הסופ"ש בטלוויזיה
איריס פרחי
ביקש לבטל עסקת רכישה של מכשיר טלפון סלולארי בטענה שעבדו עליו ומכרו לו מכשיר ישן ולא חדש    בית המשפט ביטל את העסקה והלקוח קיבל את כספו
איריס פרחי
בית המשפט השתכנע שעיריית אופקים התרשלה ולא תחזקה כראוי כביש, בעל רמפה קטנה, שלצידו נוצר מפגע    "קיומו של השקע מגדיל את הסכנה למעידה"
מוטי אקסמיט
צעיר שהיה מעורב בקטטה במועדון בראשל"צ, נכנס לרכבו ודרס את ששת תוקפיו שנפצעו קל עד בינוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il