X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התובעת טענה שקנתה חולצה פגומה שכובסה בהתאם להוראות היצרן בעל החנות השיב שמכר 20 חולצות ולא קיבל תלונות התביעה נמחקה בהעדר הוכחה
▪  ▪  ▪

אם צרכן טוען שקנה מוצר פגום עליו להוכיח טענתו באמצעות חוות דעת של מומחה, אחרת טענתו נטענת בעלמא וכל המוציא מחברו עליו הראיה. בית המשפט לא יסתפק באמירה סתמית, ולא יקבע ממצא עובדתי, אלא בכפוף לראיה אוביקטיבית. ייתכן שהצרכן יצטרך לשלם מכיסו עבור חוות דעת ואם ממצאיה יוכיחו צדקתו - הצד השני ישא בעלות. מי שמכין שיעורי בית - מנצח בתביעה.
דליה פלנבאום מאילת קנתה בחודש מאי אשתקד חולצת ויסקוזה בחנות "פאטיו" בעיר ושילמה 499 שקלים. לאחר שכיבסה אותה, בהתאם להוראות היצרן, החולצה הושחתה. פלנבאום תבעה את בעל החנות, רפי פונרוב, בבית המשפט לתביעות קטנות באילת בסכום של 700 שקל. תביעתה של פלנבאום נמחקה (לא מעשה בית דין והיא תוכל להגישה שוב, א.פ.), לאחר שלא הוכיחה שקנתה חולצה פגומה. בכתב התביעה ביקשה פלנבאום את כספה בחזרה. לדבריה, כיבסה את החולצה ביד, במים קרים, והשרתה אותה באבקה שמיועדת לכביסה עדינה. כעבור מספר דקות הבחינה שצבעי החולצה (שחור ולבן) התערבבו ולא ניתן ללבוש אותה. פלנבאום סירבה להצעת המוכרת לשלוח את החולצה לבדיקה על-חשבון החנות.
בכתב ההגנה, טען פונרוב שמכר 20 חולצות מאותו דגם ואף קונה לא התלוננה. לדבריו, לאשתו יש אותה חולצה שכובסה לפחות עשר פעמים והיא לא ניזוקה. פונרוב האשים את פלנבאום ברשלנות כשכיבסה את החולצה בניגוד להוראות היצרן והציע לכבס את החולצה במטרה "להצילה". הוא הכחיש שהציע לשלוח את החולצה לבדיקה על-חשבונו.
בדיון בפני השופטת, דפנה בלטמן-קדראי, סגנית נשיא בית המשפט, שהתקיים בחודש פברואר, הציגה התובעת את החולצה ולא העידה את חברתה, ששמעה, לדבריה, את התחייבות המוכרת לשלוח את החולצה לבדיקה על-חשבון החנות. הנתבע הראה לבית המשפט, שתי חולצות מאותו דגם. האחת חדשה והשנייה של אשתו שכובסה מספר פעמים ולא ניזוקה והכחיש שהתחייב לשלוח את החולצה לבדיקה על-חשבונו.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, קבעה השופטת: "התובעת לא הרימה את נטל ההוכחה הנדרש להיותה של החולצה פגומה בעת רכישתה". השופטת קדראי הוסיפה שהיה עליה לדחות את התביעה (מעשה בית דין, א.פ.), אלא שראוי יותר להגיע לפתרון צרכני, "ועל-מנת שלא לחסום דרכה של התובעת לבחון באמצעים מומחים טענתה, ראיתי לנכון להורות על מחיקת התביעה ולא על דחייתה". השופטת לא הטילה על פלנבאום הוצאות משפט.
כל הכבוד לשופטת קדראי, שגילתה רגישות ל"אזרח הקטן". שופטים אחרים שדנו בתביעות דומות דחו את התביעה כמו שבכתוב בספר. השופטת קדראי, העניקה לתובעת הזדמנות להוציא את הצדק לאור ואם אכן עבדו עליה ומכרו לה, תמורת סכום עתק, חולצה סוג ג' יש לה אפשרות להגיש את התביעה מחדש כשהיא נתמכת בעדות מומחה שמצדד בה. חבל רק שהשופטת שכחה לציין בפסק הדין, שלצדדים יש זכות לערער על פסק הדין תוך 15 יום. זה חשוב מאוד.

תאריך:  09/04/2007   |   עודכן:  09/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעת טענה ששברה שן כשנגסה בעוגייה וביקשה פיצוי מהקונדיטוריה    בית המשפט דחה את התביעה וקבע שלא הוכח קשר בין אכילת העוגייה לשבירת השן
עידן יוסף
בקק"ל מדווחים על עלייה חדה במספר רוכבי האופניים ומיטיבי הלכת בשבילי היערות    חג הפסח הנוכחי היה העמוס מבין חגי הפסח בשנים האחרונות [צילום: קרן קימת לישראל]
רונן ליבוביץ
250,000 סטודנטים פותחים בשביתה ללא הגבלת זמן    הסטודנטים דורשים בין היתר ליישם את מסקנות ועדת וינוגרד ולבטל את מסקנות ועדת שוחט    בכיר במשרד החינוך: "הסטודנטים הפרו הסכם קודם"
רונן ליבוביץ
ח"כ איתם פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה ולבחון האם יציאת בשארה מהארץ קשורה לחקירה נגדו
ניר יהב
האתר "אל-ערב" דיווח כי ח"כ עזמי בשארה החליף את בית המלון שבו הוא שוהה בבירה הירדנית ועבר ממלון "קראון פלאזה" למלון אחר    ייתכן שימסור מכתב התפטרות באמצעות מקורבו    הנהגת בל"ד תתכנס הערב כדי לדון בהתפתחויות האחרונות סביב עניינו של בשארה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il