X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמונת המועמדים הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב התמודדו בעימות הכל רוצים לצאת מהר מעירק. יש כאלה שגם מתנצלים על כך שהצביעו בעד היציאה למלחמה
▪  ▪  ▪
קלינטון ואובאמה בעימות [צילום: AP]

שמונת המועמדים הדמוקרטים לנשיאות ארצות הברית התמודדו הלילה (ו', 27.4.07) לראשונה בעימות שנערך באוניברסיטת דרום קרולינה ושודר ברשות הטלוויזיה. במשך שעה וחצי עסקו המועמדים בעיקר בתקיפת מדיניותו של הנשיא המכהן, ג'ורג' בוש, בעירק, ובכוונתו להטיל וטו על היעד שקבע הסנאט להוצאת הכוחות האמריקנים מהבוץ העירקי.
הסנאטור הילארי קלינטון, אשר מובילה בסקרים עם עמיתה ברק אובאמה, נאלצה להשיב לשאלות קשות של המועמדים האחרים, ביניהם, מדוע היא הצביעה בעד היציאה למלחמה בעירק בתחילת 2003. לטענת קלינטון, אם אז היא הייתה יודעת את מה שהיא יודעת כיום, היתה פועלת בדרך שונה. "אם הנשיא הזה לא יוציא אותנו מעירק, אני אעשה זאת כשאבחר לנשיאה", אמרה קלינטון.
כשנשאל אובאמה מי הן שלוש בנות הברית החשובות ביותר של ארצות הברית, הוא מנה את האיחוד האירופי, יפן, אולם לא הזכיר את ישראל. המנחה קטע את אובאמה והסב את תשומת ליבו והזכיר ציטוט המיוחס לו לפיו "איש אינו סובל יותר מהעם הפלשתיני". אובאמה לא התבלבל, והסביר כי הפלשתינים סובלים בגלל מנהיגותם. "אמרתי שאף אחד לא סבל יותר מהעם הפלשתיני מהכישלון של מנהיגיהם להכיר בישראל, לוותר על אלימות ולהיות רציניים באשר למשא-ומתן".
"ישראל היא אחת מבנות הברית שלנו החשובות ביותר בעולם, היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", אמר אובאמה והוסיף כי אם ייבחר, בכוונתו להגדיל את מעורבותה של ארצות הברית במזרח התיכון.
מושל ניו מקסיקו הבטיח: נסיגה מעירק ביום הראשון לכהונתו
הסנאטור לשעבר ג'ון אדוארדס, שהתמודד על תפקיד סגן הנשיא ב-2004, הצביע גם הוא בעד היציאה לעירק ב-2003. בעימות בחר אדוארדס להתנצל על החלטתו דאז.
מושל ניו מקסיקו, ביל ריצרדס, שעשוי להיות ההיספאני הראשון בתפקיד נשיא ארצות הברית, הרחיק לכת והבטיח: "ביום הראשון לכהונתי אוציא את הכוחות מעירק באמצעות כלים דיפלומטיים". מתוך שמונת המתמודדים שהשתתפו בעימות הטלוויזיוני, ארבעה מהם מכהנים כסנאטורים: קלינטון, אובאמה, כריסטופר דוד וג'ו בידן. ארבעתם הצביעו אתמול בעד הצעת החוק לקבוע לוח זמנים מפורט לקראת נסיגת הכוחות האמריקנים מעירק.
ברק אובאמה ניצל את במת העימות וקרא לחברי הקונגרס להמעיט בחשיבותם של האיומים של הנשיא בוש, אשר על-פי ההערכות, ינצל את סמכותו ויטיל וטו על ההצעה. "חסרה לנו רק חתימה אחת כדי לשים קץ למלחמה הזו", אמר אובאמה בהתייחסות לחתימתו של בוש, והציע כי אם בוש לא יימשוך את הווטו שהטיל על מועד יציאת הכוחות מעירק, יחברו הדמוקרטים לנציגים רפובליקנים המתנגדים לבוש כדי לבטל החלטתו.

תאריך:  27/04/2007   |   עודכן:  27/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובאמה: "ישראל היא אחת מבנות בריתנו החשובות בעולם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חופש ביטוי
לפרסם  |  27/04/07 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריאל שמידברג
המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב לקראת הבחירות לנשיאות, הצליחה לשבור את כל השיאים בתחום "גיוס תרומות" לקמפיין שלה    בתוך שלושה חודשים גייסה 26 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il