X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופיל 35 מיועד לאוכלוסיות הפטורות מחובת גיוס המתגייסות במסלול התנדבות מיוחד פרופיל 77 מיועד למעוניינים לשרת בתפקידים אשר דורשים הכשרת רובאי 04 נבחנים מחדש פרמטרים לפרופיל הנפשי
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

במסגרת עידכון ספר הפרופילים הצה"לי, הוחלט על הוספת שני פרופילים חדשים - פרופיל 35 ופרופיל 77. ההסכמה על כך הושגה לאחרונה בין ראש אמ"ש, האלוף אלעזר שטרן וקצין הרפואה הראשי, האלוף ד"ר חזי לוי, על מספר שינויים משמעותיים בתפישת המיון הרפואי למלש"בים [מועמדים לשירות ביטחון] ובספר הפרופילים. בין השינויים שיוכנסו מדובר על גיוס חובה לאוכלוסיות אשר עד היום היו משוחררות משירות צבאי, וביניהן: כבדי השמיעה, בעלי פגמים בגפיים העליונות, חולי צליאק וכן קבוצת חולי סוכרת במצב רפואי מאוזן. קבוצות אלו, אשר עד עתה יכלו להתגייס רק במסגרת מסלול ההתנדבות, יגויסו במסגרת גיוס חובה וישרתו תחת מגבלות והגנות מסוימות אשר תואמות את מצבן הרפואי.
"מדובר בראייה ערכית משותפת לראש אכ"א ולקרפ"ר שבאה לידי ביטוי בערכי הקבע של חיל הרפואה על פיה לכל מלש"ב זכות לשרת בצה"ל ולתרום למדינה. ברמה הרפואית העבודה נעשתה עם מיטב המומחים בארץ ונקבע באופן פרטני אלו אוכלוסיות יכולות להתגייס ותחת אלו מגבלות", הסביר רע"ן רת"ם, סא"ל ד"ר ארנון אפק. כחלק משינויים אלו יוגדר בצה"ל פרופיל חדש, 35. פרופיל זה יהיה מיועד לאותן קבוצות אוכלוסיה שיצורפו לגיוס החובה ויאפשר להן לשרת בתנאים המותאמים ספציפית למגבלותיהן הרפואיות. כך לדוגמה כבדי שמיעה שיגויסו עם פרופיל 35 יהיו פטורים ממטווחים ומנשיאת נשק במהלך שירותם הצבאי. שינויים אלו מלבד המסר המוסרי שבהם כלפי אוכלוסיות אלו, יוסיפו לצה"ל מאות חיילים חדשים לשירות סדיר.
קביעת הפרופיל החדש אינה הליך פשוט ודורשת מיפוי יסודי של יחידות צה"ל על-מנת לקבוע גבולות ומגבלות לתנאי ותפקידי החיילים החדשים. "אני מקווה שאנחנו לא רחוקים מהיום בו ימומש הפרופיל החדש", אמר סא"ל ד"ר ארנון אפק והוסיף: "יש כאן מסר חברתי. אנחנו באים ואומרים לילדים האלו שהם לא צריכים להתנדב, אלא צה"ל רוצה אותם. זה מסר גדול שאומר להם שהם נורמלים. זהו מסר גם לשאר החיילים של העלאת המוטיבציה וחיזוק ערך השירות בצה"ל. החברה חייבת להיות מאוד פתוחה לאנשים עם בעיות רפואיות. הם יכולים לתרום וחלקם כבר תורמים המון".
בנוסף, צפוי להכנס גם פרופיל 77. בעלי הפרופיל יוכלו לשרת בתפקידים אשר דורשים הכשרת רובאי 04 כגון לוחם איסוף במודיעין השדה. בשנים האחרונות התעצם בצה"ל הצורך בתפקידים מסוימים במערך השדה ובמיוחד במודיעין שדה אשר דורש כשירות גבוהה יותר מאשר פרופיל 72 אך נמוכה מאשר 82. "אנחנו הולכים לפלג את אלו שמקבלים פרופיל 72 טוב יותר, חלקם יקבלו פרופיל 77 ויוכלו להגיע למערך השדה. כפתרון זמני לסוגיית הגיוס למערך השדה ומודיעין שדה נקבע סוג של פרופיל 72 אשר כשיר לטירונות 04. חלק מהחיילים שמקבלים היום פרופיל 72 יקבלו בעתיד פרופיל 77, מדובר לדוגמה באנשים הסובלים מנזלת אלרגית ומהזעת יתר" הסביר סא"ל אפק.
כמו כן, בוחן חיל הרפואה מחדש את נושא הגדרת הפרמטרים לפרופיל הנפשי, נושא בו עוסקים אנשי מחלקת בריאות הנפש (ברה"ן). "החלטנו כי ספר הפרופילים יכלול רק תחלואות נפשיות ולא קשיי הסתגלות. עד היום הגנו הפרופילים הנפשיים גם על בעלי קשיי הסתגלות, בעתיד הם יקבלו סעיף קשיי הסתגלות במקום פרופיל נפשי ולא רק בלשכת הגיוס כמו היום. הכוונה היא להוריד את כמות בעלי הפרופיל הנפשי בצה"ל, חלקם הגדול יקבלו קה"ס [קשיי הסתגלות - אם לחייל יש קה"ס, זה פוסל אותו ממקצועיות צבאיים מסוימים, ע.י.] ולא יהיו פסולי קורסים. אנו מתכוונים לצמצם את השימוש ברפואה הצבאית למטרות השתמטות. אנחנו רוצים להגן על מי שזקוק לכך ולא ניתן יד למי שמנצל זאת לצרכים לא ראויים. אנחנו הולכים לקונספט חדש בנושא יחד עם אמ"ש ורע"ן קליני ממחלקת בריאות הנפש", הסביר אפק.

תאריך:  27/04/2007   |   עודכן:  27/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש בצה"ל: פרופיל 77 ופרופיל 35
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החלטות נכונות למה חיכו עד היום
דודי 25  |  27/04/07 10:34
2
אי דיוקים מרובים
מומחה  |  27/04/07 11:15
3
סוף סוף
מתנדב לא גאה  |  28/04/07 23:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
אירן הצליחה להתגבר על קשיים טכניים בהעשרת אורניום ועשויה לייצר פצצת אטום תוך פחות משלוש שנים    "ההערכה שאירן תשיג נשק גרעיני רק ב-2015, שגויה"
יואב יצחק
שנדר: "מבקר המדינה עושה עבודה חשובה. צריך להתייחס עניינית לביקורת שלו ולא לתקוף אותו באופן אישי"    אישר: שוקלים ערעור על קביעת בית המשפט לפיה אין קלון במעשיו של רמון
עידן יוסף
400 עצים ואלפי פרחים יקבלו את פני הבאים לירושלים בשנת הארבעים לאיחודה    העצים והפרחים יושבו לכניסה לירושלים, וייצרו מחדש את הנוף אותו ראו העולים לרגל בשנים קודמות
עידן יוסף
מצעד הגאווה בתל אביב ימומן השנה באופן בלעדי על-ידי עיריית תל אביב    זאת לאחר שמפרסמים אינם מוכנים לתת חסות לאירוע
רותי אברהם
לאחר שש שנות משפט, זוכה פעיל הימין הקיצוני, טירן פולק, מאשמת המרדה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il