X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"שוחט לא מסוגל להסתכל לסטודנטים בעיניים בזמן שהוא מעלה את שכר הלימוד", מסרו נציגי הסטודנטים
▪  ▪  ▪
[צילום: גל טל]

ועדת שוחט ברחה מפני הסטודנטים? 300 סטודנטים הגיעו לבנייני האוניברסיטה הפתוחה, מקום שבתה הקבוע של ועדת שוחט, במטרה לשוחח עם יו"ר הוועדה, אברהם (בייגה) שוחט. להפתעתם גילו הסטודנטים כי חברי הוועדה אינם נוכחים במקום. "שוחט לא מסוגל להסתכל לסטודנטים בעיניים בזמן שהוא מעלה את שכר הלימוד", מסרו נציגי הסטודנטים בהודעה.
המפגינים התרכזו בצומת הרחובות דרך נמיר-אינשטיין ברמת אביב, לאחר תהלוכת מחאה שהתחילה מרחוב קלאוזנר (האוניברסיטה הפתוחה) דרך רחוב חיים לבנון, והמשיכה לרחוב איינשטיין, ומשם לדרך נמיר. במהלך ההפגנה הסוערת נעצרו שלושה סטודנטים, בהם יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי. סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתן טבריה, נפצע במהלך ההפגנה ופונה להמשך טיפול רפואי.
הסטודנטים התיישבו במרכז הכביש וחסמו את כל הנתיבים למשך חצי שעה. הסטודנטים ציינו, "כי ניכר שמשטרת ישראל תומכת במאבק הצודק של הסטודנטים, שכן הם עמדו מנגד וחיכו שהסטודנטים יפנו בכוחות עצמם את ההפגנה וללא אלימות". עוד מסרו נציגי הסטודנטים כי ההפגנה היא הוכחה לכך ש"הסטודנטים נחושים בדעתם להשיג את מטרותיהם, לפרק את ועדת שוחט, להוריד את שכר הלימוד ולהחזיר תקציבים שקוצצו ממערכת ההשכלה הגבוהה".
עיקר הזעם - נגד ראש הממשלה אולמרט
כזכור, לפני כחודש פנו מנהיגי הסטודנטים לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בבקשה להיפגש עמו. הסטודנטים רצו שאולמרט יתחייב על החזרת מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה ו-40 מיליון שקלים למכללות הבלתי מתוקצבות, כמו גם לפיזורה של ועדת שוחט. בהפגנה נשמעו קריאות בעיקר לעבר ראש הממשלה, בהם "אולמרט אולמרט, תתפטר", "לא רוצים לגנוב תארים כמו טרטמן", "אולמרט, אנו סופרים את ימיך בתפקיד", ועוד.
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין, אמר כי "עד שראש הממשלה לא יתעשת וייפגש עמנו, אנו נמשיך להבעיר את המדינה, לחסום כבישים ולהשבית את הלימודים בכל הקמפוסים בארץ. ראש הממשלה מזלזל בציבור הסטודנטים, מאחר שאינו מתייחס לבקשותינו להיפגש עמו. אולמרט מתעלם מהשביתה הפוגעת במאות אלפי סטודנטים מדי יום ועל כן אנו קוראים לו להתפטר".
והסטודנטים ממשיכים לשבות
היום ממשיכים 250,000 סטודנטים ברחבי הארץ בשביתה שהחלה אתמול. השביתה הוכרזה במטרה להשיג ארבע מטרות: יישום ועדת וינוגרד, החזרת תקציבים שקוצצו להשכלה הגבוהה, פירוק ועדת שוחט והקמת ועדה חדשה בראשות שופט. ועדת וינוגרד החליטה בשנת 2001 על הפחתת שכר הלימוד בחצי בתקופה של חמש שנים. הסטודנטים טוענים כי מסקנותיה לא יושמו וכי הממשלה מתנערת מההסכם.
הסטודנטים טוענים, כי הוועדה רוצה להפריט את הההשכלה הגבוהה, להעלות את שכר הלימוד, לבטל את החוזים שהיו קיימים בין המרצים לאוניברסיטאות ולהעניק משכורת למרצים על-פי רווחיות החוג. לכן, הם דורשים להקים ועדה חדשה ונייטרלית בראשות שופט, שתבדוק את תחלואי ההשכלה הגבוהה ובה יהיו גם נציגי סטודנטים.

תאריך:  11/04/2007   |   עודכן:  11/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטודנטים חסמו כבישים: "שוחט ברח"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במדינת ישראל 2007
תושב חלם  |  11/04/07 17:22
2
1. ידידי, צודק אבל כדאי לקרוא
סטודנט 1  |  12/04/07 01:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ציבור בני ישראל הוא ארגון חדש שמטרתו פשוט להפגיש בין חלקים שונים באוכלוסיה    באמצעות ירידים שהוא מקיים מנסה הארגון ליצור תאים של אזרחים אכפתיים על-מנת לגבש סדר יום "שצומח מלמטה"
עידן יוסף
שר התשתיות הלאומיות קיבל את המלצת הוועדה לאיתור מועמדים ויביא לאישור הממשלה את מינויו
ניר יהב
שר הביטחון התייחס לפינוי בית המריבה בחברון ואמר כי בסמכותו לדרוש את פינוי הבית    "אין שום סיבה שהנוכחות במתחם הבית תימשך. זו הפרה של הכללים"
הדר פרבר, הילה רפופורט
דובר מטעם אל-קאעידה התראיין ב"אל ג'זירה" ונטל אחריות לשני פיגועי הטרור באל'גיר, בהם נהרגו 30 בני אדם ונפצעו 80    הפיגוע הראשון בוצע בסמוך ללשכת ראש ממשלת אלג'יריה
אריאל שמידברג
נגיד בנק ישראל הציג את דוח המוסד לשנת 2006    לדבריו, 2006 היתה אחת השנים המוצלחות ביותר של כלכלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il