X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היחידה הארצית לחקירות פשעים בינלאומיים חוקרת פרשת שחיתות ואי-סדרים במפעל הסעדה שבתעשיה האווירית החקירה החלה בעקבות דוח מבקר המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: חברת ATG]

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות- היחב"ל, מנהלת מזה זמן מה, חקירת חשדות לאי-סדרים ושחיתות במפעל הסעדה בתעשיה האווירית. ממידע שהגיע ל-Nfc מתברר כי חקירת המשטרה החלה בעקבות מסקנות דוח מבקר המדינה שבדק את הנושא.
מדובר ככל הנראה בחקירה שעניינה הפעלת מפעל הסעדה והזנה-קייטרינג- לעובדי התעשיה האווירית, ללא מכרז וזאת במשך השנים 1998 ועד תחילת שנת 2006.
על-פי דוח מבקר המדינה שהוביל לחקירת המשטרה, בזבזה התעשיה האווירית מיליוני שקלים בהתקשרות עם חברת קייטרינג המספקת ארוחות לעובדים. החקירה מתמקדת בהליך תפעול מפעל ההזנה שבו על-פי החשד, שילמה הנהלת התעשיה האווירית סכומי עתק המוערכים בכ-167 מיליוני שקלים, עבור שירותי קייטרינג שפעלו במפעלי החברה בנתב"ג וזאת במהלך השנים 1998-2006.
מדובר בחשדות לפיהם התעשיה האווירית הפרה באופן מתמשך ותמוה את חובתה להוציא מכרז לבחירת קבלן לאספקת שירותי קייטרינג. התעשיה האווירית שכרה שתי חברות קייטרינג, זאת ללא מכרז, החל מחודש אוקטובר 1998 ועד חודש פברואר 2006. כל אלה, על-פי דוח מבקר המדינה, מהווים ליקויים חמורים של מינהל לא תקין.
התעשיה האווירית התקשרה והעסיקה קבלן ללא שניהלה הליך מכרז כנדרש בחוק המכרזים וכן לא בדקה את מחירי המוצרים שהוצעו לה על-ידי אותו הקבלן, לא ביקרה את התשלומים המשולמים לקבלן, תשלומים המוערכים במיליוני שקלים וכן לא קבעה גובה תשלום מירבי עבור כל מנת מזון שהקבלן ניפק לעובדי התעשיה האווירית, במסגרת תנאי העסקתו של הקבלן כמפעיל שירותי הסעדה במפעלי התעשיה האווירית.
בין השאר מתמקדת חקירת המשטרה במקרים שקבלן הזנה שזכה על-פי החשד בהתקשרות ללא שבוצע מכרז כאמור, שילם לספק המוצרים עבור שירותי הקייטרינג שניפק לעובדי התעשיה האווירית, פחות מכפי שסיכם עם התעשיה האווירית. מדובר על הקף כספי המוערך בעשרות אלפי שקלים לשנה. הגורמים בתעשיה האווירית הסתמכו על חשבוניות קבלן ההזנה, אשר, על-פי החשד, לעיתים לא תאמו את המחירים שהתעשיה האווירית סיכמה עם ספקי המוצרים. מכאן שמסקנה היא, כי התעשיה האווירית בזבזה כספים ללא פיקוח וללא הצדקה.
בבדיקת מבקר המדינה אשר בעקבותיה נפתחה חקירת היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות התברר בין השאר כי, בינואר 2005 החל קבלן חדש, 'קייטרינג שולץ', לספק קייטרינג בנתב"ג. באותו חודש סיפק הקבלן רק 50% מהארוחות החלביות. ואולם, התעשיה האווירית המשיכה לשלם לקבלן הקייטרינג בדומה למה ששילמה לו בחודשים פברואר ומרץ של אותה השנה, סכומים המוערכים בכ-2.8 מיליוני שקלים, בסך הכול לשני החודשים הללו.
עוד הורה המבקר בעקבות דוח בדיקתו, כי על התעשיה האווירית לשקול לנקוט צעדים להחזרת התשלומים. ראש מינהל כוח אדם בתעשיה האווירית, משה בק, ומנהל ארגון השירותים התעשייתיים בתעשיה האווירית, מיכאל שפר, נושאים באחריות אישית לבזבוז הכספים.
מהמשטרה נמסר בתגובה ל-Nfc: "מאשרים כי ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה בינלאומית, היחבא"ל, מתנהלת חקירה מזה תקופה ארוכה, בחשד לאי-סדרים כספיים בעניין מפעל הזנה בתעשיה האווירית".
מהתעשיה האווירית נמסר ל-Nfc בתגובה: "התעשיה האווירית אינה נוהגת לפרסם בכלי התקשורת פרטים בנוגע להתקשרויותיה עם גורמים מסחריים. בעניין דוח מבקר המדינה בנוגע להתקשרות עם חברות הסעדה - עמדת התעשיה האווירית הוצגה בפירוט רב בפני מבקר המדינה והיא לא מוצאת לנכון להוסיף על כך. אין בידי התעשיה האווירית פרטים אודות חקירה המתנהלת ע"י המשטרה בעניין זה".

תאריך:  18/04/2007   |   עודכן:  18/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: המשטרה חוקרת בתעשיה האוירית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אף אחד לא טיפש ואף אחד ל-א
כלכלן חקירתי  |  18/04/07 13:19
2
יש מי שטרם נחקר במדינת ישראל ? ל"ת
חייזר תמים  |  18/04/07 13:26
3
רק אחריות אישית לפושעי השלטון
אחרית הימים  |  18/04/07 17:43
4
השחיתות ותיקה בתעשיה האוירית
יוסקה  |  18/04/07 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ההשקעה - 100 מיליון דולר    החברה תצרף שותפים נוספים    תבנה אלפי דירות ומרכז מסחרי
הדר פרבר
השמלה, מקושטת בכדורי רובה ובסגנון שנות ה-20, הצליחה להכעיס מכסיקנים רבים, אשר טוענים כי היא מהללת את האלימות במדינה
גלית יצחק
חוקרים בטכניון פענחו שלב הכרחי בהפעלת תאים החיוניים למערכת החיסונית של הגוף, אשר עשויים בעתיד לסייע במציאת תרופות לטרשת נפוצה ולסרטן
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי היתרונות של תרופות נוגדות דיכאון לילדים ובני נוער עולים בהרבה על הסיכונים להתאבדות וכי יש לשנות את האזהרות החמורות שהבהילו חלק מהרופאים והמטופלים    יש לעקוב מקרוב אחר אנשים צעירים הנוטלים את התרופות אך לזכור כי דיכאון הוא הגורם המוביל להתאבדות ולכן הסיכון של העדר טיפול עלול להיות קטלני
רונן ליבוביץ
רה"מ אמר בוועדת חוץ וביטחון כי רשימת האסירים שהתקבלה מהחמאס "מאכזבת"    אמר כי ישראל אינה מתכוונת לתקוף את סוריה אך "חשוב שנתכונן למצב שנופתע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il