X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם מנה ראשונה שתספיק גם כעיקרית לזוג, קפוצ'ינו סרטנים שמבטיח ומקיים, אווירה נעימה ושירות קשוב, הביקור בפסטיס הוכתר כמוצלח ביותר
▪  ▪  ▪
עסקה שווה. פסטיס [צילום: אסף עברון, עכבר העיר]

במשך חמש שנים, כשאייל לביא ניצח על המטבח בפסטיס, נהניתי מאוד לסעוד במסעדה זו שהביאה לתל אביב את קסמי המטבח הפרובנסאלי. כשלביא עזב לפני כשנה, חששתי שכמו במקרים רבים אחרים, עם לכתו של השף איכות האוכל ואף האווירה ישתנו לרעה. ואולם עתה, כששבתי למקום לארוחת צהריים, הבחנתי שהאווירה הנינוחה והנעימה נותרה כשהייתה.
ישבתי במרפסת המקורה וצפיתי אל שדרות רוטשילד, פנינה בפני עצמה, וכשהפניתי מבטי לאחור ראיתי את פנים הביסטרו, על שולחנות העץ, המראה הגדולה, הפוסטרים היפים שעל הקירות והבר הנאה. לא עבר זמן רב וגיליתי כי דוד גולדווסר, מי שהיה הסו-שף של לביא מיום פתיחת המסעדה בשנת 2000 ועתה תפס את מקומו, מצליח לשמור על אופי המנות, מנות פשוטות של ביסטרו שנאמנות לשורשיהן הפרובנסאליים. מבחן האמת הוא בטעימת מנות שגרמו הנאה בעבר, ועל כן פתחתי במנה שתמיד נהניתי ממנה - קפוצ'ינו סרטנים. כמו תמיד, הביסק העשיר בפלפל, בשמנת מתוקה ובברנדי היה חלק, אוורירי ועשיר בטעם.
המשכתי לעוד מנה ראשונה שזכרתי בחיבה מן העבר, מנה שתוארה בעבר בתפריט כמולים פרובנסאל ועתה מופיעה בתפריט כ"מול א ל'אסקרגו", כלומר מולים בסגנון אסקרגו. השינוי התבקש משום שהמנה מוגשת עתה בצלחת נירוסטה שבה חריצים מיוחדים שנועדו למולים, צלחת הדומה מאוד לצלחות המשמשות להגשת אסקרגו. במנה פרובנסאלית טיפוסית זו המולים מתבשלים תחילה בציר, אחר כך מועברים לחריצי הצלחת ואז מפזרים עליהם חמאה, שום ופטרוזיליה וכמות נדיבה של פרמזן ומעבירים לגריל להקרמה. המנה היתה טובה. המולים בושלו בצורה מושלמת והרוטב שנוצר כשהגבינה והחמאה נמסו ביחד היה טוב דיו כדי שאקנח אותו בלחם הטרי שהוגש לשולחן.
המנה השלישית שטעמתי חדשה בתפריט - פריטו מיסטו פירות ים מוקפצים יחד עם סלט ירוק. המנה מוגשת בקערת עמוקה, ומכילה שפע של שרימפס, בייבי קלמרי וצינורות קלמרי. כל פירות הים היו פריכים והם עורבבו עם עלי בייבי וחסה שגם הם היו טריים ופריכים, והכל תובל בוויניגרט בלסמי קליל. כל המרכיבים והטעמים השתלבו יפה, ומה שמפתיע הוא שאף כי מדובר במנה ראשונה, כמותה מספיקה לשניים כמנה עיקרית. חבל שהסיום לא היה מוצלח במיוחד, שכן הטירמיסו שהזמנתי היה לח מדי וטעמו איכזב, אולי כי שהה במקרר יותר מדי זמן טרם הגשתו. האספרסו לסיום היה טוב ועז.
השירות במקום לא השתנה וגם עכשיו הוא נעים וקשוב. אף כי הגבלתי את עצמי לשלוש מנות ראשונות, כמות האוכל שהזמנתי היה בה די לארוחה לשניים, ובמחיר 160 שקלים זוהי עסקה בהחלט טובה. גם מחירי המנות העיקריות סבירים בהחלט. את ארוחתי ליוויתי בכוס שרדונה של גמלא 2005, במחיר של 28 שקלים. בכוונתי לשוב.

פסטיס - כרטיס ביקור
תאריך:  16/04/2007   |   עודכן:  16/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנות ענקיות במחיר משתלם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך אפשר לאכול סרטנים ? מגעיל  ל"ת
שונא סרטן  |  16/04/07 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
שמואל מנדלמן, ניצול שואה בן 84, שעבר את זוועות אושוויץ ובוכנוולד לבש כותונת פסים וניסה לעלות לבמה    ל-Nfc סיפר: "המצב שלי הרבה יותר גרוע ממצבו של עולה חדש. כתבתי מכתבים ליותר משישים חברי כנסת ואף אחד מהם לא ענה לי"
ראובן לייב
מדלן גילברט (68), מפריז, איתרה בארץ את דודה, היחיד ששרד מכל משפחתה, בעקבות מודעה שפירסמה בעתון    עם איתורו, יצאו השניים לביקור ב"יד ושם" ומלבד שמה בספר "יזכור" גילתה גם עץ שניטע לזיכרה
ניר יהב
מדובר בהסכם שנחתם בחודש מרץ 1999 בנוגע לעובדי הרשויות המקומיות ע"י יו"ר הסתדרות המעו"ף דאז, ליאון מורוזובסקי, והממונה על השכר, יובל רכלבסקי    עיני: "לצערי הרב ההסכם פוגע בעובדים"
גלית יצחק
כך עולה מנתונים שמפרסמת רשת אופטיקה הלפרין    עלייה של כ-15% במספר הילדים שסובלים מבעיות ראייה
הדר פרבר
עומדת לעשות סרט על מחויבותה ליתומים באפריקה    יחצ"נית של מדונה: היא אינה מאמצת ילד נוסף ונסעה למלאווי כדי להמשיך בפעילותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il