X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אינלנד אמפייר" הוא סרט סוריאליסטי ופסיכודלי, שמתקרב לחוויה חוץ-גופית, ונחשב ליצירה האולטימטיבית של הקולנוען הכי מוזר ומקורי בהוליווד
▪  ▪  ▪
ללא ספק הסרט שלה. דרן [צילום: עכבר העיר]
תרצו לצאת מהאולם

שבוע חגיגי במיוחד עבר עלינו. מלבד חג המצות שנוגע לכולם, ציבור שלם בישראל ציין את יום חמישי כחג פרטי משלו. אלה הם חובבי דיוויד לינץ', שחגגו סרט חדש של היוצר הכי מקורי בהוליווד. בדיוק חמש שנים אחרי "מלהולנד דרייב", בהם הספיק הקולנוען להתעסק בכמה פרויקטים קצרים, מגיע לישראל "אינלנד אמפייר". סרטו הארוך הראשון, מאז ההפוגה, וכבר נחשב בעיני רבים ליצירה השלמה והאישית ביותר של לינץ'. תהליך ההפקה נמשך מספר שנים, ללא תסריט סופי, כאשר כל סצינה נכתבה מיד לפני שצולמה. רוב השחקנים עבדו איתו בעבר, דבר שאיפשר לו להתכתב עם חלק מסרטיו הקודמים.
הסיפור המרכזי עוסק בשחקנית בלונדינית בשם ניקי גרייס (לורה דרן), אשר מלוהקת לסרט חדש. על סט הצילומים היא פוגשת בשחקן הראשי, דבון ברק (ג'סטין ת'רו). השניים למדים מפי הבמאי (ג'רמי איירונס) ועוזרו (הארי דין סטנטון), כי התסריט אינו מקורי כפי שחשבו. מדובר בסרט פולני לשעבר שצילומיו מעולם לא הושלמו, עקב הירצחם של שני הכוכבים הראשיים. ניקי מושפעת מן הגילוי ויוצאת למסע פרוע של דלוזיות מטורפות.
עוד בטרם מתחיל הסיפור הנ"ל, מפגיז אותנו הסרט במקבץ שרירותי לכאורה של סצינות משונות. לכל אורכו משובצות דקות ארוכות של כאוס עלילתי מוחלט, שנקטעות לפתע לטובת חצי שעה רציפה והגיונית. אך בדיוק כשהתחלנו להבין את הנעשה על המסך, חוזר הסרט לשיגיונו, מקמט את ההיגיון ומשליך אותו לפח. הכל עטוף בסגנונו הייחודי והנועז, של לינץ'. צילום וידאו, קלוז-אפים מטרידים, ויציאה מפוקוס. תאורות משתנות של צללים, צבעים והבזקים. כל העת תוקפים את הסרט נאמברים מוזיקליים, חזיונות תעתועים, ורסיסי זיכרון פולניים. המעריצים עשויים למצוא בו את החוויה הלינצ'אית החזקה והאולטימטיבית מכולן. ואם אתם לא מאמינים לי תשאלו את הארנבים. אלה שלובשים חליפות ונשמעים כמו נעמי ווטס וסקוט קופי.
למרות העדר בולט של רציונאל מתמשך, דבר אחד ברור כשמש - הסרט שייך ללורה דרן. היא תורמת לו את אחת ההופעות האדירות שראיתי בזמן האחרון, וגם אחת מהכוללניות ביותר. אין שום רגש, תחושה או מצב נפשי שפוסחים על דמותה. למעשה אפשר לומר שהיא מגלמת כמה דמויות. רגע אחד היא סוזן בלו המתוקה, ובאחר היא אומה תורמן ב"להרוג את ביל". מפחיד לחשוב כיצד חילץ ממנה הבמאי את מניפת הרגשות הנפרשת הזאת. כצופים, גם אתם תנועו בין שתי נקודות הקיצון של הקשת הרגשית שחווה השחקנית.
בעבר החשבתי את לינץ' כגירסה הקולנועית למעשיית "בגדי המלך החדשים". סרטיו היו מוקפים הילה תדמיתית של איכות אינטלקטואלית, שאף אחד לא העז לנפצה, פן תנופץ גם זו שלו. אבל לפני שמעריציו של דייויד יעשו בי לינץ', הייתי רוצה לציין שכיום אני מכיר בגדולתו, לפחות בנושא אחד. האיש לקח את הקולנוע כאמנות, למקום הרחוק ביותר שאליו הוא הגיע עד כה. לכל צופה פרשנות אישית של יצירותיו, וכאמן הוא הגיע למצב שבו הוא כמעט בלתי שפיט במושגים כלליים ופשטניים של טוב או רע.
"אינלנד אמפייר" הוא סרט סוריאליסטי ופסיכודלי, חוויה חוץ גופית, והצצה מסוייטת אל מוחו של דייויד לינץ'. במהלכו תרעדו מפחד, תגחכו מצחוק, תגרדו בראשכם בחוסר הבנה, ותרצו לצאת מהאולם יותר מפעם אחת. לא תדעו בוודאות האם מה שאתם רואים כעת הוא הסרט עצמו, הסרט שמצולם בתוך הסרט, חלום של אחת הדמויות, או אפילו הזיה שלכם עצמכם. ללא ספק, מדובר בסרט הכי קיצוני של לינץ', ובסרט המוזר ביותר שראיתי בחיי. בסופו (לאחר קרוב לשלוש שעות חשוב לציין) נשארתי באולם כמעט עד לסיומם של הקרדיטים, והמפגש עם העולם שבחוץ לא היה קל. ראו הוזהרתם.

תאריך:  10/04/2007   |   עודכן:  10/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצצה מסוייטת אל מוחו של דייויד לינץ'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בשבת נערכו הפגנות ברמאללה, שכם, ג'נין ובעזה בהן קראו המפגינים לשחרורו של ג'ונסון ודחקו ברשויות הפלשתיניות לעשות יותר כדי למצוא אותו
מור גורדון
"ימים קפואים", מותחן סוריאליסטי עטור פרסים של הבמאי דני לרנר, יצא בדי.וי.די    מלבד 90 דקות של קולנוע ישראלי חדשני, תהנו גם מאחלה תוספות
רותה קופפר
"תוכנית הערב של שי ודרור", שמשודרת מדי יום ברדיו ב-102 FM, מגיעה לטלוויזיה (כולל שיחות הטלפון השערורייתיות)    ביפ, ימים א'-ד' ב-22:30
אריאל שמידברג
מהשוואה בינלאומית עולה כי אחוז השימוש בתחבורה ציבורית בישראל הוא מן הנמוכים בעולם
הדר פרבר
החשד הוא כי מדובר בפעולה של הכוחות המהפכנים המזוינים של קולומביה    הרוג אחד ופצועים רבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il