X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
תרופות לדיכאון לילדים - יותר יתרונות מסיכונים
חוקרים טוענים כי היתרונות של תרופות נוגדות דיכאון לילדים ובני נוער עולים בהרבה על הסיכונים להתאבדות וכי יש לשנות את האזהרות החמורות שהבהילו חלק מהרופאים והמטופלים יש לעקוב מקרוב אחר אנשים צעירים הנוטלים את התרופות אך לזכור כי דיכאון הוא הגורם המוביל להתאבדות ולכן הסיכון של העדר טיפול עלול להיות קטלני
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
   יפעת גדות
ה-FDA: אזהרות נוספות לתרופות נגד דיכאון

תרופות נגד דיכאון לילדים - יתרונות מול חסרונות
יפעת גדות
כדאי לדעת מדוע תרופות נוגדות דיכאון מלוות באזהרות לגבי מחשבות אובדניות בקרב ילדים * מה לעשות לפני שהילד מתחיל לקחת תרופות נגד דיכאון ומהם סימני האזהרה לבעיה אפשרית
לרשימה המלאה

היתרונות של תרופות נוגדות דיכאון לילדים ובני נוער עולים בהרבה על הסיכונים להתאבדות, וקובעי התקנים בארצות הברית צריכים לשנות את האזהרות החמורות שהבהילו חלק מהרופאים והמטופלים, זוהי קריאתם של חוקרים היום (ג', 17.4.07).
סקירה מקיפה ביותר של מחקרים בנושא תרופות נוגדות דיכאון במטופלים צעירים הראתה כי הסיכון להתנהגות התאבדותית נמוך ממה שסברו עד כה וכי יש להתייחס אליו בהשוואה להקלה שתרופות אלו יכולות להציע, כתבו החוקרים.
היתרונות נמצאו גדולים הרבה יותר מאשר הסיכונים, כך לדברי ד"ר דייוויד ברנט, חוקר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג בארצות הברית, שמחקרו פורסם בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.
המחקר בוצע במטרה לבחון את אזהרות "הקופסא השחורה" (ההגדרה החמורה ביותר) על תוויות תרופות נוגדות דיכאון הנקראות "תרופות מעכבות סרוטונין", או SSRI, המזהירות מפני סיכון גבוה להתנהגות התאבדותית בקרב ילדים ובני נוער.
ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) אמר כי אין כל סיבה לשנות את התווית וכי רופאים עדיין חופשיים לרשום את התרופות למטופלים צעירים.
ה-FDA פרסם את האזהרות על התרופות הפופולריות ביותר לטיפול בדיכאון בחודש אוקטובר 2004 לאחר שמחקרים בארצות הברית ובריטניה הראו כי התרופות מעלות את הסיכון להתאבדות בקרב ילדים ובוגרים.
מיליוני אמריקנים משתמשים בתרופות נוגדות דיכאון, הכוללות את Effexor (אפקסור) של 'Wyeth', את Zoloft (זולופט) של פייזר, Paxil (פקסיל) של 'GlaxoSmithKline', את Prozac (פרוזאק) של אלי לילי ואת Lexapro (לקספרו) של 'Forest Laboratories'.

יותר נזק מתועלת?

ברור שכוונתם היתה להגן על המטופלים, אך יש להעריך מחדש ולשאול את השאלה האם האזהרות עלולות לגרום ליותר נזק מאשר לתועלת, אמר ברנט בראיון טלפוני שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס.
על-פי נתונים של 'Medco Health Solutions Inc.' מספר הילדים מתחת לגיל 19 הנוטלים תרופות לטיפול בדיכאון ירד ב-13% משנת 2004 ועד 2005.
ברנט ציין כי שיעור ההתאבדויות בבני נוער, החל, באותו זמן, להעלות - זאת לאחר 10 שנים עוקבות של ירידה בשיעור ההתאבדויות. הוא ציין גם מחקר שפורסם בחודש פברואר בעיתון "Pediatrics" שגילה כי שיעור מקרי מוות מהתאבדויות בקרב ילדים בני 10-19 עלה ב-18.2% בשנת 2004 משנת 2003. גורמים אחרים למוות בקרב ילדים לא עלו במהלך תקופה זו.
ייתכן, אמר, שאנשים שיכולים ליהנות מהיתרונות של תרופות אלו נבהלו והתרחקו מהן. ה-FDA מצידו אינו מסכים לכך.
בשלב זה אין כל דבר המצביע על הצורך לשנות את האזהרות של הקופסא השחורה, הקוראות לתשומת לב של החולים המתחילים את הטיפול, כך לדברי ד"ר תומס לוגרן, ראש המחלקה למוצרים פסיכיאטריים ב-FDA.
לצורך המחקר, סקרו ברנט ועמיתים נתונים מ-27 ניסויים רפואיים מקיפים שבדקו את יעילות השימוש בתרופות נוגדות דיכאון בקרב 4,400 ילדים ומתבגרים עם הפרעות דיכאון, הפרעה אובססיבית כפייתית והפרעות חרדה רציניות.
ניתוח הנתונים, שמומן על-ידי המוסד הלאומי לבריאות מנטלית, כלל נתונים מ-700 חולים נוספים שלא היו זמינים כאשר ה-FDA פרסם את האזהרות.
המחקר הראה עליה בסיכון למחשבות אובדניות וניסיונות התאבדות, אך גודל ההשפעה היה קטן יותר מזה שפרסם ה-FDA. לא דווח על מקרי התאבדות.
לדברי ברנט יש לעקוב מקרוב אחר אנשים צעירים הנוטלים את התרופות ולהפסיק את השימוש בהן במידה והן אינן מועילות, אך עם זאת הדגיש כי דיכאון הוא הגורם המוביל להתאבדות ולכן הסיכון של העדר טיפול עלול להיות קטלני.
אלו תרופות נוגדות דיכאון מתאימות לכם?

תאריך:  18/04/2007   |   עודכן:  18/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופות לדיכאון לילדים - יותר יתרונות מסיכונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וכל זה במקום למצוא את המקור
איצטרובל  |  18/04/07 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים קוראים למצוא טיפולים יעילים לדיכאון דו קוטבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il