X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
חולקים כבוד אחרון לילצין
מאוחר יותר היום תתקיים הלוויתו של הנשיא לשעבר בין המוזמנים: ביל קלינטון, ג'ורג' בוש האב, מיכאיל גורבצ'וב אולמרט שלח איגרת תנחומים לרוסיה

טקס הלוויתו של נשיא רוסיה הראשון, בוריס ילצין, שמת שלשום, החל במוסקבה. עם תום הטקס, ייצא מסע ההלוויה של ילצין לבית הקברות.
אלפי אזרחים רוסים חלפו הלילה (ד') על פני ארונו של נשיא רוסיה הראשון, בוריס ילצין, אשר מת לפני יומיים מאי ספיקת לב, בגיל 76. בשעה שאנשי דת אורתודוכסים נשאו תפילות לעילוי נשמתו, הניחו אזרחי רוסיה הדומעים נרות נשמה ופרחים על ארונו, בכנסיית 'ישו המושיע' שבמוסקבה.
ילצין ייקבר בבית הקברות נובודוויצ'י, שבו קבורים אמנים ואנשי רוח רוסים בולטים, בהם הסופר והמחזאי אנטון צ'כוב, הסופר מיכאיל בולגקוב והמלחין סרגיי פרוקופייב. הפוליטיקאי הרוסי היחידי שקבור שם הוא ניקיטה חרושצ'ב.
ברשימת המכובדים אשר ישתתפו בהלוויה אפשר למצוא את נשיאי ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש האב וביל קלינטון, כמו גם מנהיגי-עבר נוספים - בהם נשיא פולין לשעבר לך ולנסה וראש ממשלת בריטניה לשעבר ג'ון מייג'ור, קודמו ויריבו של ילצין, מיכאיל גורבצ'וב, ומחליפו, הנשיא המכהן, ולדימיר פוטין.
את ישראל תייצג בהלוויה השגרירה במוסקבה, אנה אזארי. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלח איגרת תנחומים לרוסיה, בה הביע את צערו בשם הממשלה והעם בישראל על מותו של ילצין. אולמרט ציין כי "בתקופת מנהיגותו של ילצין נפתחו שערי העלייה של יהודי ברית המועצות לישראל נפתחו ויחסו הטוב לקהילה היהודית אפשר לה לקיים חיים יהודים פורחים ברוסיה".
עוד אמר כי "בתקופתו התפתחו היחסים הבילטראלים בין ישראל לרוסיה באופן חיובי והוא אישר את כתב אמנתו של השגריר הישראלי הראשון ברוסיה". ראש הממשלה מסר את תנחומיו לנשיא רוסיה ולדמיר פוטין ולעם הרוסי כולו.
ילצין היה ידוע בהרגלי השתייה המופרזים שלו, שגרמו להידרדרות במצבו הבריאותי, במהלך שנות כהונתו האחרונות כנשיא, בסוף שנות ה-90'. הדבר השפיע על תפקודו והביא לירידה בכוחו הפוליטי ולחוסר יציבות בממשלתו. ב-1999, באמצע הקנדציה השנייה שלו, הוא הודיע על פרישתו מהנשיאות והוחלף על-ידי הנשיא הנוכחי, ולדימיר פוטין.

אלמנתו של הנשיא לשעבר
בהכנת הידיעה השתתף מתי טוכפלד
תאריך:  25/04/2007   |   עודכן:  25/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת החינוך אישרה את הרכבה של ועדת המשנה לבחינת מצב ההשכלה הגבוהה בישראל    יו"ר ועדת המשנה, ח"כ מילר: "עכשיו, כשהנושא בידיים אובייקטיביות, ניתן באם יהיה צורך, לקבוע החלטות ריאליות גם בחקיקה"
אלעזר לוין
תשלם לאלרוב 344 מיליון שקל    הודעה מאופקת - "ינהלו מו"מ בניסיון לגבש עסקה"    רווח נטו של 140 מיליון שקל לאלרוב ישראל    הולמס פלייס לא כלול בעסקה
אריאל שמידברג
ועדה ציבורית בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימ.) גבריאל בך, בחרה את מי שיקבל השנה את אות אביר איכות השלטון 2007 בקטגוריות שונות    בין הנבחרים: השופט (בדימ.) ד"ר מישאל חשין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ד"ר יוסי בכר, וח"כ אריה אלדד
מחלקה ראשונה
רונית רונן מונתה בימים אלו לתפקיד מנכ"לית מלון "אסיינדה ביער" המחודש מרשת "שלום פלאזה"
מערכת עכבר און ליין
מי אמר שתיאטרון זה עניין יקר? קבלו את כל ההצגות, הופעות המחול והפקות הבידור במחיר הכי שווה או כמעט בחינם (וגם ריקי בליך ואבי קושניר)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il