X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
שיבולת שועל להורדת הכולסטרול
מסקירה של מחקרים עולה כי אצל אנשים שאכלו תזונה עשירה בקמח שיבולת שועל ושיבולת שועל מלאה ירדו הן רמות הכולסטרול הכללי והן רמות הכולסטרול LDL ('הרע')
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הרמב"ם [הנהגת הבריאות]:
ושלא יהיה הלחם מסולת נקיה (שלא ירדה קליפת החיטה והקיבר) אך להעביר הקמח בנפה ויהיה נראה חמוצו וישים בו מלח כראוי [רק שיהיה הלחם מגרעינים גסים בלתי נקלפים ומנוקים ותראה החמיצות].

כולסטרול - סיכון לשבץ גם לנשים בריאות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גם נשים בריאות ללא היסטוריה של מחלות לב או שבץ נמצאות בסיכון גבוה לשבץ אם הן סובלות מרמות כולסטרול גבוהות * כל סוגי הכולסטרול נמצאו קשורים * רמות גבוהות של כולסטרול כללי היו קשורות לעלייה של פי 2-3 בסיכון לשבץ ורמות גבוהות של כולסטרול LDL ('הרע') היו קשורות לעלייה של פי 1.7
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ביצים - טובות או רעות לכולסטרול?

   יפעת גדות
כולסטרול - כמה נמוך לרדת?

תזונה עשירה בשיבולת שועל מלאה עשויה לעזור בהורדת רמות הכולסטרול לאנשים בסיכון למחלות לב. אין זו הפעם הראשונה ששיבולת שועל מתגלה כמזון בריא ללב, אך סקירה מחודשת של מחקרים שנעשו לאחרונה בנשוא שיבולת השועל והסיכון למחלות לב תומכת בכמה מטענות אלו.
המחקרים הסתיימו אומנם מעט לפני שהוכיחו השפעה ישירה של אכילת שיבול שועל על הורדת הסיכון למחלות לב ומקרי מוות הקשורים ללב, אך למרות זאת החוקרים גילו כי מאכלים המכילים שיבולת שועל הביאו להשפעה כללית על הורדת הכולסטרול. אנשים שאכלו תזונה עשירה בקמח שיבולת שועל ושיבולת שועל מלאה חוו ירידה הן ברמות הכולסטרול הכללי והן ברמות הכולסטרול LDL ('הרע').
רמות גבוהות של כולסטרול כללי וכולסטרול LDL הם גורמי סיכון רציניים למחלות לב.
למרות שהתוצאות הכוללות היו חיוביות, החוקרים הדגישו כי יש לפרש אותן בזהירות מאחר שהמחקרים שנבדקו היו קטנים, נמשכו רק 4-8 שבועות או פחות, ורובם מומנו על-ידי חברות המוכרות דגנים מלאים.
שיבולת שועל - מורידה את הכולסטרול
במחקר, שפורסם ב"Cochrane Database of Systemic Reviews", סקרו החוקרים 10 מחקרים שעסקו בהשפעות של מזונות המכילים דגנים מלאים על אנשים בוגרים. שמונה מהמחקרים כללו שיבולת שועל מלאה ולקחו בהם חלק 914 משתתפים שהיו בסיכון למחלות לב.
כאשר החוקרים ניתחו את תוצאות המחקרים, הם גילו כי אנשים שאכלו קמח שיבולת שועל מלא נהנו מכולסטרול כללי נמוך יותר ומרמות כולסטרול LDL נמוכות יותר לעומת אלו שאכלו מזונות מחיטה מדגנים מזוקקים. הירידה הממוצעת ברמות הכולסטרול הכללי היתה 7.7 מ"ג/ד"ל והירידה הממוצעת ברמות הכולסטרול LDL היתה 7 מ"ג/ד"ל.
על בסיס תוצאות אלו, החוקרים טוענים כי קיימות ראיות ליעילות שיבולת שועל מלאה בהבט של בריאות הלב וכי רצוי שרופאים ימליצו לכלול אותה כחלק מתוכנית להורדת הכולסטרול. למרות זאת הם הדגישו את הצורך במחקרים נוספים.
החוקרים, מבית הספר לרפואה ועבודה סוציאלית של אוניברסיטת Teesside באנגליה, הדגישו כי יש צורך במחקרים מקיפים ומתוכננים בקפידה כדי להעריך את יעילות הצריכה לטווח הארוך של שיבולת שועל.
איגוד הלב האמריקני כבר ממליץ על מזונות מבוססים על דגנים מלאים כתזונה בריאה ללב. באתר האיגוד נכתב כי "הסיבים הנמצאים במזונות מדגנים מלאים לא מזוקקים יכולים לעזור ולהוריד את רמות הכולסטרול, השפעה חשובה במניעת מחלות לב ושבץ".

תאריך:  22/04/2007   |   עודכן:  22/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: אצל גברים ששתו קקאו על בסיס יומי נראתה עלייה ברמות ה-HDL, או הכולסטרול 'הטוב'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il