X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מלחמת לבנון השנייה השפיעה על בתי המלון גם הרבעון הראשון של 2007 בחודשים ינואר-מרס חלה ירידה של 8% בלינות התיירים, ושל 1% בלינות הישראלים
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: AP]

מלחמת לבנון השנייה השפיעה על בתי המלון גם ברבעון הראשון של 2007. בחודשים ינואר-מרס חלה ירידה של 8% בלינות התיירים, ושל 1% בלינות הישראלים, בהשוואה לרבעון הראשון של 2006. כך עולה מנתונים שפרסמה (ד', 25.4.07) המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל. המגמה תואמת את הלך הרוחות גם במחצית השנייה של 2006.
בסך הכול נרשמו בחודשים ינואר-מרס כ-3.8 מיליון לינות - ירידה של 4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת ברבעון הראשון עמדה על כ-51%, ירידה של 6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל: "אנו רואים בדאגה רבה את תוצאות הרבעון הראשון של 2007, המעידות על הנזק המתמשך מאז מלחמת לבנון השנייה ועד היום לתעשיית התיירות, ובמיוחד למלונאות. לו ננקטו צעדי השיווק הנדרשים מיד בתום הקרבות, כפי שחזרה ודרשה ההתאחדות, ניתן היה להקטין משמעותית את הנזק".
לדבריו: "החמור מכל היא העובדה כי עד לרגע זה לא ננקטת פעולת השיווק וגם התקציב הראשוני והחלקי שהובטח טרם הועבר. אנו מסכנים את המשך השנה ואולי גם את תחילת 2008. התאחדות המלונות דורשת מממשלת ישראל להתעשת ולפעול מיידית לעצירת מגמת אובדן השווקים התיירותיים לישראל וחידוש הביקושים".
תיירים: ירידות בקיבוצים, עלייה בתל אביב
מספר לינות התיירים ברבעון הראשון של 2007 הסתכם בכ-1.6 מיליון בהשוואה ל-1.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2006 (ירידה של 8%). הירידות בלינות התיירים חלו במרבית אזורי הארץ, כשהירידה הגבוהה ביותר נרשמה באילת: ירידה של 29%.
גם בטבריה ובקיבוצים נרשמו ירידות גבוהות: 16% ו-14% בהתאם.
בירושלים נרשמה ירידה של 8% (כ-584 אלף לינות) ובחיפה ירידה של 5% (כ-48 אלף לינות). בים המלח - לא חל שינוי בהשוואה לאשתקד (כ-64 אלף לינות). עליות נרשמו בתל אביב ובהרצליה - בת"א עלייה של 4% (כ-362 אלף לינות) ובהרצליה עלייה של 2% (כ-33 אלף לינות).
ישראלים: עליות בטבריה ובתל אביב
מספר לינות הישראלים בינואר-מרס 2007 עמד על כ-2.1 מיליון. כ-60% מלינות הישראלים היו באילת ובים המלח - באילת כ-893 אלף לינות (עלייה של 4% ביחס לאשתקד), ובים המלח כ-396 אלף לינות (עלייה של 2%). עליות נרשמו גם בטבריה ובתל אביב - בטבריה עלייה של 16% (כ-157 אלף לינות) ובתל אביב עלייה של 14% (כ-127 אלף לינות).
בשאר האזורים נרשמו ירידות: בנתניה - ירידה של 24% (כ-42 אלף לינות), בקיבוצים ובירושלים- ירידה של 18% (בקיבוצים כ-143 אלף לינות ובירושלים כ-124 אלף לינות), בחיפה - ירידה של 9% (כ-57 אלף לינות) ובהרצליה - ירידה של 4% (כ-15 אלף לינות).
תל אביב: תפוסת החדרים הגבוהה ביותר
בתפוסת החדרים הארצית הממוצעת בינואר-מרס 2007 חלה ירידה של 6% לעומת הרבעון הראשון של 2006, והיא עמדה על 51%. תפוסת החדרים הגבוהה ביותר היתה בתל אביב: כ-65%, בים המלח: כ-63%, בהרצליה: כ-58%, בירושלים כ-52%, בחיפה כ-51%, בקיבוצים כ-47%, בנתניה כ-45% ובטבריה כ-44%
במרס 2007 נרשמו 668 אלף לינות תיירים (ירידה של 5%). זהו החודש התשיעי ברציפות שבו חלה ירידה בלינות התיירים במלונות.
לינות הישראלים באותו חודש הסתכמו בכ-856 אלף - עלייה של 2% בהשוואה לאשתקד.

תאריך:  25/04/2007   |   עודכן:  25/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמשכת מגמת הירידה בלינות התיירים במלונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מחברת הספר, טינה בראון, היא עורכת לשעבר ב'הניו-יורקר' וב-'וניטי פייר' ועל-פי דיווחים קיבלה 2 מיליון דולר מקדמה עבור ספרה
רונן ליבוביץ
הוועדה לביקורת המדינה דנה בהחלטת הממשלה המאפשרת להעלות לארבעה מיליוני ש"ח את הסכום שאינו מחייב את משרדי הממשלה להוצאת מכרזים    יו"ר ועדת החוקה, ח"כ בן-ששון, האשים את יו"ר הוועדה, ח"כ אורלב, בדריסה של סדרי העבודה של הכנסת בעקבות קיום הדיון    ח"כ אורלב בתגובה: "הכנסת היא לא סניף של קדימה"
עידן יוסף
אריה אבנרי עתר לפסילת מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב מלכהן כיו"ר איגוד עיתונאי ישראל
ניר יהב
בעקבות דבריו של שלמה שרף, לפיהם היה מעביר את ההומואים והלסביות את הגבול באילת ולא מחזיר אותם, החליטו ההומואים והלסביות להזמין את שרף לשחק כדורגל באילת
אריאל שמידברג
ארגון המורים העל יסודיים ישבית מחר את הלימודים בבתי הספר במחוזות הצפון והדרום, בטענה ל"סחבת" מתמשכת במשא-ומתן על תנאי שכרם והעסקתם של המורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il