X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפלגתו של עזמי בשארה מפרסמת באתר האינטרנט שלה את התייחסותה לפרשת בשארה: "ישראל מגיבה בהסתה, השתקה, הפללה והגדרת הציבור הערבי כאיום אסטרטגי"
▪  ▪  ▪
ח"כ בשארה

אתר האינטרנט של בל"ד העלה את תגובתה המפורטת של המפלגה בעניין פרשת עזמי בשארה. "ישראל מגיבה בהסתה, השתקה, הפללה והגדרת הציבור הערבי כאיום אסטרטגי", כך בתגובה. לדעתם של חברי בל"ד, "האיום האסטרטגי האמיתי על כל האזרחים בישראל הוא פעילותם של השב"כ והממשלה".
ח"כ עזמי בשארה עדיין שוהה בחו"ל ואילו חבריו למפלגה ממהרים להגן עליו כאן בארץ. אתר האינטרנט של המפלגה העלה תגובה ארוכה ומפורטת, הכוללת התייחסות לפרשה כמו גם התייחסות לפרשות היסטוריות שונות, מתוך כוונה להראות שממשלת ישראל וגורמי הביטחון רודפים את נבחרי בל"ד כבר שנים רבות.
"תשובת ממשלת ישראל והשב"כ להתנגדות למלחמה ולקריאה לשלום כולל וצודק שיבטיח את ביטחונם של כל האזרחים, ולתביעה לדמוקרטיה ולשוויון זכויות היא הסתה, השתקה, הפללה והגדרת הציבור הערבי כאיום אסטרטגי", כך נפתחת התגובה. עוד נכתב כי "במקום להתווכח עם בל"ד על עמדותיה הפוליטיות, הממסד מפעיל כלים לא-חוקיים ומפריח האשמות שווא נגד ח"כ בשארה ומפלגתו. האיום האסטרטגי האמיתי על כל האזרחים בישראל הוא פעילותם של השב"כ והממשלה".
לטענת בל"ד, "הרדיפה הפוליטית וההסתה נגד האזרחים הערבים בישראל ונציגיהם הנבחרים מגיעה בימים אלה לשיאים חדשים. מנגנוני המדינה מתגייסים כולם ולא בוחלים באמצעים לא דמוקרטיים בוטים, באיומים בריוניים, בהאשמות שווא ובתפירת תיקים".
מהמפלגה נמסר כי "מסע ההסתה התגבר בזמן המלחמה בלבנון ואחריה. הפוליטיקאים והעיתונאים מטעם פתחו במסע הסתה לא רק נגד העמדה של התנגדות למלחמה, אלא נגד עצם הזכות להביע אותה ואפילו נגד עצם זכות הקיום הפוליטי וההשתתפות פרלמנטארית של כל מי שהביע עמדה אנטי מלחמתית. הקריאות להוציא מחוץ לחוק ולהרחיק מהכנסת חלק מהמפלגות ומנהיגיהן, וכן השימוש בביטויים כמו בוגדים, אויבים, גייס חמישי וסוכנים של האויב, נגד חלק מהח"כים הערבים על שהעזו לקראו להפסקת אש, ולהתנגד למלחמה, העידו על ניסיון לקבוע גבולות חדשים למעגל הלגיטימיות הפוליטית, ועל הידרדרות חמורה ביחס לזכויות דמוקרטיות וזכויות אזרח בסיסיות". בתגובה נאמר כי "חשוב לקבוע כאן, שאף אחד לא עושה טובה לציבור הערבי, או לח"כים הערבים בעצם העובדה של השתתפות פוליטית פרלמנטארית. ההתקפה על הציבור הערבי ונציגיו היא בעלת נימות פשיסטיות נגד דמוקרטיה, וביטוי לעמדות גזעניות נגד ערבים".
באתר של בל"ד נכתב כי "למרות כל ההסתה, תנועת בל"ד עמדה על זכותה וחובתה להתנגד למלחמה, לגנות את פשעיה ופושעיה ולהביע סולידאריות עם קורבנות התוקפנות. היה חשוב לנו להביע מחאה בזמן אמת: בל"ד עשתה זאת גם כאשר ארגנה והשתתפה בהפגנות בתל אביב, חיפה, אום אלפחם, נצרת ובעשרות יישובים אחרים, וגם כאשר חברי הכנסת שלה ביקרו בביירות לאחר המלחמה והביעו סולידאריות עם סבלו של העם הלבנוני תחת ההתקפה הישראלית".
