X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"התנועה לקירוב לבבות" פועלת להקניית ערכי-שבת לנוער חילוני
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המחזה חוזר ונשנה בבני-ברק מדי ערב שבת: עשרות בני נוער, שכף רגלם לא דרכה מעולם על מיפתנו של בית כנסת, מתקבצים בחצר אחת ה"ישיבות" שבעיר וממתינים, בדחילו ורחימו, לרב שיאסוף אותם.
בכל שבוע, עם כניסת השבת, פותחים נערים ונערות חילוניים אלה, בני 13 ומעלה, צוהר לעולם חדש וזר להם, והופכים ליהודים כשרים למהדרין - עד צאת השבת. משזו יוצאת - חוזרים בני נוער אלה לבתיהם ולעולמם החילוני היומיומי.
מאחורי מבצע השבת הזה עומדת "התנועה לקירוב לבבות", מיסודם של שני רבנים צעירים ונמרצים: הרב שאול קשיב, בן 35, יליד ירושלים ודור שביעי בארץ, קצין צה"ל לשעבר; ועמיתו, הרב עמנואל בר-חי, בן 30, יליד רמלה, מורה ומחנך.
הרעיון להקמת התנועה החדשה נולד במוחם של השניים כאשר רבצו יחדיו במארב, בעת שירותם הצבאי. את תנאי השדה הקשים, ש"שברו" אחדים מעמיתיהם החילוניים לשירות, קיבלו שני הצעירים דווקא באהבה. "אנחנו רובצים כאן מתוך מוטיבציה ברורה", נהגו להסביר לעמיתיהם לשירות, כשהם משמיעים באוזניהם של "המיואשים" פרק מן התנ"ך על אהבת הארץ וקדושתה.
דרכם של השניים לא נפרדה עם שיחרורם מצה"ל. הם החליטו אז על הקמת "התנועה לקירוב לבבות", כשעל דיגלה חרותה הסיסמה: להפיץ את אור התורה והאמונה בקרב הנוער והמבוגרים החילוניים בישובים עירוניים וכפריים. שבועות ארוכים תרו השניים את הארץ לאורכה ולרוחבה, כשהם פוקדים מועדונים, חבורות רחוב ובתי ספר, ומשמיעים באוזני דריהם פרק באהבת הארץ והעם. בכל מקום - כך הם מעידים - הבחינו בכמיהה העמוקה לערכים ובצימאון לדעת את המעיין, שממנו שאבו אבותינו את תעצומות הנפש. כדי לספק את הכמיהה הזאת, הם באו בדברים עם ראשי עיריות ומועצות מקומיות, עם מחנכי בתי ספר ומדריכי מרכזים קהילתיים, והציעו להם ללמד את חניכיהם פרק בהלכות היהדות ומסורתה, בדרך מקורית.
אווירת שבת
לבני הנוער, למחנכים ולהורים, הסבירו שאול ועמנואל במפורש, כי אין בכוונתם להפוך אותם מחילוניים לדתיים. המטרה האחת והיחידה היא להביאם בסוד ההווי הדתי של המשפחות, כדי שיספגו מעט מאווירת השבת, שאיננה דווקא כדורגל, טלוויזיה, או רחצה בים, כפי שהורגלו בבתיהם.
ההיענות היתה עצומה. כיום מתדפקים על דלתה של "התנועה לקירוב לבבות" אלפי בני נוער חילוניים מכל רחבי הארץ וממתינים, בערגה רבה, לשבת שלהם בבני ברק. סדר השבת הוא עמוס וגדוש: עם כניסתה, מפזרים פעילי התנועה את הנערים והנערות - שניים-שניים - בין המשפחות בעיר. במחיצתן הם זוכים לסעודת ליל שבת, לסיורים ברחוב הדתי של בני ברק ולויכוחים עם בני הבית על דרכו של היהודי המאמין. המשפחות, המודעות לעובדה כי מדובר בנערים ונערות מבתים חילוניים, חסרי כל זיקה למסורת, מודרכות מראש על-ידי פעילי "התנועה לקירוב לבבות" כיצד לנהוג בהם.
פעולות התנועה ממומנות על-ידי קבוצת יהודים דתיים מחו"ל. תקציב התנועה לא רב, יחסית, ומסתכם בכ-3 מיליון שקל. לסכום זה מתווספות תרומות של גופים ואישים שונים בארץ, ובאלה גם מממנים את שכרם של הפעילים.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  20/04/2007   |   עודכן:  20/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוזה וגולדה
הצמד רווי המעללים והשתיקות המביכות מגיע לטיפול מונע במקום בלב, פנינה פסטורלית רוויית ירק ברעננה, שפיטמה אותו ברצף מנצח של פטה כבד, לחמניות שום, אנטריקוט ושקדי עגל עסיסיים
מערכת עכבר און ליין
כשהצעצועים של דניאל מתחרים ביניהם מי יצטרף אליו לטיול, לומדים הילדים על ערכה של חברות. "חבר צעצוע", שבת, 21.4 בתיאטרון קליפה בתל אביב
תיגל נשיא
ערוץ הביוגרפיה יקדיש את יום שבת לכל האנשים שיכולים לקנות גם עוד איזה שניים-שלושה דברים מלבד אהבה - האנשים העשירים בעולם
אריאל שמידברג
הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי יוועד ב-25 באפריל עם המתווך האירני עלי לאריג'אני
גלעד רייך
אחרי שהוכתר כאחד הכוריאוגרפים החשובים בעולם, אוהד נהרין הופך לכוכב רוק ומעלה מופע משיריו. זה לא אומר שהוא מוותר על התנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il