X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צעיר שנרפא ממחלת-נפש וגוייס באחרונה לצה"ל, מספר על המלחמה האכזרית שצריך אדם, שישב בבית חולי-נפש, לנהל עם החברה, כשהוא יוצא "החוצה"
▪  ▪  ▪

בן 15 היה שלמה כאשר אושפז בבית-החולים לחולי-נפש. בן 18 היה כאשר יצא ממנו. שלוש שנות האשפוז במוסד הטביעו היטב את חותמן עליו. בימים אלה גוייס שלמה לצה"ל. הוא היה בר-מזל. הרופאים קבעו, כי כיום הוא אדם בריא לחלוטין ואין סיבה שלא ישרת בצבא.
ערב-גיוסו ביקש הבחור הנאה לתת פורקן לתחושותיו: "אדם היושב בין כתליו של מוסד לחולי-נפש", אמר לי, "ומגיע זמן שחרורו, צריך לנהל מלחמה קרה ואכזרית בחוץ, עם החברה. זו מתנכלת לו, בדרך כלל, ומנדה אותו, כאילו היה נגוע במחלה מדבקת".
פוגעת בו המחשבה, על כי אדם הנפגע מבחינה גופנית ומשתחרר מבית החולים - מתקבל בביתו בפרחים ובאהבה, ואילו העוזב את כתליו של מוסד לחולי-נפש - מנודה וזוכה לראות רק את גבם של האנשים, הבורחים ממנו ונעלמים. התוצאה, לדברי שלמה: "עליו להילחם מלחמת-יאוש, שלרוב הוא המפסיד בה. או אז הוא מגיע למצב שעליו לחזור למוסד, שאותו עזב, מאחר שמלחמתו נחלה מפלה".
שלמה מספר על אחד מחבריו למוסד, שנולד למשפחה הרוסה ושהחברה האהובה עליו עזבה אותו לאנחות. הוא נתפס, לדבריו, לייאוש, הפסיק לאכול, עד שכמעט איבד צלם-אנוש. עד מהרה הוכנס לבית- החולים לחולי-נפש. "צעירים כאלה", סבור שלמה, "זקוקים למידה של רחמנות ולהרבה הרבה אהבה ולא להרס עצמי במוסד סגור".
כואב לו, שכאשר יוצא כבר צעיר כזה מבית החולים, כשהרופאים פוסקים כי הוא בריא - החברה עדיין חוששת ומתרחקת ממנו. "בין כתליו של המוסד שבו ישבתי, מצויים חבר'ה צעירים, שישרתו בעתיד את המדינה. מדוע אין המדינה משרתת אותם? האם מספיק לרפא אותם ממחלתם, או שמא רצוי גם שתיסלל לפניהם הדרך לשיבה תקינה לחברה בחוץ?
"בבית הספר מלמדים תלמידים ביולוגיה. מדוע שלא ילמדו אותם גם על מחלות הנפש? אולי אז יבין הדור הצעיר וידע כיצד עליו להתנהג כלפי מי שמשתחרר ממוסד לחולי-נפש"!
בינתיים מקווה שלמה כי יחזיק מעמד בחוץ וכי חלקו לא יהא עם אלה שעזבו את בית החולים, יצאו להתמודד בחוץ עם החברה האכזרית ולאחר שנודו ממנה - חזרו, בלית ברירה, למוסד.
"שם, לפחות", מעיד שלמה בעצב, "הם חשים עצמם בטוחים. שם אף אחד לא יצעק להם: 'משוגע'".

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  17/04/2007   |   עודכן:  17/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תערוכת הצילום הבינלאומית "במבט חטוף" עם עבודותיו של החייל החטוף אהוד גולדווסר מגיעה לגלריה החדשה במכללת "תילתן" בחיפה    התערוכה הגיעה מהכנסת ותלווה בחודשיים של אירועים מיוחדים, פאנלים והרצאות בהשתתפות אנשי תקשורת, צילום, עיצוב ופרסום מהמובילים בארץ
עידן יוסף
הישראלים יאכלו ביום העצמאות כ-1,200 טון מוצרי בשר ועופות, מדובר בכ-12 מיליון מנות המבורגרים, קבב, סטייק, נקניקיות, עוף ועוד - בהקף כספי של כ-24 מיליון ש"ח    גידול של כ-20-15 אחוזים    בין הלהיטים השנה: מוצרי בשר מופחתי שומן
אלעזר לוין
בלעדי: אפריקה-ישראל ודנקנר השתלטו על מיתחם סומייל    אזורים של בוימגלרין עומדת לרכוש את השליטה בדנקנר    יבנו יחד מגדלי דירות יוקרה    הפרידה בארה"ב: לבייב יקבל את ניו-יורק ולאס וגאס, בוימלגרין יסתפק במיאמי
עידן יוסף
התואר יוענק לו בטקס חגיגי במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה    פרופ' קוה, נשיא האוניברסיטה: "יצירתו הרב-תחומית של קדישמן היא חלק בלתי-נפרד מהוויית החיים בארץ בדורות האחרונים"    מנשה קדישמן הוא חתן פרס ישראל בפיסול לשנת 1995
רונן ליבוביץ
בעצרת בטולכרם לרגל יום האסיר הפלשתיני תהה ח"כ מוחמד ברכה: "האם ליותר מעשרת אלפים אסירים פלשתינים אין אמהות, אחיות ונשים שדואגות להם, כמו הוריו של שליט?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il