X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לשירי הדיסקו של מיקה, כוכב הפופ הטרי מבריטניה, יש מלודיות בסיסיות וסוחפות ומילים דלות בינה עם אחלה מצלול אלטון, מאחוריך
▪  ▪  ▪
מיקה [צילום: עכבר העיר]

בכיתה שבה לומדות אומות העולם את מקצוע מוזיקת הפופ, אמריקה מקבלת מאיות כי היא חרשנית, ואילו בריטניה באה עם הנגאובר למבחן שהיא לא למדה אליו ומקבלת 98. בבריטניה, כמו בבריטניה, זה עניין של מסורת - הם יודעים לייצר כוכבי פופ אמינים ולהסוות היטב את המנגנון שמפעיל אותם. הכוכבית החדשה בשמי הממלכה המאוחדת - זמיר בשם מיקה - הוא דוגמה נוספת לכישרון מופלא זה.
אלבום הבכורה של מיקה, Life In Cartoon Motion, שזכה להצלחה מרובה במכורתו, לא ימשה אתכם מתהומות הייאוש הקיומי. מיקה לא יהיה לכם לבן לוויה נאמן, הוא לא יבין אתכם כמו שאיש לא מבין אתכם. למעשה, הגיוני שיימאס לכם ממנו די מהר. מצד שני, אם יתחשק לכם לרקוד עם עצמכם, "מול המראה", כמו שאומרים, הוא יהיה מותק של בחור וייתן לכם קצב דיסקו משגע. אפילו להקת פיקוד צפון יודעת שמתוק הוא טעם החיים - ומיקה הוא הכי-הכי מתוק, אבל מתוק מהסוג החיובי, כמו שאבטיח הוא מתוק ולא כמו, נגיד, דיאט קולה חמה.
הידעת? מיקה נולד בלבנון ונמלט מביירות יחד עם משפחתו כשפרצה מלחמת האזרחים. יש עוד פיקנטריה ביוגרפית, אבל מה שחשוב זה התוצאה הסופית - חתיך מהמם שמחזיק בשיער יפהפה, במיניות מעורפלת ובאחד המנעדים הגבריים המרשימים ביותר בפופ מאז פרדי מרקיורי. לא בכדי אני מזכירה את פרדי תנצב"א. סביר להניח ששמעתם את Grace Kelly, הסינגל הלהיטי שפותח את הדיסק. בנוסף לכך שיש לו מנגינה יפה מאוד, הוא גם מציג את נקודת המוצא של האלבום. יש לנו עסק עם ארס-פואטיקה של הלהיט, אפשר לומר.
את "גרייס קלי" מיקה כתב, לדבריו, אחרי שעוד חברת תקליטים דחתה אותו. בשיר הוא מעלה תהייה מרירה - מה עלי לעשות כדי שתאהבו אותי? האם אני יותר מדי הומו? האם אני לא מספיק הומו? האם עלי לוותר על זהותי ולחקות הומואים שאתם כבר מכירים ואוהבים? וכל זאת הוא שר בסגנון קוויני נצחוני מובהק, שכובש בנקל את לבה של כל מאזינה.
ואכן, האחים הגדולים והאבות המוזיקליים של מיקה נשמעים היטב בפלצטו שלו - פרדי, פול וג'ון, אלטון ג'ון, בי ג'יז, פרינס וגם סיזר סיסטרז ורובי ויליאמס. כל החבר'ה האלה מתערבבים לרצף מהודק ויעיל של שירים טובים, בעיקר בחלק הראשון של האלבום. את Grace Kelly כבר הזכרתי, אבל יש שם עוד שלושה שירים קצביים ורקידים, שבראשם האס Love Today, וגם פאוור-בלדה משכנעת בשם My Interpretation.
לשירי הדיסקו של מיקה יש מלודיות שהן כל כך בסיסיות וסוחפות עד שהן נשמעות כמו ג'ינגלים ישנים לסבון כלים, ומילים שאין בהן יותר מדי בינה אבל יש להן אחלה מצלול (דוגמה - "מאמה, מאמה פאפה, שוק שוק מי"). בסופו של השיר החמישי, שנקרא Relax, מופיע מונולוג מוזר של זקנה המספרת על הארוס שלה שעזב אותה ביום החתונה ועל הנסיבות שבהן היא איבדה עין. ייתכן שהמונולוג משבש למיקה את השדה האנרגטי, כי מיד אחר הוא מתחיל לשעמם עם כמה דברים איטיים, עד שהוא חוזר לתת בראש עם Big Girl You Are Beautiful.
אני מאמינה למיקה. הוא משכנע אותי שהלחנת שירים פשוטים וקליטים היא בעבורו אחריות כבדה, ושאין בלבו תסכול כמוס על שהוא לא יוצר בז'אנר שממותג יותר פרימיום. המנגינות שלו מספקות - הוא מגיע לצלילים הגבוהים, נותן למאזינים שלו פורקן מהיר. וכולנו יודעים שזה לא דבר של מה בכך. מכירים את הקטע הזה שאתם מאזינים לשיר, מחכים בסבלנות שהבילד-אפ של הבית יתפתח כבר לאיזה שיא? ואז השיא לא מגיע לעולם והזמר חוזר להשתכשך באמצע של הבריכה, איפה שלא עמוק ולא רדוד? אצל מיקה זה כמעט שלא קורה. אז מהרו והתענגו על מה שיש לו להציע, לפני שהוא יצא לכם מכל החורים.
Mika - Life In Cartoon Motion - הליקון

לאתר של מיקה
תאריך:  06/04/2007   |   עודכן:  07/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתוק כמו ג'ינגל ישן לסבון כלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה נסגר?
תמר  |  18/04/07 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בפרשת כרמיה נקט אולמרט בתחבולות שונות כדי לסכל את עבודת הביקורת    שתי הקלטות שביצע ראש הממשלה לא תיעדו את עדותו "בשל תקלה", כביכול
מיכל ויניק
משימת טרור של איש אחד ב"לשחק באש", כבשות שחורות ושלדים בארון ב"הורים במשרה מלאה", ועוד חדשים בספריות הדי.וי.די
מערכת עכבר און ליין
דמויות ציוריות הקפואות בזמן בין חיים ומוות, עולם בועט, מכושף ומלא שמחת חיים    "הילד" בתיאטרונטו היא הצגה קטנה ומקסימה בעלת קסם מיוחד ואותנטי
דגנית ניר יורמן
במקום ששימש כבית גידול לפטריות שוכנת רימונה, שמגישה ארוחות בוקר בניחוח מרוקאי, שכל מרכיביה מוכנים במקום. חוויה כפרית לעירוניים
תיגל נשיא
ידידות בין זונה צעירה למהגרת ב"נסיכות", סיפור אהבה בין שלוש אחיות וגבר אחד ב"הכל אודות אדם". הסרטים שיעשו לכם את הסופ"ש בטלוויזיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il