המפלגה מפרטת בהמשך את רצונם של נבחריה בשלום. "כבר שנים רבות שבה בל"ד וטוענת, בארץ ובחו"ל, שהדרך היחידה לצאת מהמשבר המתרחב היא הדרך שמשלבת הסדר אזורי כולל. זוהי הדרך היחידה להכרה, וזו הדרך היחידה העומדת מול מלחמה מתמשכת שתמיט חורבן על כל תושבי האזור ובכלל זה ישראל. זאת במקביל לדיון כולל בשאלת היחסים בין יהודים ופלשתינים, מתוך מגמה להשתית אותם על עקרונות השוויון הלאומי והאזרחי המלא, ועל ההכרה ההדדית", לשון האתר.
עוד נכתב כי "היום יותר מתמיד אין סיכוי להגיע להסדר קבע יציב אם הוא לא הסדר צודק מאוזן וכולל. יוזמת השלום הערבית היא ההצעה הרצינית היחידה הקיימת כיום להסדר כולל ובר קיימא. היא כוללת נסיגה ישראלית לגבולות 67, הסכם לפתרון בעיית הפליטים על-פי החלטות האו"ם, ובתמורה הסכם שלום עם כל מדינות ערב. זוהי הצעה נדיבה, והיא הדרך היחידה להבטיח את ביטחון האזרחים כולם. אם המנהיגות הישראלית תמשיך לסרב למשא-ומתן על בסיס היוזמה הערבית, תהיה זו ההחמצה ההיסטורית הגדולה ביותר בתולדות הסכסוך הישראלי-ערבי. זוהי החלופה למלחמות ולשפיכות דמים, החלופה למהלכים חד-צדדיים שינציחו את הסכסוך והעימות. זוהי חלופה קיימת וריאלית, ולא רק מאוזנת וצודקת. כך, ממשלות ישראל המסרבות להצעת השלום הערבית נושאות באחריות מלאה להמשך שפיכות הדמים".
בתגובה, שבה המפלגה לתקוף את מערכת השלטון ישראל וגורמי הביטחון. "המערכת הפוליטית והשב"כ רואה את השלום כאיום, כפי שהיא רואה איום בתביעה לשוויון המגולמת בהצעת בל"ד להפיכת המדינה ל"מדינת כל אזרחיה", והכרה במיעוט הערבי כבמיעוט לאומי. כך, במקום להתווכח עם בל"ד על עמדותיה הפוליטיות, הממסד מפעיל כלים לא-חוקיים ומפריח האשמות שווא נגד ח"כ בשארה ומפלגתו".

תאריך:  12/04/2007   |   עודכן:  12/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בל"ד: "בהתקפה נגד בשארה יש נימה פאשיסטית"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבול לערמומיות ערביי ישראל ל"ת
הניה  |  12/04/07 17:10
2
כמה שהערבים הם כל כך ערבים!
קוסם  |  12/04/07 17:22
3
בשארה הבוגד
אייל.ב  |  12/04/07 17:27
4
נימה פשיסטית? בתלייתו  ל"ת
תתגלם הדמוקרטיה  |  13/04/07 06:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
חודש וחצי לפני הפריימריז בדק Nfc את אתרי האינטרנט של המועמדים לראשות מפלגת העבודה    איזה אתר משופע בסרטי וידיאו? מי מזמין את הגולשים להציג לו שאלות? ומי כלל לא מפעיל אתר?
עידן יוסף
שוטרי יאח"ה פשטו הבוקר על האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים והחרימו מסמכים    ככל הידוע, מדובר בחשדות לאי-סדרים כספיים באגף
ניר יהב
ח"כ עבאס זכור פנה לראש הממשלה בבקשה שישחרר במסגרת העיסקה לשחרור גלעד שליט את שאר האסירים הביטחוניים הערביים תושבי המדינה
אלעזר לוין
הרכישה - באמצעות חברת אנגל, שזה עתה עברה לשליטתו    יבנה 119 דירות וקוטג'ים שימכרו ב-40 מיליון דולר    מימן את רכישת הקרקע מהון עצמי
אלעזר לוין
הפרויקט של עו"ד חטר-ישי בלוד חייב לבנק 42.6 מיליון שקל    בנו 5,000 דירות בלוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il